Dejstvo je, da so blogi hype. Da se o blogih veliko govori, da se o blogih piše povsod. Dejstvo je, da blogerji postajajo znane osebnosti, ki dajejo intervjuje, jih vabijo na okrogle mize, o blogih se pišejo diplome in blogerje sprašujejo za mnenje o projektih. Ja, blogi so hype. Končno so prišli na tisto mesto, na katerega smo nekateri, že precej časa nazaj, želeli da pridejo.
In ker so blogi hype, me zanima, ali lahko blogerji tudi ustvarjamo hype. Kaj imam v mislih?
Pred leti, ko sem bil še del Mobisuxa, sem sproduciral informacijo, da so se pred prodajalno iPodov v Ljubljani, ljudje, ki so v vrsti čakali na svojo novo igračo, med seboj stepli. Seveda je bila informacija povsem neresnična, odziv na forumu je bil dober in našlo se je celo nekaj ljudi, ki so potrdili zapis. Čez dva dni se je copy/paste zapis pojavil tudi v časniku Delo. Kolega, lastnik trgovine, ki je prodajala iPode, me je klical in mi povedal, da imajo takšen naval, da ne morejo izdobaviti vseh naročil. Seveda to ni bilo načrtovano, ali kakorkoli drugače dogovorjeno, ampak je bil samo preizkus, ki je padel na plodna tla.
In sedaj nazaj k blogom. Se še kdo spomni primera Media Temple, ki ga je imel Michael Manske in kjer smo blogerji združili moči in naredili zelo negativno kritiko ponudniku gostovanja. Vsa stvar je bila spontana in preprosta. Linkanje večjega števila blogerjev na isti članek je tisti članek dvignilo zelo visoko na Googlu in ker je bil članek zelo kritičen, je dosegel svoj učinek.
In ko razmišljam o tej akciji, se mi zasvetijo oči, kajti narediti bi se dalo tako velike stvari, da jih niti nočem zapisati!
Če grem korak dalje. Na 24sata.hr obstaja rubrika Ćitatelji reporteri, ki služi točno temu, kar že dolgo časa zagovarjam. Da smo blogerji, ali uporabniki interneta prej na kraju dogodka, kot pa novinarske ekipe. In kdor ima prvi informacijo, je definitivno zmagovalec. Počasi se tega zavedajo tudi mediji, vendar še ne pri nas. Sicer smo blogerji dobili svoj brezplačnik, vendar bi bila vseeno precej zaželjena sinergija tudi z ostalimi mediji.
In sedaj k bistvu tega zapisa. Ali lahko blogerji ustvarjamo novice, informacije, ki jih bodo drugi povzemali za nami? Ali lahko blogerji odkrivamo nove stvari, ki so še neodkrite? Ali lahko naredimo hype in spreminjamo navade in način razmišljanja ljudi?
Jaz trdim da lahko!
Brez vprašanja lahko. Hype lahko zgeneriraš, kot se je dokazalo včeraj z Audijem A8 :-). Ravno zato ker je blog ubistvu ekosistem linkov na čemur pravzaprav temelji Google in njegov page rank.. več ko se o nečemu piše, več ma pozornosti, to je pa ja tudi logično.
Apple je tudi lep primer mašine, ki zna Hype umetno zgenerirat — tiho začneš govorit o nečem, potem pa pustiš da uporabniki ugibajo.
Seveda lahko, … upam tudi, da bomo kmalu dobili kakšen citizen journalizm portal, da se bo dogajalo. Dober primer je NowPublic -> http://www.nowpublic.com/ (kjer za Drupal skrbi naše gore list Rok Žlender)!!!
Načeloma lahko, vendar zagotovo ne vsi, saj niso vsi enaki znani :) Govorim iz lastnih izkušenj, saj sem v zvezi s HiT Gorico že nekajkrat prehitel Siol in vse ostale elektronske (ter seveda tudi pisane) medije
‘Dejstvo je, da so blogi hype. Da se o blogih veliko govori, da se o blogih piše povsod. Dejstvo je, da blogerji postajajo znane osebnosti, ki dajejo intervjuje, jih vabijo na okrogle mize, o blogih se pišejo diplome in blogerje sprašujejo za mnenje o projektih. Ja, blogi so hype. Končno so prišli na tisto mesto, na katerega smo nekateri, že precej časa nazaj, želeli da pridejo.’
A ne pretiravaš malo? Govoriš o bloganju kot o ne vem kaj novem…mogoče je pa Slovenija le tako zaostala, da se ji blogi in bloggerji zdijo zanimivi.
‘Da smo blogerji, ali uporabniki interneta prej na kraju dogodka, kot pa novinarske ekipe. In kdor ima prvi informacijo, je definitivno zmagovalec.’
S tem se strinjam in sem zelo za tak sistem.
LP!
Seveda lahko. Tipični primer je bila zgodba o domnevni kraji vsebine Sanje Grohar iz bloga Philie, ki smo jo odkrili, raziskali in lansirali v širšo medijsko sfero na slovenskem blogerskem časopisu Drugi svet. Po nas so jo povzeli rtvslo.si, 24ur.com, Žurnal24, Direkt ter številni drugi mediji (za vse niti ne vemo).
Je pa res, da dokler blogerji ne bomo imeli moči vpliva na širšo javnost sami po sebi (in ne preko posrednikov – konvencionalnih medijev), se bodo takšne zgodbe sicer odkrivale, a bodo večinoma ostale brez odmeva izven blogerskega sveta. Če mislimo, da smo že tam, se močno motimo (tudi tiskana Blogorola kot poseg na trg tradicionalnega bralstva tega dejstva ne spreminja). Dejstvo je, da je primer “Sanja Grohar” imel takšen odmev zgolj zato, ker je Sanja sama po sebi vroč material (v vseh pomenih besede :) ).
Zanimivo pa je ta zgodba pravi unikat v tem, da s(m)o jo odkrili blogerji (in se nas tudi zelo tiče) a je večji odmev doživela izven, kot znotraj blogerskega sveta. Zakaj je bila s strani blogerjev sprejeta mlačno, pa je že druga zgodba, o kateri ima lahko vsak svoje mnenje (jaz ga gotovo imam). :)
Prvi odstavek, bi jaz Had meni dragi krepko oklestil. To mišlenje, da se vse vrti okoli bloganja, je enako kot je bilo pred časom moje, da se vse vrti okoli fotografije.
Pa se ne veš! Tistih 50 bučmanov, ki se pasemo na e-fotografiji in ostalih foto portalih smo kapljica v morju fotografije. In biti “zvezda” enega portala ne pomeni popolnoma nič! OK ti si zvezda slovenske blog scene, obisk ti šiba nad 70.000 obiskovalcev ampak katerih??? To smo mi! Nekaj tisoč blogerjev in to je to. Moj fotr še ve ne kaj je blog, še manj ve, kdo je HAD in butasto me gleda, ko me kdo ogovori z njemu tujim imenom Olki.
Masa tam zunaj NE VE DA OBSTAJAMO!!!! Njih skrbi koliko bo stal jutri kruh, če bo Natalija zanosila in če se bo Urška poročila.
Komu in kje lahko blogerju ustvarjamo HYPE? Samo nam in samo tukaj!
Moje mnenje!
Kot hype jaz pojmujem stvari, ki so deležne več pozornosti kot si jo zaslužijo. Zato bi za bloge težko rekel, da so hype, ker bo pomoje pomen blogerjev še rastel. Ne govorim o blogerjih na splošno ampak o sposobnih posameznikih, ki se znajo dokopati do informacij in jih tudi preveriti. V sloveniji zgodbe dela peščica sposobnih novinarjev, ki sem jim pridružuje še peščica sposobnih blogerjev. Vse ostalo je šund in copy/paste. Moč tem novinarjem in blogerjem pa ne daje samo njihov medij ampak sinergija medijev, ki določeno informacijo poberejo in objavijo. Če je določen članek objavljen npr. samo v Dnevniku, ga bo javnost spregledala, če pa je ista zadeva povzeta še na 24ur, v radijskih poročilih in časopisih naslednji dan, potem pa to zgodbi daje moč, ki je ni mogoče spregledati. In to dejstvo je smiselno upoštevati.
Čeprav sva imela zelo podobno debato že v četrtek na obali, bom tudi tu dodal svojih 6 centov. Gotovo smo lahko blogerji držvljanski novinarji. Ampak…
Moje osebno mnenje je, da je informacije, ki bi bile zanimive za širši krog ljudi, sposobnih pripraviti le manjše število blogerjev. To so vsebine, ki so aktualne, informativne, karseda objektivne, predstavijo več plati zgodbe. Eden največjih težv, ki pestijo blogerske vsebine, je ravno to, da dejstva dostikrat ne držijo, so iztrgana izven konteksta in nepreverjena. Take vsebine v sebi ne nosijo verodostojnosti in predvsem, kar je ključno, ne uspejo vzpostaviti zaupanja med ustvarjalcem in prejemnikom vsebine. In ravno ta relacija je ključna. Če je v svetu medijev ta mehanizem vzpostavljen na nivoju medij-bralec/poslušalec/gledalec je na blogih vsa pozornost preusmerjena v avtorja. In ko bo bralec izgubil ta občutek zaupanja in verodostojnosti bo šel drugam. One click away…
Drugi aspekt je gotovo ta, da so v blogih dostikrat predstavljeni osebnoizpovedni in skorajda intimni dogodki iz življenja posameznika ali posameznice. Ti zapisi so za nekoga, ki te osebe ne pozna, lahko komunikacijsko zelo šibki, če ne izstopajo po kakovosti in umetniški plati ter izrazju.
To conclude… gotovo so nekateri blogi primerna platforma za držvljansko novinarstvo, ter za poročanje o dogodkih, ki se dogajajo in ki so jim avtorji priča. Spet drugi ostanejo na ravni (osebnega) spletnega dnevnika. Ki pa zopet predstavlja neko neprecenljivo vrednost avtorju in ozkemu krogu bralcev. Če naredim malce promocije za tvrdko športnih copat in oblačil – Possible is everything. Yoda stajl :)
Hype lahko ustvarjamo, vendar dvomim, da širni Sloveniji. Če ve za bloge par % ljudi je veliko. Če gledam samo na to, da imaš recimo obiska 70.000 mesečno, to znese 2.000 dnevno. Od tega je seveda nekaj smeti in ljudi, ki na blog pridejo večkrat dnevno. Torej je teoretično 1.000 ljudi dnevno. In kaj je teh 1.000 proti 2 mio. Nič.
Ampak tako malo za šalo. Ob obisku naše preljube pošte, sem se nad neljubim dogodkom razpisal in zanimivo. Ob iskanju pošte Slovenija, se znajdem med zadetki na prvi strani. Pa ni bilo potrebno dodatnega linkanja sem in tja. Zato se mi zdi, da so včasih takšni zapisi bolj neprimerna kritika – seveda ne vedno.
Absolutno ! Citizen journalism bi se temu lahko reklo. Zakaj bi bilo podajanje in belezenje novic omejeno le na novinarje… Vec ljudi, vec ve.
Ne vem, ce je to, kdo je prej na dogodku ravno primat blogerjev, mislim, da gre za nakljucja, res pa je, da ima vse vec ljudi pri sebi digitalce, gsm-je, laptope…in veliko teh dejansko je blogerjev.
V ZDA so mocna sila, vplivnejsi, bolj znani…blogerji so redno vabljeni na tiskovke, na razna omizja, pisejo kolumne v revijah ipd…
Dejstvo je, da se medijska pokrajina spreminja, pa ce je to tradicionalnim medijem vsec ali ne. Po mojem si tudi v SLO ne bodo vec mogli dolgo privosciti, da zapirajo vrata pred blogerji.
Ameriske predsedniske volitve 2008 bodo sle npr. v zgodovino kot prve “of voter generated content”, obicajni ljudje bodo mogocna orodja uporabljali za ustvarjanje in sirjenje info brez pomoci kogarkoli…
poglej cel goddamn o facebooku, o katerem sem pisal na mojem blogu…