Naslov je iz spletne strani SDS (kot tudi del citiranega teksta v nadaljevanju), kjer se anonimni pisec (očitno so še vedno navajeni načina iz brezplačnikov, ki so po volitvah poniknili) spravi na novinarja, ki je kot 178. podpisal novinarsko peticijo.

In seveda, v tipično njihovem slogu so za vse krivi drugi, v tem primeru Jože Bonča in Patrick Vlačič. To, da so jih strokovnjaki pred volitvami, ko se se odločili za uvedbo cestnin opozarjali, da bo s tem otežkočeno delovanje DARS-a in s tem gradnja avtocest, pa mirno zamolčijo.

Vsak, ki je vsaj malce “priseben” v tej držvi, se zaveda da se s 55 euri, kolikor stane letna vinjeta za avto, ne more kriti stroškov ki nastajajo z našimi avtocestami. In tudi podražitve vinjet, ki naj bi se zgodile poleti, ko naj bi letna stala 95 eurov in tedenska 15 eurov, ne bodo napolnile prazne DARS-ove blagajne! Mogoče pa ljudje, ki sedaj vodijo DARS niso dovolj sposobni in kompetentni, kajne?!
Ali pa predvolilne puhlice niso bile uspešne in je sedaj potrebno ljudem, ki so pristali v “vinjetnem sranju”, metati še kolena pod noge?!

Da ne bom “zganjal demagogije”, kot jo poskušajo nekateri: – članek iz Avto Magazina – Cena letne vinjete za zdaj ostaja 55 evrov

Kot je znano, je Evropska komisija zaradi vinjetnega spora že zamrznila sredstva za avtocestni odsek Slivnica-Draženci v višini 88 milijonov evrov, enaka usoda pa bi lahko doletela tudi odsek Draženci-Gruškovje. V Bruslja trdijo, da Slovenija krši evropski pravni red in da mora uvesti kratkoročne vinjete ter njihovo ceno določiti po načelu sorazmernosti. To pomeni, da morajo biti cenejše od letnih in polletnih vinjet.

Prometni minister Radovan Žerjav
meni, da gre v tem primeru za nekorektno izsiljevanje Bruslja, po njegovi oceni pa bo nova vlada morebitne spremembe lahko uvedla šele 1. julija 2009.

Dars je pred kratkim podal analizo vinjetnega sistema cestninjenja, v katerem ocenjujejo, da jim bo z vinjetami po trenutnih cenah že prihodnje leto zmanjkalo denarja za odplačevanje dolgov, če bodo uvedene vinjete za krajši čas, pa naj bi se dolg še povečal.

Verjetni novi prometni minister Patrik Vlačič pred nastopom funkcije o tem še ne daje izjav.
Vir: Dnevnik, RTV Slovenija, STA, Dars

Torej SDS, kdo ima torej vinjetno figo v žepu??

Ko sem že pri tem, da pri SDS pišejo nebuloze:


jernej-pavlin

Če naredimo še dodatno primerjavo. Avstrija ima 2000 km avtocest, kar pomeni, da kupec vinjete plača 0,0369 € za 1 km avtoceste na leto. Ker ima Slovenija 472,2 km avtocest, bomo kupci po novem vinjetnem sistemu plačali kar 0,20 € za 1 km avtoceste na leto. To pomeni, da bomo slovenski kupci za 1 km vožnje po avtocesti plačal kar dobrih PETKRAT več od avstrijskih.

Kupci vinjet po starem sistemu, ko smo dali za letno vinjeto 55 eurov, smo torej plačali za prevoženi kilometer 0,11 € za km avtoceste na leto. V primerjavi z Avstrijo, kjer plačajo 0,0369 € za 1 km avtoceste na leto, je to precejšnja razlika, kajne?
Ali kaj ste hoteli povedati? Da ste vi postavili ceno, ki je bila 3x višja od avstrijske? Hmm. Redko kdo sam sebi v skledo pljuva?!?

Ali pa je bil ta zapis objavljen, brez da bi ga kdorkoli preveril!?! To se vam do sedaj ni dogajalo!?

Ker je v Properties od Wordovega dokumenta zapisano ime Jernej Pavlin (še pomnite – Pavlin je poslal elektronsko sporočilol predstavnikom za stike z javnostjo na ministrstvih in vladnih službah, v katerem je zapisal, naj do nadaljnjega ne komunicirajo s tednikom Mladina oz. komunikacijo zreducirajo na minimum) in firma Telekom Slovenije, me zanima če piše takšne tekste on in v službenem času? Saj Telekom je držvna firma, ali se motim?!?

18 Responses to Slovenski kupci vinjet bodo drago plačali Vlačičevo ustrežljivost

  1. prgrmr says:

    Cena na kilometer avtoceste je res smešna enota, saj ni pomembno, koliko avtocest ima držva, ampak koliko jih kdo uporablja. Ti verjetno po slovenskih avtocestah prevoziš več kot npr. kak Dunajčan, pa čeprav ima Avstrija toliko več avtocest …

  2. Abaddon says:

    Predrago je! Če se po avtocesti ne voziš vsak dan je predrago. Plačevali bomo tisti, ki se ne vozimo vsak dan za tiste, ki se. Upam si trditi, da bo marsikdo dobro premislil ali bo nabavil vinjeto, tole ni dobra ideja.
    Če je vinjeta boljša samo zato, ker ni vrst na cestninah, pravičnejša pa ni, potem bi lahko uvedli obvezni ABC sistem. Torej stari sistem na vse cestninske postaje. Pač bi vsi kupili kartice (ki bi bile lahko zaradi količine cenejše), jih lepo nafilali na bencinskih črpalkah in vozili. Zabijalo se lih tko ne bi, problemov s hitrostjo na cestninskih postajah ne bi imeli pa še pravično bi bilo.

  3. MM says:

    Plačali bodo samo tisti ki se po avtocesti vozijo, jaz sem kupil vinjeto za 55 ker je bila ugodna, za 95 je ne potrebujem. Če držva želi da se tiste 5x letno vozim po regionalnih cestah, meni je prav. Problem bo ker bodo drugo leto vinjete 130 ali celo več evrov prav zaradi takih kot jaz in posledično še večje luknje.

  4. had says:

    @prgrmr: jeap.. ne samo da je smesna, tudi nesmiselna je.. kajti potem naj se se uposteva kako je velika katera drzava :)

    meni je cena vinjete sprejemljiva do 1000 eurov letno.. kajti vseeno bom imel se velik prihranek :)

  5. had says:

    @abaddon: jeap.. za navadnega uporabnika, ki gre parkrat letno na avtocesto je to zelo nefer nacin pobiranja.. in zato bi bilo smiselno, da se uvede krajsa vinjeta z nizjo ceno..
    ampak po drugi strani pa s ceno 15 eurov racunajo na tujce, ki bodo pustili vsaj 30 eurov v sloveniji v casu njihovega tranzita..

    in z vidika povprecnega slovenca, ki se dnevno ne vozi dvakrat na relaciji po avtocesti je star nacin pobiranja cestnine veliko boljsi in racionalen..

  6. Abaddon says:

    @MM: jes.. začaran krog, čedalje manj ljudi bo kupovalo vinjete, zato bodo te čedalje dražje…
    nazadnje se bo po avtocesti, ki smo jih gradili s skupnim denarjem vozil samo še had :) bi ti pasalo ne had :)

  7. had says:

    @mm: problem je v ljubljanski obvoznici, ki pade pod obvezno nalepko :( kljub temu, da jo je zgradila obcina ljubljana v veliki vecini..

  8. Abaddon says:

    U jebemti! Vse obvoznice so pod nalepko. Upa,m da se bom lahko še peljal brez nalepke po grand Zagorski obvoznici. Čeprav, če dobro pomislim, je samo krožno križišče dovolj glomazno, lahko bi samo zanj pobirali cestnino.

    A ma kdo kaj proti ABC na vseh cestninskih? Rad bi slišal kak argument. A ni to najbolj blizu tako super satelitskega cestninjenja?

  9. had says:

    @Abaddon: ti se mi kr smej :) sam na avtocesti :) mokre sanje, itak..

    in jaaa.. v zagorju, za famozno obvoznico in za najlepsi rondo v evropi bo definitivno potrebna nalepka.. ali pa celo dve :) kaj pa vem :)

    abc na vseh cestninskih? ja.. jansevi fantje so imeli veliko proti, ker je bila “firma” ki je delala abc sistem kao leva firma :)

  10. Jan says:

    janšistoidi goebelsovsko ravnajo v stilu “ko ti zmanjka argumentov, zvišaj glas” in “vedno išči notranjega sovražnika”; vinjete so v vsakem primeru negospodarni pavšal, ki spodbuja neracionalno uporabo avtocest in destimulira uporabo javnega prevoza; primerjati ceno slovenskih vinjet z avstrijskimi in dolžino avtocest v obeh držvah je abotno: avstrijske avtoceste so namreč tako-rekoč že amortizirane, slovenske ne; enako velja za primerjavo s švicarskimi. In mimogrede, predolilno darilo je dejansko trojanski konj: vozniki osebnih vozil moramo imeti vinjeto tudi za ljubljanski cstni obroč, za avtocestno obvoznico mimo Celja, za hitro cesto skozi Maribor, za obalno hitro cesto, za avtocesto mimo Jesenic – kaj pa tovornjaki za taiste odseke?

  11. Abaddon says:

    heh nene mislil sem kakšen razumen argument :)
    ko malo pomislim, upam si celo trditi, da je abc boljši kot satelitsko cestninjenje. škatlice so cenejše in ni moralnega zadržka nadzora. če pa bi zadevo še malo izpopolnili, bi verjetno lahko celo odstranili zapornice. torej, pripeljal bi 40 in bi ti odbilo znesek. če ne bi imel škatlice bi te pa sistem zaznal, posnel in poslal položnico. in ja, radarja se ne da pretentati tako, da pripelješ mimo dovolj hitro (testirali na top gear)! torej 250 skozi cestninsko brez nalepke ne bi delovalo:) s težvo iščem protiargumente….

  12. had says:

    @jan: nekaj taksnega sem imel v mislih, ko sem bral njihov zapis.. krivec je joze bonca.. in on se mora sedaj opravicevati in razciscevati stvari..

    in res je.. tovornjakarji so tako mocan lobij, da njim pac ni treba placevati za obvoznice.. in ce se bo kaj drazilo, bodo zaprli ceste.. kaj pa ce bi tudi vozniki avtov zaprli ceste.. “ali pa vsaj fejsbuk skupino” :)

    @abbadon: razumen argument? najboljsi, ki se ga spomnim je to, da jim je slo krepko ze za nohte in so morali narediti poteze, ki bodo v tem mandatu sele prisle v polno veljavo, ko bodo malhe prazne in se bo zacelo sranje kopiciti..
    win win situacija.. namrec populisticne vinjete in ce izgubijo bo to sranje dobila nova oblast..

    ocitno so bili prepricani da bodo popusili.. sicer tega ne bi naredili.. ce bi bili vsaj malce razumni..

  13. dr. Onyx says:

    Å e vedno menim, da so vinjete slaba rešitev, ki zlasti prizadene tiste, ki so avtocesto redko uporabljali, ali pa se vozili recimo samo po obroču okrog Ljubljane. To, da so bile vinjete totalno nepremišljeno predvolilno darilo, je upam tudi že jasno, saj so avtorji povsem ignorirali opozorila, ki so bila povsem na mestu. Je pa pri določanju cene vinjet po moje potrebno upoštevati tudi načelo sorazmernosti. Namreč če jaz dam 15 € za tedensko vinjeto, me letna, če jo kupujem vsak teden, stane prek 700 €. Razumel bi, da je cena tako dražja, ampak ne pa za 8 krat.

  14. Abaddon says:

    @had: aja nene mel sem v mislih razumen (proti)argument v smislu “v dobro voznikov” ne pa “v dobro stranke” :)
    ampak pazi … ne štima neki tuki. SDS naj bi naredu to potezo, da bi dobil točke .. right? a ni potem malo paradoksalno, da bi s potezo s katero bi dobil točke, računal da bo izgubil volitve in bodo to potezo sanirali drugi… torej, kaj če bi zmagali ? a so vinjete uvedli zato, da bi jih potem, ko bi (tudi zaradi te populistične poteza) zmagali spet predrugačili ?
    mislem, a ni to, da imamo čim cenej pa pravičen sistem v dobro vseh ? sej se tud sdsovci in njihovi volilci vozijo po avtocestah.. zakaj ne bi enkrat odrasli pa nardil nekaj kar bi bilo dobro za skupnost ne pa za posamezno barvo. mogoče so pa prav to hotl nardit?!
    kje pa piše da se je treba zdej uklanjat evropi za kok že ? 90 miljonov lahk bi šli na sodišče dokazovat svoj prav in predno bi bila sodba pravnomočna bi že vpeljali satelitsko cestninjenje :)

  15. mali mali says:

    Mimogrede, tudi Dolenjce (do Ivančne Gorice) so nas z vinjetami lepo nategnili. Prej nismo plačevali AC, saj je ustavno sodišče odločilo, da je ne smejo zaračunavati, ker nimamo nobene druge (če odštejemo makadamsko cesto in nekaj lokalnih cest, kjer se skoraj ne moreta srečati dva avta) možnosti za priti v Ljubljano. Pa ajd, 55 evrov sprejmem, ker sem jih približno toliko prej zapravil za cestnino, če sem šel na morje in podobno. Sedanjih 95 pa… Nimam kaj drugega reči kot Hvala ti Ivan Janša, ker si tako prefinjeno nategnil prebivalce svojega volilnega okraja! Upam, da ima dovolj ljudi boljši spomin od tebe in do leta 2012 ne bodo pozabili, kako si nas brez vazelina nataknil na debel kol.

  16. tanja says:

    Sistem vinjet je tak, da se bomo ljudje spet delili. Na reveže (ki noben noče bit), ki se vozijo po starih cestah in normalne ljudi (ki se jim mudi), ki vozijo po avtocestah. Jaz sem prej rada vozila malo po stari, malo po avtocesti, zdaj pa samo pičim, zaenkrat.. ..
    Nikoli nisem marala in mi je čudno, kdo se je to prvi izmislil, razna plačevanja na časovno obdobje. Ker so pri vinjetah samo fiksni stroški, navijam z Abaddonom za obvezne ABC.

  17. Anonymous says:

    Če se ti zdi prepoceni in če se tako bojiš, da bo za Istrabenzom šel tudi SCT, pa kupi in na avto nalepi dve ali več vinjet

  18. Kdaj bo Evropska komisija sprejela enotno direktivo glede plačevanja cestnin v 27-tih državah?, kar pomeni da je delo operaterjev, koncesinarjev popolnoma usklajeno z smernicami, ki so ga že lata 2010 začrtali cilj enotna direktiva EU.
    -bo nekaj sto operaterjev in concesinarjev prilagodilo sistem,
    -popolna uskladitev obertabilnosti sistema v EU
    -bo poleg računa cestninjenja mogoč še račun predornin, parkirnin, t.i. pristojbin, vhod v mesta in podobno,
    In to so osnovne besede, ki bi jih morala obravavati tako naša vlada kot vlade držav članic pa tudi Evropska komijasija skupaj s pristojnimi komisarji kot so za promet, finance, gospodarstvo in industrija.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.