V potrošniški družbi veliko štejejo brandi. Otroci hočejo imeti Hello Kitty, ali OshKosh B’Gosh cunje. Ženske želijo imeti Louis Vuitton torbice, oblečene želijo biti v Prado, Versaceja in nosijo Louboutinke ali Marc Jacobs čevlje.

Moški smo veliko bolj preprosti. Sicer ne vsi, da ne bom preveč posploševal in komu naredil krivice. Ampak že od nekdaj se sprašujem zakaj hudiča je treba plačati cel kup denarja, da kupiš in nosiš majico s podpisom dizajnerja, ki jo je naredil? Poglejmo primer:

jpg
Ta majica sodi v kolekcijo Jean’s Paul Gaultier. Cena niti ni bila tako zanemarljiva. Ampak mi je bila všeč. In na njej je z veliki črkami napisan dizajner.
Če bi živeli v normalnem svetu, potem bi za to, da nosim to majico, dobil jaz plačilo. Ker pa živimo v potrošniškem, pa moram odšteti precej denarja, da lahko nosim njegov podpis na majici!

Se strinjate, da bi bilo potrebno to spremeniti? Ali pa je stvar veliko bolj preprosta kot se zdi. Pač ne nosiš stvari, ki imajo podpis, ali pa so “sponzorske” in je stvar rešena in ni potrebe po kompliciranju stvari!?

Kljub slednjemu pomisleku jaz vseeno verjamem da bi zato, da sem oglasno mesto za dizajnerja, moral plačati precej manjši znesek, kot ga plačam sicer. Pri oblekah, čevljih, ženski večerni toaleti je vse skupaj drugače. Tam nisi v vlogi premičnega oglasnega prostora, ampak kupiš brand zaradi kvalitete, ali pa ker ti je všeč. V primeru majic pa je zgodba obrnjena na glavo in vsaj zame, precej smešna!

13 Responses to Brand names – zakaj plačujemo, če bi morali oni plačati nam?!

  1. meskec says:

    Zakaj bi ti majico prodali za 40€ če jo kupiš tudi za 80€?

  2. had says:

    @meskec: hahaha.. zadel zebljico na glavico :)

  3. B5 says:

    če bi bila no-name mikica oz. mikica neznanega designerja, gotovo ne bi pisal posta o tem. Odgovor je plemenski instinkt. S to mikico sporočaš, da pripadaš temu plemenu in ne no-name plemenu. In ne, se ne strinjam, plačujemo veliko več za tisti logotip, kot izdelavo celotne mikice. Logotip je zgodba o uspehu, s katero se poistovetimo in to je tisto kar je res vredno v tem času.

    Mimogrede, sem že omenil, da sem fotograf in fotke prodajam? ha, ha…

  4. MKL says:

    Se strinjam s komentatorjem pred mano. S statusnimi simboli se pač hočemo ločiti od drugih, si dvigniti vrednost, ugled, moč. Na žalost prepogosto uspeva.

  5. Swizec says:

    Osebno na to gledam cisto drugace. Ce mi je majca vsec, tale podpis je recimo prav zelo uber seksi, mi dol visi kaj dejansko pise. Vazno da je huda majca ;)

  6. Manuela says:

    Ja, blagovna znamka z zvenečim imenom je v svoj razvoj ogromno vložila, zaposluje čim boljše kadre in želi ohraniti nek standard. Ljudje so nagnjeni k temu, da bi se v nečem razlikovali…zato so sploh nastale blagovne znamke. Vse ostalo je pa stvar okusa (in denarnice ;D).

    Pa še nekaj: tiste majčke, ki imajo čez prsa (ali hrbet ogromne napise (D&G, DKNY,Boss,…) so veliko cenejše od tistih, kjer je označba skoraj nevidna. Vsaj po mojih izkušnjah je tako.

    Najbolje je kombinirati: poceni + drago. :D

  7. MKL says:

    @Manuela, to je veljalo nekoč. Koliko jih sedaj producira na Kitajskem ali Indokini, samo da privarčujejo? Se mi zdi da dan danes resnično plačamo bolj za ime kot pa kvaliteto. Se pa strinjam z vsem drugim, kaj si napisala. :-)

  8. meskec says:

    Saj zato pa je mura v kurcu, ker nimajo razvitih lastnih znamk.

  9. Jaka Jančar says:

    jaz vseeno verjamem da bi zato, da sem oglasno mesto za dizajnerja, moral plačati precej manjši znesek, kot ga plačam sicer.

    Kdo pa pravi, da cena ni že znižana na račun tega?

    Cena niti ni bila tako zanemarljiva. Ampak mi je bila všeč. In na njej je z veliki črkami napisan dizajner.
    Če bi živeli v normalnem svetu, potem bi za to, da nosim to majico, dobil jaz plačilo. Ker pa živimo v potrošniškem, pa moram odšteti precej denarja, da lahko nosim njegov podpis na majici!
    Se strinjate, da bi bilo potrebno to spremeniti?

    Ja, ampak ne z vsiljevanjem tvojih idej (da bi zdaj oni morali tebi plačevati ali nekako dokazovati, da je zato cena nižja), ampak z spremembami avtorskega prava, da si lahko izdelaš majico z omenjeno grafiko sam.

  10. markopigac says:

    had, zdaj ga ze serjes – jaz vem, pa tudi soblogerji, da obstajajo brendi s katerimi se rad pokitis. To so Nikon, Mac, Berry, iPhone, Opel.. kje je se firefox, Zares, Adriamedia & co ;-)

    Meni brend ne pomeni nic, razen to, da je boljsi od no namea. Dok ne probas Avdi, te recimo Kia ne zmoti. Sicer pa sam nerad nosim oblacila z velikimi napisi znamke. Oblacim se zase – ne za druge.

  11. Ta pojava nošenja “žigosanih” (originalni prevod reči brend) komada garderobe i aplikacija nikada mi nije bila jasna, takođe.

    Dakle ja tebe reklamiram i još za to plaćam (tebi)!

    Ali potpuni paradoks mi je da u pojedinim supermarketima (nije slučaj samo sa SRB) nakon kupovine, sve što sam kupila trpam u kese za logom te-iste-prodavnice koje takođe plaćam!
    Ma cmon.

  12. Odyn says:

    Ok, ampak brez tega velikega napisa bi morda lahko spregledal, da nosiš JsPG. Mislim, zakaj bi sploh hotel kupiti majico za 40€, če nihče ne bi niti opazil, da je JsPG? Zato, ker je sicer tako zelo drugačna od vseh ostalih? To se plača!

  13. markopigac says:

    Placa se znamka. Brend je samo podpis. Picassova slika brez podpisa ni vredna pol toliko kot tista s podpisom, zato ji vcasih dodajajo faksimile.

    Sicer pa – Leksuz, mejbah in drugi avti tudi nimajo podpisa lastne stranke, pa so vseeno drazji ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.