Zakaj plačujemo za drage blagovne znamke?

Blagovne znamke so drage! Pri njih ne kupimo zgolj izdelka, ampak tudi ime, ki ga imajo. Kupimo zgodovino in kupimo leta razvoja in vlaganja v izdelke. Če nimam denarja za nakup izdelka blagovne znamke, potem ne kupim ponaredka! Seveda imamo možnost, da ne kupimo izdelkov znanih blagovnih znamk, ampak izberemo izdelke, ki so precej podobni (niso ponaredki!), vendar so precej cenejši, ker se sama blagovna znamka ni odločila za takšno strategijo. Če grem na precej plastičen in konkreten primer:

V potrošniški družbi veliko štejejo blagovne znamke. Otroci hočejo imeti Hello Kitty, ali OshKosh B’Gosh oblačila. Ženske želijo imeti Louis Vuitton torbice, oblečene želijo biti v Prado, Versaceja in nositi želijo Louboutinke ali Marc Jacobs čevlje.

Moški smo veliko bolj preprosti. Sicer ne vsi, da ne bom preveč posploševal in komu naredil krivice. Ampak že od nekdaj se sprašujem zakaj hudiča je treba plačati cel kup denarja, da kupiš in nosiš majico s podpisom dizajnerja, ki jo je naredil? Saj se vsi spomnimo majic z velikim napisom Armani, Calvin Klein, Gaultier, Iceberg. V bistvu majica ni nič posebnega, tudi material ni vrhunski, ampak napis je velik in vsak ga opazi, dasiravno je bleščeč in če ne bi bila to blagovna znamka, ga nihče še od daleč ne bi povohal.  Da o ceni niti ne govorim. Primerna je blagovni znamki.

Če bi živeli v normalnem svetu, potem bi za to, da nosimo takšne majice, kjer se bohotijo dizajnerska imena na njih, dobili mi plačano, kajne? Ker pa živimo v potrošniškem, pa moram odšteti precej denarja, da lahko nosimo podpise blagovnih znamk na majicah!

Se strinjate, da bi bilo potrebno to spremeniti? Ali pa je stvar veliko bolj preprosta kot se zdi. Pač ne nosiš stvari, ki imajo podpis, ali pa so “sponzorske” in je stvar rešena in ni potrebe po kompliciranju stvari!?

Kljub slednjemu pomisleku jaz vseeno verjamem da bi zato, da sem oglasno mesto za blagovno znamko, moral plačati precej manjši znesek, kot ga plačam sicer. Pri oblekah, čevljih, ženski večerni toaleti je vse skupaj drugače. Tam nisi v vlogi premičnega oglasnega prostora, ampak kupiš brand zaradi kvalitete, ali ker ti je všeč. V primeru majic pa je zgodba obrnjena na glavo in vsaj zame, precej smešna! Pa vendar, da ne bo pomote – veliko majic imam takšnih in ne dobim plačila za to, da jih nosim!

brand names 06

brand names 01