Zakaj nam blagovne znamke ne plačujejo, da jih nosimo?

Zakaj so blagovne znamke drage in zakaj jih mi kupujemo? Zakaj nam blagovne znamke ne plačujejo, da jih nosimo? Pri blagovnih znamkah ne kupimo zgolj izdelka, ampak tudi ime, ki ga nosijo. Kupimo zgodovino in kupimo leta razvoja in vlaganja v produkt. Sam sem precej preprost glede tega – če nimam denarja za nakup izdelka blagovne znamke, potem ne kupim ponaredka!

Seveda imamo vsi enake možnosti glede tega. Pač ne kupimo ponaredke znanih blagovnih znamk, ampak izberemo izdelke, ki so precej podobni (niso ponaredki!), vendar so precej cenejši, ker se sama blagovna znamka ni odločila za takšno strategijo. Če grem na precej plastičen in konkreten primer:

V potrošniški družbi veliko štejejo blagovne znamke. Otroci hočejo imeti Hello Kitty, ali OshKosh B’Gosh oblačila. Ženske želijo imeti Louis Vuitton torbice, oblečene želijo biti v Prado, Versaceja in nositi želijo Louboutinke ali Marc Jacobs čevlje. Moški smo veliko bolj preprosti. Sicer ne vsi, da ne bom preveč posploševal in komu naredil krivice.

Ampak že od nekdaj se sprašujem zakaj hudiča je treba plačati cel kup denarja, da kupiš in nosiš majico s podpisom dizajnerja, ki jo je naredil?

Saj se vsi spomnimo majic z velikim napisom Armani, Calvin Klein, Gaultier, Iceberg. V bistvu majica ni nič posebnega, tudi material ni vrhunski, ampak napis je velik in vsak ga opazi, dasiravno je bleščeč in če ne bi bila to blagovna znamka, ga nihče še od daleč ne bi povohal.  Da o ceni niti ne govorim. Primerna je blagovni znamki.

Če bi živeli v normalnem svetu, potem bi za to, da nosimo takšne majice, kjer se bohotijo dizajnerska imena na njih, dobili mi plačano, kajne? Ker pa živimo v potrošniškem, pa moram odšteti precej denarja, da lahko nosimo podpise blagovnih znamk na majicah!

Se sploh zavedamo, da smo postali oglasi za blagovne znamke in da smo postali celo ponosni na to?

Kljub slednjemu pomisleku jaz vseeno verjamem da bi zato, da sem oglasno mesto za blagovno znamko, moral plačati precej manjši znesek, kot ga plačam sicer za blagovno znamko.

Pri oblekah, čevljih, ženski večerni toaleti je vse skupaj drugače. Tam nisi v vlogi premičnega oglasnega prostora, ampak kupiš brand zaradi kvalitete, ali ker ti je všeč. V primeru majic pa je zgodba obrnjena na glavo in vsaj zame, precej smešna! Pa vendar, da ne bo pomote – veliko majic imam takšnih in ne dobim plačila za to, da jih nosim!

  1. To bi se lahko vprašal za popolnoma vsak artikel, ki ni vreden svojega denarja (beri: pri katerem plačaš znamko)
    Ampak jaz osebno tega ne vidim tako, da bi nek osebek, z nošnjo majice, delal reklamo firmi!
    Kar se mene tiče je samo še en razvajeni opranoglavec, ki verjetno v življenju nikoli ni zares delal in zato ne zna pravilno ceniti denarja. Firme, ki dvigujejo ceno artiklom samo zato, ker lahko, zame predstavljajo samo kapitalizem v svoji najslabši podobi! Načeloma taki tudi z zaposlenimi ne delajo ravno lepo…..
    Po moje tak opranoglavi osebek dela taki firmi negativno reklamo! Ene firme se tega niti ne zavedajo, druge pa pač zavedno jahajo tak val in računajo na to da ovce ne spregledajo, v javnosti pa “skrbijo” za svojo podobo, kakor pač znajo.

    :) !!!Had, ne se štet med njih!!!
    http://disq.us/p/1c7yzv3
    http://disq.us/p/1c3l7mz

  2. Zelo zanimiva tema, tesno povezana z marketingom. Blagovne znamke nam dajo zaupanje in (vsaj mislimo da) tudi kvaliteto izdelkov. Kljub temu lahko dobimo skoraj enako kvaliteto izdelkov za 10 krat nižjo ceno (sploh če govorimo o oblekah.)

Komentarji so zaprti.