Včeraj sem si z ostalimi tviteraši v Koloseju ogledal film Socialno omrežje – The Social Network, ki ga je režiral David Fincher (režiser meni omiljenega Fight Cluba) in govori o zgodbi najmlajšega miljarderja Marka Zuckerberga in nastanku Facebooka. Vendar gremo po vrsti.

Naslov The Social Network je nekdo pri nas “šalabajzersko” prevedel v Socialno omrežje. No, ti dve zadevi nimata nič skupnega, pravilen prevod bi bil Družbeno omrežje, oz. še boljše bi bil preprost naslov The Facebook. Ampak ne bom napisal vseh cvetk prevodov, ki so bile še kako očitne (Mark je ustanovil delniško podjetje d.o.o. – je samo en primer) in moteče. Med filmom so se v Koloseju trikrat za dalj časa prižgale modre luči, ki so bile precej moteče. In najbolj moteče pri vsem tem je bilo to, da je bila tako “slaba kopija”, da se barve dejansko niso niti ločile med seboj – sem preveril trailer in je povsem drugačna slika, kljub temu da je Fincher uporabil precej “temne tone”. Dovolj kritiziranja, gremo k filmu.

Matevz Luzar je včeraj v tvitu zapisal – The Social Network je fajn! Napovedujem oskarja za scenarij.

Drži povsem. Namreč kako prikazati na zanimiv način “geeka”, ki je med tem postal miljarder in so ga tožili vsi njegovi bližnji, ki nima nič od življenja, razen to, da je bil na pravem mestu ob pravem času in da je imel nekaj več kot imajo navadni “geeki”. Znal je razmišljati o potrebah, ki jih imamo ljudje v času interneta, poleg tega pa je znal to tudi sam spraviti skupaj – beri programirati. Vse ostalo je zgodovina, oz. Facebook.


David Fincher je uspel narediti zgodbo zanimivo, predvsem pa je Jesse Eisenberg (njemu jaz napovedujem oskarja!) odlično odigral vlogo Marka Zuckerberga.

Vendar ima sam film malce večjo globino, kot je videti na prvi pogled. Že sam “tagline” – You don’t get to 500 million friends without making a few enemies je zelo močan in prikaže kako se stvari odvijajo v svetu, ko pride v prvi plan denar – dejstvo, da je Facebook vreden 25 milijard dolarjev ima seveda zelo vpliva pri tem.
Skozi cel film se prikazujejo zgodbe Eduarda Saverina (prvega “financerja” projekta), bratov Winklevoss (ki sta imela prvotno idejo HarvardConnection) in Seana Parkerja (ustanovitelja Napsterja).

Zgodba o Facebooku je preprosta – punca pusti Marka, pijan in v jezi na blogu zapiše par “neumnosti”, da bi se dokazal, naredi spletno stran kjer študenti Harvarda primerjajo med seboj študentke in po parih urah preseže 22.000 obiskovalcev. O ideji se govori, prav tako pa nastanejo s tem problemi. Brata Winklevoss “zavohata” človeka, ki mu povesta svoj koncept “ultimativnega dejting sajta na Harvardu”. Mark razmišlja precej bolj široko in naredi nekaj več – Saverin “vstopi” v projekt z vložkom 1000$ in zgodba se začne premikati – nekaj kar trenutno uporablja preko 500 milijonov ljudi na svetu – TheFaceBook (kot se je na začetku imenoval), dokler Mark ne sreča Seana Parkerja, ki izjavi – Drop the “the”. Just “Facebook”. It’s cleaner.

Še ena izmed zanimivih stvari je v tem filmu. Namreč obstajata dve vrsti ljudi – tisti, ki so del zgodbe in tisti, ki zgodbo opazujejo. Večina ljudi rajši opazuje, kot ustvarja. In tako je tudi na Facebooku in zato se Facebook širi – ker zadovoljuje osnovno vojersko potrebo, ki jo imamo ljudje. Ali je to dobro ali slabo, lahko vsak sam zase premisli in se odloči.

Tale citat iz filma mi je najboljši:
Sean Parker: We lived in farms, then we lived in cities, and now we’re gonna live on the internet!

Drži. Vendar včeraj po koncu filma se mi je porodila misel – ko posnamejo film o Facebooku, ali to pomeni da je s Facebookom konec? Oz. da se njegova zgodba sicer še širi, vendar bo kmalu prišlo kaj novega, boljšega, kar bo zamenjalo Facebook – namreč Facebook je postal “overload informacij”, ki so ga spemerji vzeli za svojega in ga pridno izkoriščajo.
Jaz mu napovedujem še leto in pol – nekje poleti 2012 bo to družbeno omrežje požrlo samo sebe in prišlo bo nekaj novega, nekaj kar nas bo spet vrglo v nek začaran krog in katerega ne bomo znali in bomo klikali F5 cel dan (no, z Ajaxom je sedaj to urejeno!).

14 Responses to Film Socialno omrežje – Social Network – Mark Zuckerberg in Facebook

  1. markopigac says:

    Kot prvo – zanimivo je, da si grejo film o FB pogledati resni twiteraši :D

    Realnost: Mene zanima nekaj druga – konec FB – oz kdaj uporabnik preraste FB?
    Saj je fino iskati komjuniti in jim svoje vsebine servirati zastonj – se oglaševati oz vmes prikrito oglaševati na svojo pest, a kaj ko slej ko prej postaneš zahteven uporabnik in … in moraš iz FB narediti blog, svojo domačo stran, z omejitvijo dostopa oz povedano med vrsticami – kupec potrebuje user/pass.

    Saj FB je kulj, ampak, a je res toliko kulj, da zadane bistvo?

  2. had says:

    @marko: tocno to.. na zacetku je bil fb kul, ker ni bilo overloada informacij.. ker je bilo to “druzenje” v virtualnem koticku.. v zadnjem casu pa je to postalo vse ostalo, kot to druzenje..

    podobno kot je bilo z ircem.. forumi.. blogi… vsaka stvar ima svoj rok trajanja..

  3. Pris says:

    Film je odličen obrtniški izdelek, ampak meni se zadeva preprosto ni zdela dovolj zanimiva, kljub temu, da so Fincher in kompanija dokaj nehvaležno (in dolgočasno) materijo spremenili v gledljiv film.

    Gledal sem ga pred dvema dnevoma in nato nanj hitro pozabil.

  4. MR Foto says:

    Defnitivno si bom film pogledal še enkrat. Ne zato, ker bi bil tako vrhunski, ampak zato, ker ga praktično sploh nisem videl. FU Kolosej. Včer so izpostavl vse, zarad česar ne hodm v kino. Zakaj bi plačeval za karto, če imam doma boljšo HD sliko (brez utripanja), dobre ter dobro vidne podnapise (brez utripanja), Surround zvok (glasen po želji),… KATASTROFA od kina!

    Film pa…še kar…vsekakor imam po njem rajš Marka, kot sem ga mel pred ogledom, kar mislim, da je glih obratno od poante filma…

  5. Hitro si napovedal smrt they zadevi, ki trenutno spreminja internet (Všeč mi je gumbek je vsepovsod). Morda bo čez nekaj let Facebook nehal tako rasti, kot je doslej, a bo vseeno na internetnem olimpu skupaj z Googlom. Facebook spreminja internet in toliko je novih strani, ki ga kopirajo. Poglej NewTwitter, kaj je postal… Pa na Yahoo-ju in MSN-u majo iste finte. Vse je naravnano na “sharing”. Share this, share that… Za nas stare mačke družabnih omrežji bo to kmalu preveč in bomo bolj petični uporabniki, so pa zmeraj nepetični mladci, ki jim take stvari niso mar in FB lepo raste. Facebook bo postal to kar je postal email naslov 10 let nazaj – del življenja. Če danes nimaš elektronskega naslova, se ti smejijo (razen če si čet 70), čez 10 let se ti bodo smejali, če ne boš na Facebooku.

  6. igre says:

    Po moje se rok trajanja FB približuje koncu kot napoveduje Had, nekako kot se je zgodilo MySpace-u oz. slovenska analogija GlasujZame, ki je tudi naglo padu na lestvici najbolj obiskanih slo strani in to predvsem zaradi FB, ki je pojedel vse ostale skupnosti. Po pravici povedano sem se osebno že naveličal FB in ga obiščem res kot zadnjo stran preden izklopim računalnik in to ko mi je res dolgcajt.

  7. S says:

    Zanimiva ideja če bi nekako vpletli v zgodbo še SecondLife, seveda z bolj dodelano grafiko ter več opcij likov (da si lahko vsak posameznik začne graditi virtualni dom).

    Če pogledamo FB je enostaven in pregledne (recimo glede zadnjih dodanih informacij), SecondLife je malce bolj kompliciran vendar se je prav tako dalo komunicirati s posameznikim + delati zraven še kup drugih stvari.

    Če bi ustvarili skupek tega, bi lahko recimo nekdo videl v “inbox” (ki se nastavi po želji/ prilagodljivi filtri), da ima zmenek (recimo lokacija), bi lahko na hitro odgovoril da ali ne (verzija FB). Če bi se odločil za “da”, bi lahko ta zmenek tudi podoživel preko virtualnega sveta na “skriti lokaciji” (to je samo ena izmed idej).
    Zanimivi bi bili tudi kakšni webinarji v 3D različici…
    Skratka razširilo bi meje uporabe, hkrati pa omogočilo ljudem, da bi lahko tudi virtualno zaživeli :)

    Glede napovedi o koncu FB, mislim da še ne bo tako kmalu, saj glede na plane (spletna trgovina, svoj plačniški sistem…) lahko pod svoje okrilje prevzame in nas preseneti kakšnega drugega velikana ter sremeni poslovne navade…
    MySpace je res “mrknil” prehitro, sam ga osebno nisem nikoli uporabljal ker me ni nikoli pritegnil (zaradi neke deformirane oblike, ki so jih imeli/prikazovali uporabniki), so jo pa pravi čas prodali (vsaj takšno informacijo sem dobil že nekaj časa nazaj od kolegice, ki bi se naj poznala z “ustanoviteljem MySpace”) :)

    Če še navržem stanje FB-ja, je nekako tako kot sva se enkrat pogovarjala/pisala z Had-om, da je vse preveč klikanja in pridruževanja v razne skupine ki jih niti ne poznaš še manj pa spremljaš.
    Veliki, ki so “tekmovali” kdo bo imel več “frendov”, je ob določeni nabrani številki in ugotovitvi da pa ja skoraj nobenega ne pozna, opustili uporabo oz ničesar ne dodajajo.
    Lahko bi ločili v tri dele, “Osebni – samo poznani”, “Oboževalci – vsi” ter “Podjetje – v tem primeru potrjevanje do določenega limita, recimo 500, kar je več je plačljivo; kar pomeni da bi tudi lastnik skupine prej premislil koga bi spustil v skupino oz. da bo neaktivne odjavil”. V slednjem je bila tudi ideja, da bi uporabniki bili primorani nekaj plačevati, v kolikor se prijavijo, vendar to zaenkrat še ne gre. Ko bodo funkcije FB bolj razširjene in ko bo lahko nekdo v svoji skupini ponudil “kakovostne in koristne informacije” pa sploh nebi bil problem (to je podobno kot na spletu, ko že plačujemo neke vsebine).
    Drugače glede uporabe, videvam da se čedalje več podjetij spušča v to in da vidijo priložnost. To je recimo dobra ideja za medpodjetniško mreženje in vzpostavljanje sodelovanja (lahko bi se kaj konkretnega tudi nadgradilo)…

  8. markopigac says:

    Zakaj bi nekdo dobil oskarja za scenarij, ko pa je prepisal biografijo in jo pokičkal?

  9. mattsrinc says:

    Torej priporočaš, da uporabljamo izraz družbena omrežja (tudi meni se že dolgo zdi najboljši a se še ni prijel) za “social networks”? Zdaj lahko blogerji še kaj spremenimo – tudi starejše zapise. Še tule morda vstavijo kaj dodatnega

    http://slovarji.najdi.si/najdi/social%20network/

    Se pravi Twitter, MySpace, Netlog … so družbena omrežja. Gremo to socialo ukinit’ :-).

  10. markopigac says:

    Za nekatere je to omrezje socialno, za druge druzabno, tretje druzbeno, cetrte komericalno, pete pa vse skupaj.

  11. Avon says:

    Po filmu sodeč je tale Zukerberk navaden kradljivec res da je idejo potem sam do konca razvil vendar jo je ukradel. Sej najprej ko sta mu dvojčka predstavila idejo rekel sej že obstaja My Space potem pa sta mu povedala bistveno razliko, zaradi katere je Facebook prehitel vsa druga omrežja. Potem je še zajebal svojega best frenda z eno besedo PRASEC !!! Nisem na facebooku sedaj ko sem videl kakšen kreten ga je ustanovil pa sploh ne grem gor.

  12. Katja says:

    meni je bil film všeč. ob koncu filma, sem imela občutek, da se je šele dobro začel :D .. kar se tiče FB-ja, je itak že spremenil svojo namembnost. ni več samo “kul online plac” za spoznavanje, druženje in lažjo socializacijo v koliđu. postal je več kot to. prostor za življenje .. iskanje nasvetov, brskanje po katalogih (beri fan page-ih), nakupovanje, preganjanje dolgčasa, javno izražanje gnusa ali navdušenosti nad nečem in meka za spemerje ter tiste male fejkarje, ki se skrivajo za lažnimi profili , pljuvajo naokoli ter lovijo nagradne igre.
    Preobrazil se bo v nek nov, zanimiv mashup lajfa – online & offline, gagnil pa še nekaj let ne bo po moje.

  13. Matej says:

    Z vsem spoštovanjem do tebe in Luzarja … Oskar ??? kva vama je, adijo pamet … hudo povprečen film

  14. had says:

    @matej: zdravi bili, pa vidjeli :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.