Zadnje čase se pogosto sprašujem, ali podjetja potrebujejo brand ambasadorje? Če se sprašujete, kaj hudiča naj bi ti pomenilo, potem vam bom na najbolj plastičnem primeru poskušal razložiti to zadevo. Verjetno veste kdo je Usain Bolt? Verjetno poznate njegovo znamenito pozo, ki je ovekovečena na n-fotografijah? In verjetno ste opazili katero znamko oblačil je imel na Olimpijskih igrah oblečeno? No, ni Nike! In ja, Usain Bolt je odličen promotor znamke Puma, ki za to plačuje precej krepke zneske. Ampak Usain dobi denar tudi od precej ostalih sponzorjev in mu ni ravno hudo!

Torej Puma ima svojega brand ambasadorja. Če se spomnimo let nazaj, je tudi Michael Jordan bil ambasador firme Nike, Venus Williams je bila ambasadorka EA Sports.. Sedaj vam je jasno, kam “pes taco moli”. Ampak tukaj govorimo o svetovno uspešnih športnikih, oz. zvezdnikih, ki prinašajo milijone – samo v primeru Bolta Puma s prodajo njegovega dresa zasluži več, kot mu plača.

Vendar ne obstajajo samo veliki brand ambasadorji, ki jih pozna cel svet. In ravno to je tisti del, ki me precej moti. Namreč, da podjetja, konkretno v Sloveniji, ne poiščejo ljudi, ki bi jim pomagali skupaj ustvarjati blagovno znamko, oz. povečevati prodajo njihovih izdelkov, ali storitev. In če sem banalen – Primož Kozmus je brand ambasador celega kupa podjetij – in prav je tako, vendar se njegov brand izgubi, če ga vidim v oglasu za Škodo in Seat. In na takšne oglase postanemo ljudje precej imuni. Si pa predstavljam veliko bolj zanimiv oglas za vozilo škodo – targetiran na področje ene občine, kjer bi brand ambasador postal vaški ribič, za katerega se ve, da je leta 1974 ulovil največjega soma (karikiram). Ljudje v lokalnem okolju bi se precej lažje poistovetili z njim, kot pa se s Primožem Kozmusom.

Ker je vsak dan več spletnih trgovin, kuponov in vsega ostalega, se mi zdi prav smešno, da nihče od njih še ni odkril smisla brand ambasadorjev. Če pogledam preko palca, so “vsa podjetja” v Sloveniji na Facebooku – me zanima, koliko od njih jih je že poiskalo svoje brand ambasadorje, ki jim sedaj pomagajo ustvarjati brand, oz. ki so ugotovila, da je nekaj ljudi na Facebooku zelo močno povezano z brandom in so jim ponudili službo, oz. možnost, da sodelujejo s samim brandom? Verjetno ni takšnega primerka pri nas, kajne?

Ali pa če drugače pogledam. Pisci blogov smo itak čudni ljudje – zakaj mi ne bi Kompas plačal počitnic nekje na toplem in bi jaz kasneje napisal recenzijo, ki bi jo lahko uporabili na svojem spletnem mestu in bi imela malce drugačno težo, kot jo imajo opisi njihovih aranžmajev, ki v večini primerov nimajo ravno veliko veze z realnostjo? Da ne bo pomote – ne moledujem, niti si ne želim česa takšnega. Vendar če bi bil jaz lastnik podjetja, ki potrebuje takšne vsebine, bi definitivno poiskal na “internetnem” trgu ljudi, ki bi bili pripravljeni sodelovati za “recipročnost”. In ja, korist bi bila definitivno obojestranska.

Saj vem, živim v nekem napačnem svetu, kjer brez zvez in poznanstev se ne more nič takšnega zgoditi. In se zavedam, da bo preteklo še precej vode, preden se bo kaj takšnega zgodilo pri nas – pa tukaj ne mislim izborov kot je Iščemo ambasadorja – Itak, ampak mislim tisto pravo sodelovanje, ki ga pogrešam pri nas. Volk sit, koza cela, ljudje zadovoljni!

In ja, podjetja potrebujejo brand ambasadorje, ki pa ni rečeno, da so to ljudje, ki so znani, ampak so lahko tudi povsem normalni in preprosti – odvisno od same situacije in od panoge podjetja. Definitivno pa je to, da podjetje najde brand ambasadorja v tem času zelo koristno, predvsem pa uporabno!

2 Responses to Ali podjetja potrebujejo brand ambasadorje?

  1. Denis pravi:

    Zanimiv članek, vendar ne odraža realnega stanja in ne pojasnjuje vzrokov.

    http://www.sandiline.com/ambassadors/sandi-equipe.html

    http://www.sandiline.com/ambassadors/sandiliners.html

    Ni dovolj, da te ljudi imaš, imeti moraš tudi dovolj denarja, da sebe in njih spromoviraš.

    Ponavadi moraš imeti tudi dovolj denarja, da jih pridobiš samo zase. Pri slovenskih športnikih je večinoma tako, da so enostavno prisiljeni poiskati več pokroviteljev, da bi dobili neko vsoto, ki jo lahko podjetje ki deluje na velikem trgu zagotovi samo.

    • had pravi:

      hvala za komentar iz druge strani, strani, ki priznam, mi ni toliko jasna, oz. ne vem kaj vse potegne za seboj.

      dejansko se strinjam s teboj, da je potrebno za to vložek, oz. promocija – sinergija obojega – tako ambasadorja, kot tudi samega sebe.

      vi se vsaj zavedate tega problema in ga resujete, vecina podjetij do tega se ni prisla. povsem drzi, da je na globalnem trgu lazje, ker so tudi vecja in bolj zveneca imena.. ampak v majhni skupnosti, oz. drzavi, se da narediti tudi iz neznanih ljudi lahko veliko – samo tega se je potrebno zaceti zavedati.. in narediti prve korake

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.