Kdo je brand ambasador? Ali podjetje potrebuje brand ambasadorja? Dve vprašanji, ki se zadnje čase precej pogosta pojavljata in vsi smo si nekako enotni, da je super, če ima podjetje brand ambasadorja, ampak še boljše je, če podjetje ve, kaj pričakuje od tega in obratno.

Verjetno vsi vemo, kdo je Usain Bolt? Verjetno poznate njegovo znamenito pozo, ki je ovekovečena na n-fotografijah? In verjetno ste opazili katero znamko oblačil je nosil na Olimpijskih igrah oblečeno? No, ni Nike! In ja, Usain Bolt je odličen promotor znamke Puma, ki za to plačuje precej krepke zneske. Ampak Usain dobi denar tudi od precej ostalih sponzorjev in mu ni ravno hudo! Torej Puma ima svojega brand ambasadorja. Če se spomnimo let nazaj, je tudi Michael Jordan bil ambasador firme Nike, Venus Williams je bila ambasadorka EA Sports.. Sedaj vam je jasno, kam “pes taco moli”. Ampak tukaj govorimo o svetovno uspešnih športnikih, oz. zvezdnikih, ki prinašajo milijone – samo v primeru Bolta Puma s prodajo njegovega dresa zasluži več, kot mu plača.

Vendar ne obstajajo samo veliki brand ambasadorji, ki jih pozna cel svet. In ravno to je tisti del, ki me precej moti.
Namreč, da podjetja v Sloveniji ne poiščejo ljudi, ki bi jim pomagali skupaj ustvarjati blagovno znamko, oz. povečevati prodajo njihovih izdelkov, ali storitev. Ali pa da sploh ne iščejo ljudi naokoli, ker jih imajo že pri sebi. V službi preživimo več kot osem ur dnevno. S sodelavci se družimo več kot s svojimi najbližjimi – če štejem efektiven čas, v katerega ne spada spanje. Če nismo zadovoljni s službo, oz. z razmerami v katerih delamo, se to pozna tudi v našem privatnem življenju, ki ga vsi, več ali manj, poskušamo ločiti od službenega. Včasih ne gre in se delo “prinese” domov, da se konča. Prav tako nas večina ne pozna gumba za izklop GSM telefona v prostem času – kar je včasih napaka. Ampak ta majhen gumbek se tako skriva, da ga ne najdeš, če ne prebereš navodil. Ampak kdo hudiča pa to počne!?

Vendar ne nosijo dela domov vsi, recimo javna uprava oddela svojih 8 ur rabote in za njih je delovnega dne konec – včasih si najdejo čas za razprodaje tudi med službenim časom, vendar ta tema ni danes na mojem meniju. Prav tako delavci za tekočim trakom, ali pa ljudje ki opravljajo fizična dela. Večinoma doma delamo ljudje, ki se tako ali drugače “intelektualno prostituiramo”. To smo si izbrali in takle mamo!

In če naredim sumo vseh zgornjih stvari, potem je vsak delavec najboljši ambasadorj družbe v kateri je zaposlen. In kaj hudiča to pomeni?

Zelo preprosto. Če bo človek zadovoljen s pogoji v katerih dela, z delom ki ga opravlja in seveda tudi s prihodki, ki jih dobi v službi (to verjetno najprej) bo tudi njegovo mnenje oz. bodo informacije o družbi v kateri dela precej bolj pozitivne, kot pa če bo delal v družbi katera ob koncu meseca ne bo imela za plače, v kateri bo prihajalo do šikaniranja in kjer se bo delalo cele dneve.

Med pogovorom o službi s kolegi velikokrat ugotovim, da niso zadovoljni z razmerami v katerih delajo, da imajo cel kup idej in predlogov, kaj bi se vse spremenilo, oz. da so nekateri celo povsem nezadovoljni z družbo v kateri delajo?!? In vedno jih vprašam, če so se mogoče kdaj že pogovorili z nadrejenimi in jim predlagali spremembe, oz. če se zavedajo da počnejo najslabšo možno stvar – “šinfajo kravo”, ki jim daje mleko. Namreč če nisi zadovoljen s kolektivom v katerem delaš, imaš vedno možnosti, da greš naprej po poti in najdeš nove izzive. Vendar problem ni samo na strani delavcev, oz. zaposlenih. Velikokrat je tudi nerazumevanje lastnikov, direktorjev krivo za to stanje, v katerega pridejo delavci, ki namesto da bi delo opravljali s “strastjo”, hodijo v službo za to, da jim mine 8 ur in da gredo lahko domov.

Vsak dober gospodar, oz. lastnik bi moral vedeti da bodo delavci najboljše prezentirali svoje podjetje v javnosti, bolj kot njihovi PR-ovci, oz. bolj kot vsa njega pojavljanja v “etru”. In tudi delavci bi se morali zavedati, da lahko s svojim odnosom močno uničimo ugled podjetja in mu naredimo težave – vse je odvisno od tega, kaj si želimo – prijetno okolje, kjer delamo, ali pa konfliktno okolje, kjer si samo želimo da mine 8 ur!

brand names 06

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.