Zadnja leta precej “pizdim” nad oglaševanjem in oglaševalci. Vse je postalo “picture perfect”, v oglasih nastopajo lepo ljudje, predvsem pa oglaševanje zadnja leta nima več “jajc”, ker je vse politično korektno. No, Nike ne igra te igre, vsaj ne z zadnjo odločitvijo, da bo njihov ambasador in glavni protagonist v oglasih postal Colin Kaepernick.
- Mind your own fucking business / brigaj se zase
- Včasih je bilo kajenje v filmih in oglaševanje tobačnih izdelkov nekaj običajnega
- Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Colin Kaepernick je tisti ameriški športnik, ki je nazadnje igral za San Francisco 49ers (ameriški nogomet), ki je med igranjem ameriške himne protestno pokleknil v znak protesta proti policijskemu nasilju proti temnopoltim Američanom. Od lanskega leta ni igral, ker nobena ekipa ni želela podpisati pogodbe z njim, kljub temu, da je eden izmed najbolših igralcev
In Nike se je ob 30-letnici slogana Just do it odločil, da bo ravno on obraz celotne kampanje. S tem je povzročil zgražanje, s tem je povzročil besno tvitanje Donalda Trumpa, s tem je povzročil sežiganje Nike športne obutve, kar ljudje objavljajo na družbenih omrežjih.
Bravo Nike za tako pogumno potezo – ob 30-letnici slogana Just do it ne bi mogli izbrati bolj primernega obraza, prav tako pa ste ustvarili zgodbo (oglas) ob katerem začneš razmišljati po tem, ko potočiš solzo …
Believe in something, even if it means sacrificing everything. #JustDoIt pic.twitter.com/SRWkMIDdaO
— Colin Kaepernick (@Kaepernick7) September 3, 2018
Samo da Kaepernick niti slučajno ni eden najboljših igralcev. Tudi če ne bi klečal, ne bi igral. Že pred pred klečanjem se je sesul, 2015 izgubil mesto v prvi ekipi, se poškodoval, v sezoni 2016 igral zelo spremenljivo, potem sam prekinil pogodbo. Se je pa zdaj dobro prodal (spet). Sicer pa protestira kup igralcev, tega klečanja je kolikor hočeš (no, letos ne več zaradi novih pravil), pa zaradi tega nikomur ni bilo nič hudega, vsi, ki so sicer OK, lepo igrajo naprej. Skratka, prav nobenega razloga ne vidim za navdušenje nad njim v sicer odlični reklami …
To je vse skup bullshit. Medtem ko se Nike v ameriki igra aktivista, v njegovih tovarnah po Aziji postavljajo zascitne mreze pod okni, da zaposlene odvracajo od samomora… But hey, vazn da v USA podpirajo zatirane…