Današnja predstavitev znamke Slovenia Vodka, je na Twitterju prinesla precej zanimivih komentarjev in tudi malce razburjenja. Namreč kulinarični virtuoz Peter X. Kelly je že pred parimi leti poskušal narediti nekaj v sodelovanju s Fructalom in sedaj so končno prikazali kako vse skupaj izgleda. Ker ne pijem alkohola in tudi Slovenia Vodke še nisem (in je tudi ne bom) poskusil, lahko samo zapišem par stvari, ki so me zmotili, ko sem videl fotografije iz tiskovne konference in na družbenih omrežjih, kjer se bodo pojavljali.

Za boljše razumevanje, oz. povod za mojo kritiko so bile te steklenice, ki so bile posnete na tiskovni konferenci (vir fotke)

Kasneje, ko sem šel preveriti na različne profile na družbenih omrežjih, sem ugotovil, da obstaja še ena izvedenka steklenice, ki pa prav tako ni nek presežek. Ampak še pridem do tja.

slovenia_vodka2

Ko sem videl zgornje stekleničke, sem se vprašal, če gre v tem primeru za kakšno lokalno žganjekuho, oz. za medico, ki jo nekdo doma vari in toči v flaške. Če bi me kdo prepričeval, da gre v tem primeru za nov brand, bi se mu nasmejal v brk. Tudi naslednja fotografija ni precej drugačna – no steklenica ima vsaj svojo obliko, vendar grb na pokrovu? Počasi…

  • prvo vprašanje, ki se mi je zastavilo je, kako lahko nekdo ustvari brand z imenom Slovenia in ga trži v tujini – tuje podjetje?! Namreč razumel bi, če bi bil to nacionalni interes in bi se tako promovirala Slovenija!
  • drugo vprašanje, ki se mi je zastavilo je – kaj ima konkretno ta logo – napis Slovenia povezave s Slovenijo, oz. kaj izraža sama flaška vodke v tem kontekstu? Nekako sem dobil idejo, da je to mogoče kakšen star logo, ki ga je nekdo recikliral in “prodal”. Glede na to, da gre za nov brand, sodoben brand, se mi njegova podoba ne zdi dovolj atraktivna in privlačna
  • tretje vprašanje je letelo na prvo fotografijo – ali res mislijo s takšno embalažo naskakovati trg v ZDA? Kaj izraža ta embalaža, oz. ali mogoče samo jaz ne razumem koncepta – pa ga ponavadi zelo hitro dojamem!
  • četrto vprašanje je letelo na drugo fotografijo – kaj dela grb na pokrovu flaše? Ok, to je res “češko” in ne sodi tja! Kasneje sem videl nekje še fotografijo, kjer je namesto grba XoXo (hugs and kisses??) in se mi je zdelo še precej bolj neumno
  • peto vprašanje – kdo je ciljna publika za ta izdelek? Meni osebno se zdi kot ostanek nekih socialističnih časov in kot tak ima verjetno potencial med jugonostalgiki. Glede na to, da je njihova ciljka mlajša, precej premožna generacija, pa tale dizajn ne pritegne uporabnika
  • šesto vprašanje – če imaš tiskovno konferenco, potem imaš tudi postavljeno spletno mesto in ne samo nekaj under construction!?!
  • sedmo vprašanje – ki se navezuje na peto vprašanje – Bill Murray in Mihail Barišnikov sta ambasadorja Slovenia Vodke – kdo pa sta ta dva tipa? Ali ji mlade generacije res poznajo?
  • osmo vprašanje – Slovenia Vodka je narejena iz ajde in naše čiste vode – kje hudiča se to vidi na samem proizvodu. Dejavnika, ki bi lahko diferencirala produkt, se ne prikažeta nikjer, namesto da bi bila močna elementa
  • deveto vprašanje – videl sem delček “oglasa” s prej omenjenima ambasadorjema. Vodka je pijača ki je atraktivna, ki “lifestyle”, v oglasu pa sem videl dva zamorjenca, ki sta tako apatična, da drugič ne bi pogledal tega oglasa. Kje so emocije, kje je življenje, kje je nagovor ciljni javnosti?
  • deseto vprašanje – glede na to, da se še ne ve točno, kakšna bo cena, ampak dejansko štarta Slovenia Vodka na premium segment – kaj bo prepričalo kupca, da se odloči zanjo? Bo nekdo vrgel cel kup oglaševalskega denarja za to? Ali pa bi bilo precej bolj preprosto narediti “odfuk od dizajna”, ki bi ga rade volje objavile lifestyle revije in portali po spletu in naredili več kot pa oglaševalski denar naredi? In bi tudi na policah v trgovinah vse skupaj izgledalo vrhunsko in domišljeno!
  • enajsto vprašanje – SLOVENIA VODKA® – zakaj ® na koncu? A ker je kul? Trademark ima itak Fructal v lasti (vir) – to vprašanje je tudi odgovor na drugo vprašanje – logo je iz leta 2010..

Bodi dovolj vprašanj. Škoda se mi zdi, da se vzame razvoj blagovne znamke takšnega produkta tako na izi. Da se ne razmisli o ničemer, ali pa obstaja možnost, da samo jaz ničesar ne razumem, ker nisem niti ciljna publika in so bile narejen raziskave, ki so točno pokazale, da je vse skupaj smiselno in da bo točno takšna embalaža in logotip ustvaril največji domet, kar ga lahko!

Da pa ne bom samo kritiziral, lahko dam še par svojih predlogov:

  • če je izbrano ime Slovenia za brand, potem naj ima povezavo s Slovenijo in to ni samo država, kjer je bila vodka in embalaža narejena – logo in tudi slogan morata poudarjati naše prednosti, ki jih ni malo!
  • če potrebujem razlago, da razumem dizajn, je z dizajnom nekaj narobe – preproste stvari so včasih učinkovite – recimo, če bi v steklarni Hrastnik vlili napis v samo flašo – slovenia, kjer bi bile besede love rdeče (strast, ogenj) in s nia bi bile barve ledu, bi bilo vse skupaj precej bolj smiselno. Pokrov mora biti rdeče barve in notri love.. Če bi se izbral font, ki bi odražal vsebino, bi bilo še boljše!
  • preden se predstavi javnosti projekt, je treba imeti jasno določene stvari – kdo je ciljka, kakšna bo okvirna cena, kot tudi povsod morajo biti končni materiali, ker le tako se lahko obvaruje pred škodo, ki nastane zaradi napačnih vsebin, ali pa renderjev
  • za brand ambasadorja je treba najti človeka, ki odraža Slovenia Vodka slog – če sta to dva starejša gospoda, ki ju mlajše generacije ne poznajo, se bodo težko z njima poistovetili. In če bi lahko predlagal, bi izbral nekaj bolj atraktivnega, adrenalinskega, predvsem pa zelo zelo mlajšega!
  • spot bi naredil bolj energičen, saj takšni so ponavadi ljudje, ki pijejo vodko – zasnežena koča, ženska pred kaminom.. adrenalinski navdušenec prismuča / borda do koče in pogleda skozi okno – njegove zasnežene oči in obraz se zasvetijo, ko ženska odpre steklenico in se pogleda srečata.. sLOVEnia vodka.. in cut

Eh ja,  takle mamo. Če bi imel možnost imeti škarje in platno.. No, pa še tale del. Fructal bo delal to vodko, steklarna Hrastnik je naredila embalažo, denar pa bo šel podjetu Good Voda, LLC – ki pa nima ravno velike veze s Slovenijo!