Oglas, ki ga vsak dan, vsaj parkrat, slišim na mojem ljubem Valu202. Oglas gre nekako takole – S kosom pice človek dobi za ves dan dovolj soli. Preveč soli škodi.
Ker v oglasu ni jasno, kdo ga financira, oz. kdo stoji za njim, sem si vzel par minut časa in šel iskati po internetu. Odkril sem zanimive stvari. Namreč akcija – Preveč soli škodi, je projekt Ministrstva za zdravje in Inštituta za varovanje zdravja Republike Slovenije, ki se je začela že leta 2010 (vir)! Bom rajši kar kopiral iz spletnega mesta:
Država pripravila strategijo do leta 2020
Za izboljšanje tega zaskrbljujočega stanja je Ministrstvo za zdravje junija letos sprejelo Nacionalni akcijski načrt za zmanjševanje uživanja soli v prehrani prebivalcev Slovenije za obdobje 2010–2020, ki predstavlja celovito strategijo države za zmanjševanje problematike čezmernega vnosa soli. Nacionalni načrt opredeljuje sodelovanje z različnimi sektorji in želi povezati vse ključne partnerje, ki lahko prispevajo, da bo manj slana hrana na voljo tako na policah v trgovini, kot povsod tam, kjer jo pripravljajo.
Ključno je ozaveščanje javnosti
Promocijska kampanja je nadaljevanje dosedanjih prizadevanj za ozaveščanje javnosti o problematiki posledic nezdravega prehranjevanja. V zadnjih letih je bilo sprejetih vrsto smernic zdravega prehranjevanja za vse skupine prebivalcev, ki med drugim vključujejo tudi priporočila za vnos soli.
O KAMPANJI
- osrednji vir informacij je spletna stran www.nesoli.si
- oglaševanje prek televizijskih in radijskih oglasov ter spletnih pasic na spletnih straneh
- elektronska in tiskana promocijsko-izobraževalna gradiva v obliki zloženke in plakatov (uporabljajo jih že zdravstveni domovi, bolnišnice, šole, društva, ponudniki organizirane prehrane, drugi zainteresirani)
- vzporedno intenzivno sodelovanje z industrijo in ponudniki prehrane z namenom postopnega zmanjševanja soli (natrija) v živilih/obrokih
- usklajeno sodelovanje z zdravstvenimi delavci v podporo programu pri preprečevanju, zniževanju in pri boljši urejenosti krvnega tlaka ter drugih dejavnikov tveganja za srčno-žilne bolezni
- trajanje oglaševalske kampanje: od 6. oktobra 2010 do 28. februarja 2011, promocija zmanjševanja soli (natrija) v živilih/obrokih pa se bo nadaljevala tudi v prihodnjem obdobju
OSOM, mar ne? Deset let se bo osveščalo in zapravljajo denar. Kako priročno, predvsem pa kako prikladno, da si nekdo omasti brke. Na žalost nisem nikjer našel podatka, kdo je delal kampanjo. Našel sem oglase (print) in našel sem spletno mesto?!??!
Na spletnem mestu www.nesoli.si (lastnik domene je Zdravstveni dom Ljubljana, CINDI Slovenija) nas pričakajo zanimive stvari. Seveda obstaja možnost, da jaz ne znam uporabljati spletnega mesta, kakor tudi, da ne razumem koncepta spletnega mesta – capture wordpress theme, ki je instalirana.
Akcija je potekala tudi na Facebooku – 95 lajkov in že neskončno časa brez objave
Še plakat, ki je očitno nekoč tudi obstajal:
Suma sumarum. Očitno akcija nesoli še vedno poteka, vendar poteka samo po enem komunikacijskem kanalu. Ne razumem jaz teh strategij, ki se ne ukvarjajo s takšnimi projetki celostno in preko vseh komunikacijskih kanalov. Če se gre za učinke, potem je boljša sinergija vsega, kot pa zgolj in samo uporaba enega kanala. Ampak ljudje, ki stojijo za akcijo, že vedo kaj delajo in zakaj to delajo, mar ne?
Ste danes že jedli ribe?
zmaga :)
A ribe pa niso preslane? (če so morske)? :D