V naslovu je povzetih par naslovov mojih zapisov za portal #tehnik. V zapisih sem pisal o sovražnem govoru na internetu, o cestnih zastojih zaradi aplikacije Uber, o našem vsakdanjem zamujanju, o tikanju ali vikanju na družbenih omrežjih in o spletnem komuniciranju leta 2015.

Kako naj se obnašamo na družbenih omrežjih? Naj ostale uporabnike vikamo ali tikamo, je precej pogosto vprašanje, ki si ga zastavljamo uporabniki družbenih omrežij. Precej gorečih debat je bilo že na to temo, kajti nikjer ni jasno določenega pravila, ki bi se ga morali držati na družbenih omrežjih.

Sam sem na družbenih omrežjih zagovornik tikanja, kajti vsaj v tem, virtualnem svetu smo si vsi med seboj enaki. Nikjer ne obstaja pravilo, da bi morali uporabniki Twitterja z manj sledilci vikati tiste, ki jih imajo več. Prav tako tudi še nisem zasledil podatka, da bi propadlo podjetje, ki je tikalo svoje sledilce na Facebooku.

Pred nekaj leti je večina podjetij, ki poslujejo na različnih trgih, verjela, da so družbena omrežja (Facebook, Twitter, Pinterest, Google+ …) rešitev za njihove težave. Da se bodo njihovi uporabniki pogovarjali z znamkami na družbenih omrežjih in bo število “lajkov” pomenilo tudi boljše poslovne rezultate podjetja. Leta so minevala, vendar se za vsa podjetja stvari niso obrnile v pozitivno smer. V tem času so taista podjetja pozabila, da ne obstaja zgolj komunikacija na družbenih omrežjih, kjer jim sledijo njihove lojalne stranke in da je treba iskati nove stranke na drugačne načine.

Sam sodim med tiste ljudi, ki ne zamuja in mu točnost pomeni zelo veliko. Vendar sem vsak dan priča situacijam, ko se ostali ne držijo dogovorjenih ur, ki so jih predlagali sami. Načina, kako ljudi odvaditi tega, še nisem našel in verjetno tudi ne obstaja. Je pa dejstvo, da smo s prihodom pametnih mobitelov do takšnih stvari precej bolj tolerantni.

Verjetno se je vsakomur izmed nas že zgodilo, da se je dogovoril za sestanek ali samo za pijačo ob točno določeni uri. Nekaj minut pred napovedano uro prejmeš SMS-sporočilo, da je gneča na cesti, da se je nekaj zavleklo, ali pa preprosto, da je nekdo na ta sestanek pozabil. V času, ko vsi uporabljamo koledarje na mobitelu, ko nam gnečo na cestah sporočajo različne aplikacije in ko imamo uro vedno s seboj na svojem mobitelu, se mi zdi to pogosto precej podcenjevalno.

V preteklih dneh so mediji množično poročali o stavkah taksistov v Londonu, Madridu, Parizu, Berlinu in Milanu. Taksisti so zaprli ceste, ovirali promet in povzročali prometne zastoje. Najbolj zanimiv je razlog stavke – mobilna aplikacija Uber, ki spreminja navade naročevanja in plačevanja prevozov po več kot 130 mestih v svetu in odžira zajeten kolač zaslužka, ki ga ustvarjajo taksisti.

Uber, zagonsko podjetje, ki sta ga leta 2009 ustanovila Travis Kalanick in Garrett Camp, je pred nekaj dnevi dobil zajeten kupček denarja – investicijo 1.200.000.000 dolarjev, kar pomeni, da je sedaj vreden več kot 18 milijard dolarjev.

Sovražni govor je izražanje mnenj in idej, ki spodbujajo sovraštvo do posameznika ali različnih manjšin (etničnih, narodnih, verskih, kulturnih, spolnih).

V Sloveniji sovražni govor opredeljuje 297. člen Kazenskega zakonika (KZ-1) in za kršitve je zagrožena kazen do dveh let zapora (vir):

  • Kdor javno spodbuja ali razpihuje sovraštvo, nasilje ali nestrpnost, ki temelji na narodnostni, rasni, verski ali etnični pripadnosti, spolu, barvi kože, poreklu, premoženjskem stanju, izobrazbi, družbenem položaju, političnem ali drugem prepričanju, invalidnosti, spolni usmerjenosti ali katerikoli drugi osebni okoliščini, in je dejanje storjeno na način, ki lahko ogrozi ali moti javni red in mir, ali z uporabo grožnje, zmerjanja ali žalitev, se kaznuje z zaporom do dveh let.

 

roni

 

 

 

 

 

 

 

3 Responses to Sovražni govor na internetu, cestni zastoji, naše zamujanje, tikanje in vikanje

  1. sksn pravi:

    Đizs Krajst, za kakšne veleumne “modrosti” vse curlja denar iz tudi kobajagi malo “mojega” Telekoma!

    Tale zapis bi moral prepričati še tiste zadnje skeptike, celo one mesečnike iz vrst združenih levakarjev!, da je to sprdačino od kolhoza treba prodati TAKOJ. In to nikakor ne kakšnim mehkokur*nežem a la Ring, ki se podelajo v hlače že ob Salmoneliću. Pač pa resnemu lastniku, ki se bo neustrašno posvetil razvoju infrastrukture in core businessa, predvsem pa bo temeljito zamašil vse razpoke, od koder curlja “svetovalcem”, Pristopom, Ultram… in celo Golobočevim podrepnikom, ki jih sicer že pri Simobilu (komaj za kakšen pododtenek boljši sprdačini od firme) ne povohajo več.

  2. Janč pravi:

    Je morda znano, koliko unikatov ima tale Tehnik?

    Mimogrede, strpnost je vrlina. Tudi do naše manjšine Zamujajočih.

  3. Petunija pravi:

    Meni je vseeno ali se vika ali se tika. Od vsega začetka pa že trdim, da se ne bi smelo sveta deliti na realnega in virtualnega. Če bi ljudje pisali samo to, kar bi si upali reči tudi v realnem svetu, ne bi bilo problema. Ampak je preveč mamljivo sproščati frustracije, vedoč da ne boš dobil ene na gobec.

    Stvar kulture in samodiscipline.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.