Cene goriv v Sloveniji so visoke in verjetno nisem edini, ki se sprašuje, zakaj je pri nas gorivo tako drago? V bistvu so trošarine za 10% višje, kot so bile ob enakem obdobju lansko leto, kljub temu, da je cena nafta na svetovnih trgih padla. Zelo padla. Lansko leto v takšnem času je bila cena nafte na svetovnih trgih okoli 100$ za sodček, sedaj pa je njena cena 55$. Logično bi bilo, da bo vlada znižala ceno nafte – ne za par centov, kot to naredijo ponavadi, ampak za razumen znesek.
Rast trošarin na 1000 litrov 95 oktanskega bencina (vir):
- 16.12.2008: 385€
- 30.12.2008: 402€
- 10.3.2009: 462€
- 14.7.2009: 489€
- 15.6.2010: 484,51€
- 29.11.2011: 490,67€
- 2.10.2012: 541,67€
- 3.9.2013: 514,16€
- 28.10.2014: 553,39€
Vendar ne. Pri nas postaja gorivo vse dražje v primerjavi s sosednjimi državami in vse več ljudi se odloča, da tanka v tujini. Med največje potrošnike seveda sodijo tovornjakarji, ki namesto v Sloveniji rajši tankajo v sosednjih državah in pri njih država izgublja precej visoke zneske, ki bi sicer preko trošarin padli v državno blagajno. In ni samo nafta tista, kjer izgublja država – namreč prevozniki se več ne ustavljajo na naših “petrolih” in ne nakupujejo cigaret, pijač in ostalega, kar bi polnilo naš proračun.
Trenutne cene v Sloveniji:
- dizel – 1,286 eura
- 95-oktanski – 1,362 eura
Cene na Madžarskem:
- dizel – 1,273 eura
- 95-oktanski bencin 1,217 eura
Cene na Hrvaškem:
- dizel – 1,214 eura
- 95-oktanski bencin 1,274 eura
Tudi državljani precej bolj gledajo na vsak kilometer, ki ga prevozijo s svojimi vozili. Če je bilo pred leti gorivo dokaj poceni in smo ljudje precej več časa preživeli na cesti, se sedaj situacija spreminja. Spreminja se v to smer, da smo postali precej bolj varčni in ni nenapovedanih poti, predvsem pa se premisli o tem, koliko nas stane vsaka vožnja.
Če sklepam sam po sebi – nekoč sem se brez problema dvakrat dnevno peljal v Ljubljano iz Izlak, sedaj pa dejansko premislim o takšnem početju in rajši počakam v Ljubljani, če je potreba.
Vlada se očitno ne zaveda, da bi z znižanjem cen goriva (predvsem z znižanjem cen trošarin) veliko več ljudi se vozilo in posledično bi tudi trošili več goriva. Državna blagajna bi dobila več denarja, kot pa ga dobi, če so visoke trošarine in se nihče ne vozi naokoli in ne tanka – zadnje čase so precej prazne bencinske črpalke po Sloveniji. Vendar se je očitno država odločila drugače – da bodo trošarine visoke, kljub temu, da bodo pobrali precej manj denarja.
Škoda! Državljanom bi se precej poznalo, če bi bil prevoz v 100km oddaljen kraj za 1 euro cenejši v eno smer z avtomobilom!
To da je zdaj manj poti kot jih je bilo nekoč in se ne vozimo za vsako malenkost sem in tja ima tudi dobro stran – ne razsipavamo toliko z energijo, manj je izpustov, manj je vozil na cesti, onesnaženje s hrupom je manjše, manj se obrabljajo ceste…
In to je pot v prihodnost, pametna uporaba (po možnosti javnega) prevoza, ne električna mobilnost, kot bi vsi radi prikazali…
Komentarju NightLord-a bi dodal le še to, da očitno se pa italijanskih cen naftnih derivatov nisi upal omeniti. Pa Avstrijci tudi močno nihajo. Na splošno je pač gorivo drago in to ne samo pri nas. Lp Grega