Ministrstvo za kulturo ima očitno sposobne uradnike, ki se ukvarjajo z medijsko strategijo. Če so v 1. verziji želeli uvesti davek na internet in se potem izmotavali, da tega niso mislili, so v 2. verziji želeli uvesti zaračunavanje davka na platforme. Seveda nihče pri zdravi pameti ni bil navdušen na tem predlogom in javnost je skočila v zrak. Sedaj je prišla na dan 3. verzija medijske strategije, ki jo je objavil Portal Plus.

Ministrstvo za kulturo sicer še nima nikjer objavljene te strategije, vendar po tem, kar so objavili na Portal Plusu, je tole še en beden poskus, ki nima veliko veze z realnostjo. Tretji poskus je krajši od prejšnjih dveh za eno stran in nikjer več se ne pojavlja “davek na internet”. Ja, prav ste prebrali. Očitno so ugotovili, da je nebuloze, ki so jih zapisali v prvih dveh poskusih in so doživele pogrom javnosti, boljše umakniti iz strategije in posledično je strategija polna nekih banalnosti.

Večinoma se v strategiji ukvarjajo z RTVjem, vendar so tudi tokrat mimosunili. Na 18 strani, kjer je bil prej zapisan davek na internet, so sedaj dodali tole nebulozo:

Pojav spletnih platform (spletnih strani, portalov, facebook profilov…), na katerih se pojavljajo medijske (informativne in razvedrilne) vsebine, ki tako predstavljajo nelojalno konkurenco medijem, do neke mere že ogroža obstoj in prihodnost medijev, zato je potrebno začeti regulirati takšno ravnanje in odgovornost lastnikov teh platform, materialno, moralno in vsakršno drugo.

Če jaz pravilno tole razumem – in da, pravilno razumem, vendar bo MK čez čas v javnosti predstavilo informacijo, da smo napačno razumeli tole – gre za nedovoljen poseg v integriteto medijev in za reguliranje medijev s strani države??? Marsikdo bi lahko potegnil paralelo s kakšnimi drugimi časi, ko smo živeli v drugi ureditvi in kjer so bili mediji regulirani. In uradniki na MKju bi regulirali facebook profile? Verjetno so brali o “fake news” in se odločili, da najdejo hitro rešitev za to!?

Ok. Mogoče gre zopet zgolj za “napačno” formulacijo reguliranja medijev – ampak že to je velik pokazatelj, da ustvarjalci te strategije dejansko ne vedo, kaj pišejo. Kaj naj bi recimo pomenilo materialno, moralno in vsakršno drugo. Kaj je to vsakršno drugo? Zakaj pustiti možnost, da vsak interpretira po svoje določene besedne zveze?

Ali to pomeni, da bomo dobili regulatorja medijev, ki bo preverjal vsebine? Če kdo ne bo pisal po volji regulatorja bo dobil črno piko? Ali pa mu bodo ukinili facebook profil? Mogoče bo moral v kot in delati sklece?

No, tudi na strani 24. kjer se dotikajo nesorazmerij na oglaševalskem trgu je ena takšna cvetka:

aktivno sodelovanje v dogovorih EU z globalnimi posredniki oglasov (npr. Google, Facebook, ipd.), da del dobička, ustvarjenega na ozemlju posameznih držav, namenijo za financiranje programov medijskega opismenjevanja in AV produkcijo ali drugače promovirajo AV vsebine.

Še vedno ne morejo mimo tega, da bi jim Facebook, ali Google dala del denarja, ki ga pridobita od oglaševalcev na domačem trgu, kajne? Vem, da gre za EU direktivo, ampak bodimo realni? Bodo sicer v nasprotnem primeru onemogočili uporabo Googla in Facebooka v Sloveniji, če se ne bosta strinjala in nam dala del prihodkov?

Sicer sem verjel, da gre v tretje rado. Ampak tudi tokrat jim ni uspelo. Ministrstvo za kulturo – en preprost nasvet. Ko boste dali v javnost naslednjo verzijo medijske strategije, naj jo kdo prebere pred tem. Predvsem pa glejte nanjo iz vidika zunanjega opazovalca. Sicer verjamem, da bi si vi želeli regulirati internete in medije in vse ostalo. Ampak živimo v letu 2017!

One Response to Medijska strategija / tretjič / regulacija platfom / kdo piše te nebuloze?

  1. Joško pravi:

    To zgleda tko kot, en konkreten pisker, katerega vsebino so z žlicami do konca postrgali potem so prišli pa še trije, ki so ga en za drugim totalno polizali, sedaj hoče pa še MK h koritu in si želodec napolniti do konca.
    Ko v državi zmanjka denarja se ločijo sposobni birokrati od ostalega plevela, pri nas se žal še ni našel noben…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.