Prodajalec v Mullerju / od kdaj sva midva na TI?

Muller imam rad. Pred leti zaradi njihove Nutelle, potem zaradi zdravega programa, v zadnjem času zaradi pestrega nabora veganskih stvari in eko čistil. Očitno razumejo trg in ponudijo ljudem tisto, kar je trenutno v trendu. Dela s kozmetiko ne bom komentiral, ker imam konstanten problem – preveč vonjev v zraku, ko se ljudje hodijo “naparfumirat” v Mullerja in se dobesedno polivajo s toaletnimi vodicami. Če imamo na eni strani trgovino, ki razume potrošnika, imamo na drugi strani prodajalce, ki delajo škodo trgovini.

Pred par dnevi sem imel ravno toliko časa, da sem skočil v Mullerja na Čopovi po par Veganz izdelkov. Njihova “nutella” je #topshit. Prav tako gumi bonboni in vse ostalo.

Čakam pred blagajno v vrsti in poslušam prodajalca, ki govori zelo z južnim naglasom. Starejša gospa pred menoj zloži stvari na “pult” in prodajalec jo vpraša: “A ti dam vrečku?”

Ups. Sem res slišal to? Malce začudeno pogledam naokoli, ampak očitno sem bil edini, ki ga je to zmotilo. Ostali niti ne trznejo. Ampak prodajalec se ne da in nadaljuje s komunikacijo: “A boš s kartico plačala?” Mogoče jo pozna, pomislim. Ali pa je stalna stranka in je to nekaj povsem samoumevnega.

Ko pridem na vrsto, fant za blagajno brez pozdrava skenira izdelke in reče: “Kako boš plaču?” Očitno se poznava in se vikava. V tistem trenutku sem imel v mislih sto scenarijev, kako bi mu pikro odgovoril, ali pa mu povedal, da se nažalost ne poznava, ali pa se ga vsaj jaz ne spomnim, kot bi se ga očitno moral.

Odvrnem: “Z gotovino. In prosim za eno vrečko.” Njegov odgovor me ni več presenetil, ko je rekel: “Dobiš!” Dam mu 20 eurov in on začne gledati in šteti. Obrnem se nazaj k meni in mi reče: “A maš 12 centu?”

Ti šment, res imam zelo slab spomin, saj se človeka ne morem in ne morem spomniti. Ampak očitno se poznava, če me na blagajni tika, kajne? Prijazno mu odvrnem, da nimam drobiža, pospravim stvari v vrečko in oddidem iz trgovine.

Občutek, da se jaz ne spomnim človeka, s katerim sva “verjetno skupaj krave pasla” mi ne gre iz glave. Posledično se mi zastavi vprašanje – sem jaz tako star in me motijo takšne stvari, ali pa res pada nivo in način komunikacije, ki sem ga navajen? Verjetno bo zmes obojega. Jaz sem star in nivo komunikacije je zelo padel.

Obstaja tudi tretja verjetnost. Da je politika Muellerja drugačna – namreč, da gredo s komunikacijo na bolj oseben nivo, posledično da stranke tikajo po novem in da se prodajalke med seboj pogovarjajo v tujih jezikih. Mogoče pa je čas, da začnem iskati drugo trgovino, ki bo zadovoljila moje želje po različnih veganskih stvareh, predvsem pa se mi ne bo, ko bom odhajal iz trgovine, zastavljalo toliko vprašanj.

 

  1. Malo pretiravas, kaj ima veze ce te kdo “TIKA” ali “VIKA” v trgovini.
    Pomembno je da so dobre cene, da so OK izdelki katere ponujajo, in to je to.
    Jaz ti tudi v tem komentarju pisem “ti” in ne “vi”, ceprav se ne poznava in nisva skupaj ovce posla.

    1. ne, ni mi pomembno zgolj to. pomemben mi je odnos.. ker iste izdelke lahko kupim tudi drugje..

      splet je nekaj drugega.. jaz tudi predsednika RS naslavljam na spletu s ti.. v zivo pa ga vikam.. vedno..

      1. Kaj če pokažeš odnos na drugačen način kot pa z besedami?

        Kot je Marijo napisal, pretiravaš – Eni besedi daješveč pomena kot samemu obnašanju človeka.
        In ne, (ne)uporaba te besede, ne prikazuje obnašanja človeka.

    2. Dandanes ko je pomembno samo to, da je dobra cena, ne more ovc/krav pasti vsak. Običajno ne reagirajo na lajk.
      Kar se tiče južnih naglasov. Tisti ki gredo še kam po svetu (poleti v Barbarigo ne velja/tudi vsak vikend ne), vam bo povedal, da se v bivši jugi vika. Da ima fant naglas in tika je pač stvar okolja, ki je čist podivjano.
      Ne vem pa, zakaj imam občutek, da ja ta članek podmukla reklama za trgovino na Čopovi al kje že.

    3. Dragi Mario, motiš se! Osnovna kultura in osnovna vzgoja je vikanje neznancev, starejših, nadrejenih.. če se ne dogovorita za tikanje! Torej spadaš med tiste, ki nimajo osnovnih manir..

      1. Nasploh koncept vikanja je svaljen.
        Zakaj moramo sploh uporabljati vi in ti.
        Večina drugih narodov ima samo 1 besedo, prijaznost in spoštovanje pa izkazujejo z hibami in ne besedami. Kaj ti koristi, če te nekdo vika iz navade, a mu je odveč komunicirat.

        Mogoče bi mogli kakšno reč od Britancev pobrat. Tuki vsi je “you” za znanca ali neznanca. Prijaznost pa trgovec pokaže s tem ko vas upraša kako ste.

  2. Had, me veseli da si ponovno nacel to temo, ker sem pomislila,da imam osamljeni problem in da se mogoce moram pogovorit s svojim egom. In sem se. In se vedno sem istega mnenja; vikanje ni preseravanje in iskanje pozornosti, to je del bontona, ki obstaja ze od pamtiveka. Na zalost ali pa sreco je nas jezik tak, da ne dopusca kamuflaze kot to dopusca npr. angleski jezik. Ne zahteva veliko napora, le majhno spremembo v izgovorjenem, pa vendar daje popolnoma drug obcutek osebi,ki jo naslavljamo.

    1. ocitno nas je kar nekaj, ki skomignemo z glavo ob taksnem obnasanju.. :) sem vesel, da se nismo izumrli.

    2. Pravzaprav vikanje kot ga imamo v Sloveniji, ni ravno razširjena navada.
      V tujini, recimo Veliki Britaniji, se, tako kot si napisalaa, neznancem kot znancem reče lepo “you”.
      To še ne pomeni, da ne izkazujejo prijaznosti in spoštovanja.
      Pravzaprav, bi se mogoče morali slovenci malo po njih zgledovat.
      Namesto besednega bontona, je bolj pomemben sam pristop.
      Vprašanje kot je recimo “kako ste?” izkaže skrb kot tudi prijaznost do sogovorca, in s tem pokažeš bistveno več bontona kot pa z besedo.
      Kaj ti koristi vikanje, če so v večini primerov (predvsem KUPCI) tečni (in glede na to da te takšne reči motijo, sklepam da spadaš tudi ti v to kategorijo).

  3. za mene si šupak….da ti razlozim zakaj. NAJLAŽJE JE NAPISAT KAKO SE JE FANT DO TEBE OBNASAL….IN VERJAMEM DA SI TAK SUPAK DA MU NISI IMEL JAJC LEPO NA NORMALEN NACIN POVEDAT, DA TE VIKA IN NE TIKA. ZNAS PA PLJUVAT PO NJEMU. MISLIS DA BOS S TEM KAJ RESIL, KI SI NAPISAL CEL MONOLOG IN V NJEM GLUMIL KULTURNEGA GOSPODA KI JE PRICAKOVAL VIKANJE IN NE TIKANJE? NE SERI MI MAJSTOR KER SI OBICAN SUPAK.NASLEDNJIC MU SPUCAJ SVOJE IN NE BIT ZAHRBTEN PAPUČAR.

    1. seveda Martin.. seveda.. ker se spodobi cloveku, pred mnozico drugih razlagati o bontonu, kajne?

      no ja, te pa povsem razumem. jebes bonton..

  4. sam delam na blagajni in to moti ljudi, ki ne vejo kako delati za blagajno osem ur ali celo vec… je pa res, da osebo kupca vikamo ne pa tikamo tikamo samo stalne stranke in tiste, ki poznamo… vendar za boljse razpolozenje kupcev pa tudi koga potikas… drgac pa mene tud mot ko pride kupec pa nima pripravljene vrecke al pa vozicka pa ga tm cakam eno uro al pa da ima telefon p ti tud dobr dan nezna rect nazaj tko da ce te tikanje tako zares moti pejd na net pa si naroci kar rabite gospod obseden s vikanjem…

    1. bom sel na net. in tvoj delodajalec bo zacel odpuscati.. in ko bo odpustil zadnjega, bo zaprl trgovino..

      1. Nisi edina stranka. Velik jih ne zna prek neta kupovat.
        In prijaznost bi mogla bit obojestranska.
        Ne plačuješ prijaznost blagajničarja, tako da če pričakuješ, da bo on prijazen in uvidevn, začni s tem, da si prijazen in uvidevn ti do njegaa.

  5. Hah tok o bontonu in lepem obnašanju. Kako vam enim ni nič bad tkole pisat pa žalt? Nič ni grdega napisal, ni poimensko izpostavil osebe, pač napisal je svoje opažanje s katerim ni čisto nič narobe. Tud men je malce čudno, ko nekdo mlad tika starejše.

  6. ja tip. pogugli kako se obnašat do takih ignoratskih pizd pa jih sfukat. socialna dinamika prjatu.

  7. Kaj nimas drugega za delat? To je groza ker te je tikal ne vikal.

    1. ne, nimam drugega za delat. a ni grozno, da ti komentiras tako neumne objave?

  8. Ok. še moj komentar. Po eni strani se strinjam s teboj. V glavnem meni je bivši šef večkrat rekel, da ga lahko tikam pa sem ga vseeno rajši še kar naprej vikal. Predvsem iz stališča, da se ne spuščam preveč na osebni prijateljski nivo. V končni fazi zame osebno vikanje nekoga pomeni, da držim neko osebno distanco do njega in se temu primerno tudi naprej obnašam. Ko začnem nekoga tikat, pa profesionalen odnos preide na prijateljsko raven, kjer lahko spustim tudi kakšno neumesno :P

  9. Sploh ne morem verjeti, ko berem odgovore nekaterih. Sam sem tudi po izobrazbi trgovec, pa tudi, če ne bi bil, so mi starši dali toliko vzgoje, da vem, da se neznance vika, trgovska šola mi je pa dala izobrazbo, da vem, da se strank ne tika.. pika
    Pa nacionalna folklora gor dol.

  10. Po svetu imamo toliko različic bontona da ima skoraj že vsako mesto svojega. Obstaja nešteto primerov, kjer imajo ljudje nekaj za vljudno, nekje drugje pa je to isto deležno popolnega zgražanja! V današnjih časih mešanja kultur bi moral biti vsak osebnostno tako močan, da ga taki pripetljaji ne bi vrgli iz tira in bi bil v vsaki posamezni situaciji sposoben med vrsticami razbrati pomembne informacije, brez občutka ogroženosti, užaljenosti ali še česa hujšega, kar bi lahko pripeljalo še do kakšnega konflikta… Kot je že napisal Aljoša, v tujini so bolj navajeni takih veščin, tudi zaradi jezikovnih omejitev. Ker sem tudi sam tvoj(Had) letnik, verjetno tudi meni na tvojem mestu ne bi bilo čisto vseeno, ampak se pa sigurno ne bi niti 5% toliko sekiral in pripisal dogodku tako težo. V tem primeru se bolj strinjam z Aljošo, ker mislim da prodajalec ni sam kriv, da je s teboj komuniciral na način kot je bil naučen, v srcu je verjetno mislil samo dobro in ni mislil biti žaljiv in to je VELIKO bolj pomembno, kot pa njegov, za nas, pač neposrečen nastop.

    Kdo smo mi, da bomo sodili kaj je razvoj? To bojo nas naučile mlajše generacije in ne mi njih! Včasih so otroci celo življenje starše vikali, do njihove smrti. Tudi Metod Trobec je bil med njimi, ampak jaz bi imel v trgovini za blagajno vseeno raje ustrežljivega, prizadevnega, hvaležnega drugače težko zaposljivega mladeniča z (po naše) neposrečenim pristopom.

  11. Had, vse je v redu s teboj. Popolnoma podpiram tvoj zapis. Vikanje je osnova bontona in pika. Seveda so odstopanja dovoljena in zaželjena. Pravila so zato da je življenje lažje, bonton je zato da ohranjamo kulturo in dostojanstvo. Naprimer tikamo lahko nekoga istih let ali otroka. Tudi Muller trgovini vse pohvale. In njihovi Nutelli. :)

    Kar pa me razžalosti, so komentarji tule. Kako pod ceno samospoštovanja so ljudje pripravljeni požreti vse. ” …kaj te briga, samo da je poceni ” in podobno. Ste Slovenci ostali brez jajc? Brez časti in nekega nivoja? In pa (izvolite me sedaj popljuvati kolikor želite, me ne gane) južnjaška spakedravščina ne sodi za prodajni pult. Smo v sloveniji in uradni jezik je slovenščina. Če je ne znaš, to (ne boste verjeli da čisto zares) Slovence preklemano moti!!! Če bi jaz v Zagrebu ali Beogradu prodajal v njihovi trgovini z izrazitim slovenskim naglasom in mrcvaril njihov jezik, kaj mislite, da bi me tam stranke sprejele? Se hecate?
    Trgovina ali lokal ki zaposluje “južnake” z neznanjem “slovenštine” morda res privarčuje na poceni delovni sili, a lej ga zlomka (spet slovenska fora – poiščite jo v sskj) izgubi stranke ker gredo drugam.
    Da se postavim v bran Hadu ki ste ga popljuvali. Had, imaš popolnoma prav. Še bolj prav pa bi bilo, da se take reči povejo vodstvu. Včasih so šefi presenetljivo občutljivi na mnenja strank. In Had ti si stranka, oni pa “le” zaposleni…
    Tudi bravo Gregorju tule gor.

    1. @Alkemist: moj poklon. To je to!
      @Had: nisi čuden. Tudi mene to zmoti in takšne patrone vedno vprašam od kje se poznava. Ker me običajno potem samo butasto gledajo, jim razložim, da sem pač mislil da se poznava glede na to da me tika.

  12. Pozdravljeni!
    V naprej se opravičujem, ker moja slovenščina ni popolna. Vem, da je bilo to dolgo nazaj in mogoče nima veze, ampak sem na netu iskala Muellerjevo knjigo pritožb in videla vaš post na blogu.

    Danes so me v Muellerju na Rudniku toliko užalili, da sem se odločila, da ne grem tja nikoli več. Najprej sem šla kupit oblačila v H&M, plačala z Maestro kartico, vse je potekalo bp. Grem v Mueller, plačam in gospod pri blagajni me grdo gleda in pravi, da moja kartica ni odobrena. Vljudno povem, da sem pravkar plačala z njo v eni trgovini, on sploh ne poslušala, dvigne glas in pravi “Vaša kartica pri nas ni odobrena, gospa”. Prosila sem, če lahko poskusim v drugem nadstropju, ker sem vedela, da je kartica OK, on pa še bolj dvigne glas: “Gospa, pri nas vaša kartica ni odobrena!”, in sem odšla. Imela sem 3 kuponi “diskont” za več kot 1 euro, ki mi ni vrnil. Počutila sem kot roparka, saj je z mano ravnal, kot če bi jaz poskusila ukrasti.

    No, eno uro kasneje se sva z možem odločila, da greva nazaj. On je slovenec in sem upala, da bo z njim drugače. Ugotovili smo, da je bil ta gospod vodja oddelka. Povedala sem mu, zakaj sem prišla nazaj in on se je delal, da ni nič vedel in da “seveda bomo uredili”. Obtožil mi je, da “nisem razumela”, da “zakaj niste povedali”. Saj sem večkrat povedala, on pa mi ni niti dovolil da grem v drugo nadstropje! Skratka, moj mož je moral zahtevati, da postopek ponovi. Gospod se je kar razjezil, rekel da ne ve, koliko sem jaz zapravljala po trgovinah in da verjetno je problem z banko. Mož je potem znorel. Na koncu je rekel “no, 2 evra popusta dobite, da bo gospod šel domov vesel”. Odnos do strank je katastrofalno!!! Seveda moja kartica je bila v redu, odobrena, in sem lahko plačala.

    Užaljena sem, ker so z mano ravnali, kot če bi bila zločinka. Ker pred možem je trdil, da se ni zgodilo tako, kot sem opisala. Ker sem bila jaz za vse kriva, ker nisem povedala. Najhuje pa je bilo to, da je zelo naglas rekel, da “kaj pa on ve, koliko sem zapravljala po trgovinah, in da je mogoče to razlog zaradi katerega ni denarja na kartici”. On pa ne ve, da na banki imam več, kot si lahko predstavlja.

    Žalostna sem, ker Mueller mi je zelo všeč. Ampak na Rudnik ne grem nikoli več.

Komentarji so zaprti.