Dars začne s popravili / sanacijo avtocest, ko se prične turistična sezona in Slovenija postane tranzicijska država za vse, ki gredo na morje na Hrvaško, ali Italijo. Le par jih ostane v Sloveniji. Posledično nastajajo kolone, ki so dolge več deset kilometrov. Če se zgodi nesreča, potem so zastoji še daljši, predvsem pa imam vedno znova občutek, da se te situacije rešujejo ad hoc (beri: se ne rešujejo) in Dars nima niti pripravljenega postopka, kako ravnati v takšnih primerih.

Namesto, da bi na destinacijo prišel v dveh urah, se le ta podaljša na štiri ure. In potem naj človek planira karkoli?

Nemogoče in povsem nesmiselno. Še posebej nastane problem ob ponedeljkih, ko se ljudje peljejo v službo v Ljubljano in za pot, za katero ponavadi potrebujem 25 minut – potrebujem uro in pol. Ker se je zgodila nesreča, ali pa je zaprt en izmed pasov. Da petke, ko se valijo trume vozil proti morju in ko celotna primorska avtocesta stoji, niti ne omenjam.

Pa vendar. Zastoji so, zastoji bodo in klinc jih gleda, bi lahko zapisal. Ampak še vedno ne štekam, zakaj ne znamo izkoristiti zastojev, zakaj ne znamo turistom, ki se ustavijo na bencinskih črpalkah karkoli prodati.

STO se hvali z izredno velikim številom nočitev, ki jih imamo v Sloveniji. DARS si mane roke, ker tujci kupujejo vinjete. Petrol in OMV si maneta roke, ker tujcem prodajata gorivo in kakšno vodo, če se tujcem ne zdi predraga.

In to je vse, kar imamo od tisoč in tisoč vozil, ki peljejo čez našo deželo, vendar se ne ustavijo niti za trenutek in ne potrošijo niti centa pri nas?! V tej enačbi je pač nekaj narobe – ne to, da se ob takšnih dnevih dogajajo prometne nesreče in nastanejo 10 in več kilometrski zastoji, ampak to, da ne znamo tujcem, ki prečkajo Slovenijo, prodati ničesar:

  • ne znamo jim ponuditi lastnih izdelkov, na katere bi morali biti ponosni – domači med, sadje, glinene izdelke,…
  • ne znamo jih navdušiti, da bi se ustavili pri nas (zavili iz avtoceste) in si ogledali naše znamenitosti – Postojnska jama je verjetno edini kraj, ki si ga turisti ogledajo?!
  • ob cestah ne vidim turističnih “postojank”, kjer bi lahko turisti dobili informacije o Sloveniji
  • podjetja, ki oglašujejo na zunanjih oglasnih površinah v času dopustov ne oglašujejo v tujih jezikih, kar bi bilo povsem smiselno in normalno

Namesto da bi tujcem iztisnili iz žepa kak euro, ali deset, nam to očitno ni v interesu. No, mogoče nam celo je, vendar tega ne znamo narediti?? Kdor je bil v Turčiji, Egiptu, ali kjerkoli drugje na dopustu, se je navadil, da mu na vsakem metru nekaj prodajajo. Da so sicer ti ljudje precej vsiljivi, ampak obstaja vsaj ponudba. Pri nas tudi tega ni. In ker nič več zgolj ne kritiziram, imam tudi predlog, ki je posledica izkušnje, ki sem jo dobil med vožnjo od New Yorka do Miamija.

Na avtocesti obstajajo cestna postajališča, ki jih turisti izkoristijo za to, da gredo na WC! Mogoče nekdo celo natoči gorivo, vendar so ta postajališča nabito polna! In to je tržna niša, ki bi jo bilo mogoče izkoristiti. Zakaj ne bi, tako kot drugje po svetu, izkoristili teh par minut, ko se ljudje ustavijo pri nas in ko otroci dobijo, kar želijo in jim “izpraznili” denarnice. Na takšnih postajališčih bi lahko ponujali domače stvari:

  • domače sadje – katerega ne morejo kmetje prodati in da bi bila stvar še bolj preprosta, bi prodajali sadje v večjih količinah – 3 kilograme jabolk in tujci bi jih kupili
  • domače “alkohole” – turisti gredo na morje za to, da se sprostijo in alkohol je eden izmed dejavnikov, ki lahko to pospeši. Če bi se zapakirali “alkoholi” v lep omot in bi obstajala celo lastna znamka, bi bil to prodajni hit. Na Hrvaškem ljudje za to ustavljajo ob cestah in kupujejo njihove alkohole!
  • zastonj degustacije domačih klobas, piva, vode, vina….
  • na postajališčih bi morali urediti “turistične točke”, kjer bi “animatorji” znali povedati tujcem kaj o Sloveniji – jih animirati, da bi zavili iz avtoceste in da bi si ogledali še kaj drugega, kot tisto, kar je očitno.

Namesto da so postajališča na avtocestah namenjena kajenju in “lulanju”, bi lahko postala zanimiva točka, kjer bi se delalo na prepoznavnosti Slovenije – seveda z malce bolj razdelanim načrtom in enakimi stojnicami, ki bi tudi v tej vročini nudile zavetje in senco. In ne, nobenih pristojbin za to, da ljudje tam prodajajo – vendar zgolj in samo izdelke, ki imajo domače poreklo!!

Zakaj imajo Hrvati na par sto metrov ob cestah (govorim o regionalnih) “štante”, kjer prodajajo češnje, šparglje, alkohole? In turisti se ustavljajo, čeprav so cene visoke? Ja, ker so na dopustu, ker so pripravljeni zapravljati. Pri nas pa se še vedno ne znamo organizirati in pripraviti nekaj, kjer bodo turisti pustili vsaj malo denarja – ki ga sicer zapravijo v drugi državi, njihovi ciljni destinaciji.

In dokler se bo STO hvalil s številom nočitev, ki se zgodijo same od sebe, potem verjamem, da ne bodo imeli idej, kako in kaj popestriti ponudbo in omogočiti, da še komu pade v žep kakšen euro, ali sto. In s polnim želodcem je lažje čakati v koloni tri ure za to, da prevoziš 10 km..

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.