Piše se leto 2030. Slovenija je doživela preobrazbo. Živimo v deželi, kjer ni več mogoče prvič registrirati avtomobilov na bencin in dizel. Po cestah se vozimo z električnimi vozili in priključnimi hibridi. Živimo v okolju, ki je čisto in kjer nas ne moti, da imamo TEŠ6, ki proizvaja električno energijo za polnjenje preko 22.000 električnih polnilnic. Imamo preko 200.000 električnih vozil in priključnih hibridov.
- Si znate predstavljati življenje brez električne energije?
- Avant2Go car sharing / Ljubljana ima električni car sharing
- Električno kolo GoCycle / test električnega kolesa
- Električne polnilnice in infrastruktura za električna vozila v Sloveniji
Takle mamo, ko se vlada odloči dati v javnost strategijo, ki je precej futuristična in ob kateri nekateri vriskajo, drugi pa se sprašujejo, če vsi živimo v istem svetu. Lepo je, da ima vlada tako zanimive strategije za leto 2030. Jaz bi bil povsem zadovoljen, če bi vlada imela strategijo upravljanja naložb za drugo leto, ali pa strategijo zmanjšanja čakalnih vrst v zdravstvu – namreč, če zdajle naročite svojega nerojenega otroka za ortodonta, boste prišli na vrsto ravno nekje okoli leta 2030.
Ja. Električna vozila so hit. In avtomobili na bencin in dizel onesnažujejo okolje. Mogoče je tukaj nezanemarljiv podatek, na katerega pa očitno ne razmišljajo pri pripravi takšnih strategij, da imamo na naših cestah kup tovornjakov in avtobusov in kombijev in … Vozil, ki precej bolj onesnažujejo okolje. Aha. Štekam. Referendum proti drugemu tiru je padel in sedaj se bodo uresničile napovedi vladne stranke – tovornjake na vlake. In jaz neumnež nisem niti pomislil na to galantno rešitev.
Seveda je vlada razmišljala tudi o mojih zgornjih pomislekih glede tovornjakov in ostalih prevoznih sredstev. 17-odstotni delež električnih vozil, 12 odstotkov električnih lahkih tovornih vozil, tretjina vseh avtobusov na stisnjeni zemeljski plin in 12 odstotkov težkih tovornih vozil na utekočinjen plin.
Super. Na papirju to zveni vse oh in sploh. Mogoče nastane problem, ker nihče ne ve točno kam bo šel razvoj vozil v naslednjih letih.Kaj pa, če se bo pokazalo, da elektrika ni tako nedolžna? Kaj pa, če se v teh 13 letih odkrijejo nova gorivna sredstva, ki imajo še manjši oglični odtis?
Ali pa to preprosto pomeni, da se bomo leta 2030 med električnimi vozili še vedno vozili z Golfi 2. generacije, v katere bomo lahko točili olje za cvrtje in vse ostalo – verjetno se še kdo spomni biodizla in oh in sploh besedičenja o njemu. Jaz se spomnim samo tega, da je za marsikaterim vozilom dišalo po cvrtju v fritezi.
Všeč mi je, da ima vlada daljnosežne načrte. Strategija Slovenije 2050 je bila ena izmed takšnih stvari. Kaj se bo zgodilo do leta 2030 pa je nekaj povsem drugega. Glede na to, da v Sloveniji ne moremo postaviti vetrnic s katerimi bi pridelovali čisto energijo – imam rahle pomisleke, da bo leta 2030 na naših cestah preko 200.000 električnih in priključno hibridnih vozil – pa bi bil vesel, da bi bilo takšno stanje že leta 2020!