Nekoč, v nekih drugih časih so bili popusti zgolj na razprodajah. Ko si šel v trgovino nisi mogel “barantati” za ceno. Tudi cena avtomobila je bila točna tista, kot je bila v samem “katalogu. V sedanjosti so stvari drugačne. Oglaševalske akcije bazirajo na popustih, e-obvšečanje (emailing) deluje na tem principu, oglasi v tiskanih medijih prinašajo popuste, s kuponi lahko znižate ceno in če v naslednje pol ure pokličete in naročite, dobite še en izdelek gratis …
Sam očitno sodim med tiste potrošnike, ki razmišlja ko kupuje. Časi impulzivnih nakupov so mimo in čedalje manjkrat se zalotim, da bi kupoval stvari, ker so zgolj poceni. O popustih imam tudi posebno logiko, ki je dokaj preprosta – če so enkrat spustili ceno za Renault Twingo pod 9.000 eurov, ne bomo potrošniki nikoli več pripravljeni za to vozilo plačati 14.000 eurov.
To logiko preprosto preslikam na celoten “retail”. Če mi neka spletna trgovina v super duper ugodni ponudbi prodaja nekaj za 100 eurov in na to ponuja 60%, sem seveda zelo zadovoljen potrošnik, ker bom dobil željeno stvar za 40 eurov. Vendar po drugi strani pa mi taista spletna trgovina ne bo nikoli več prodala enakega izdelka za 100 eurov, ker se preprosto zavedam, da je predrag. V določenih primerih, ko se gre za življenjsko pomembne izdelke, se moja prejšnja trditev lahko izključuje
Popusti so nekaj, kar je v DNK-ju vsakega prodajalca na spletu in ker so nekje prebrali, da to deluje, vsi delujejo po istem principu. Naviješ ceno, ji nabiješ popust in potem to oglašuješ. Vsi smo srečni in zadovoljni, ker smo dobili poceni stvar – vendar se moramo zavedati v tem primeru, da ima trgovec pri polni ceni hudičevo veliko zaslužka, če lahko mirno spusti ceno za 50% in več in to ne vpliva nanj.
Glede na to, da je na trgu veliko prodajalcev, ki prodajajo enake izdelke, ni hudič, da se ne bo našel nekdo, ki bo šel še nižje s ceno – nekdo, ki ne bo niti razmislil, da je že šel sebi v škodo in da s takšnim poslovanjem na dolgi rok ne bo uspel.
Potem ne bi potrebovali popustov. Potem bi morale biti tudi marže normalno visoke. V končni fazi bi potrošniki dejansko vedeli, koliko nas realno stane izdelek, kot pa sedaj, ko so cene namenjene same sebi, vse ostalo pa uredijo popusti.
In še nekaj. Popusti uničujejo blagovne znamke. Ampak to je nepomembno za marsikoga. Važen je trenutni izplen in s popusti se da na hitro prodati veliko. Na dolgi rok pa.. Hu kers..
Zaradi te spirale cen proti ničli so ponudniki elektronike prenehali oglaševati na ceneje.si.
Ne oglašujejo, ker že v štartu vedo, da ne morejo biti cenejši in to je samo pozitivna stvar! Zakaj bi nekdo oglaševal če ve da od tega ne bo imel nič, naj se potrudi in naj optimizira poslovanje da bo lahko cenejši, pa bomo lahko srečni vsi.