Sem res politični influenser? NE!

Pred dnevi je bila na nacionalki oddaja Akcent, ki jo vodi Zvezdan Martič. Posvečena je bila pogovoru o influeserjih / vplivnežih. Na njej so sodelovali: Božidar Jezernik / Filozofska fakulteta, dr. Dan Podjed / ZRC SAZU in Maša Butara iz agencije Luna. Oddaje nisem spremljal, sem pa dobil par slikc, kjer se me omenja kot političnega influenserja na instagramu in twitterju.

Politični influenser na instagramu? No ja. Kaj na bi to pomenilo sicer ne vem, vendar se dejansko ne počutim tako. Na svojem instagram profilu objavljam zgolj fotografije narave. Predvidevam, da so naredili kategorizacijo in jaz pač sodim v kategorijo politike, kljub temu, da bi bilo bolj primerno, da sodim v kategorijo “tisti, ki pizdijo”.

Dejstvo je, da ko sem začel s pisanjem bloga je bila moja krilatica “kritičen do vsega in vseh”, ki je še vedno moja stalnica. In če se zaradi tega posegel na področje “politike” … Namreč, ko sem jaz začel s pisanjem bloga je bilo težko biti povsem nišni, predvsem pa je s takšnim udejstvovanjem bilo težko dobiti večje število bralcev. Posledično sem se odločil, da bo moj nabor vsebin bolj “tutifruti”. In tega se držim še sedaj.

Odzive na oddajo sem spremljal preko družbenih omrežij in je bilo veliko kritik oddaje. Predvsem tisti, ki se niso našli na seznamih, so se začeli spraševati o lažnih sledilcih in vsem ostalem, kar sodi v takšno debato. No, tudi tisti, ki so sodelovali v oddaji (influenserji) niso bili zadovoljni s samo oddajo. Sicer pa, kako bi lahko kdorkoli v Sloveniji pričakoval, da bo pri nas kdo zadovoljen s čimerkoli.

Nazaj k mojem “influenserstvu”. Ja, dotikam se političnih tem, vendar se nimam za vplivneža. Moje mnenje ne spreminja politične krajine, sicer bi bila naša Slovenija precej drugačna dežela. Pizdim. Veliko. Na politike še posebej. Ker so naši izvoljenci in posledično pričakujem, da delajo za vse nas in ne zgolj za vaše, ali naše. Predvsem pa si želim takšne in drugačne neumnosti, ki jih politiki govorijo imeti zabeležene na blogu – da jih lahko čez 10 let poiščem in posledično tudi objavim.

In če sem že “politični influenser”, potem verjetno k temu sodi tudi plačilo za agitacijo, ki se jo grem. Vsaj tako bi jaz pričakoval. Da me Murglje sponzorirajo. Ali pa mogoče UDBA. Včasih, ko me retvita kakšna politična opcija, ki je v nasprotju z mojim načinom razmišljanja sem verjetno na njihovi plačilni listi.

Šalo na stran. Nihče me ne sponzorira, plačuje, nihče nima vpliva nad mojimi objavami in verjetno sem si v življenju s svojo “kritiko politike” naredil večjo škodo, kot korist. Ampak mi je popolnoma vseeno za to. V bistvu je to prednost mojega influenserstva, da mi ni potrebno nikomur polagati računov in da mi ni potrebno biti politično korekten do nikogar. Ker me nihče ne plačuje. Mogoče pa se v tem ločim od marsikaterega influenserja!

  1. Pojdiva po vrsti. Oddajo sem gledala 2x, ker me tema zanima in ker se z njo strokovno ukvarjam že nekaj let. Vse skupaj je bilo zelo dobro, kar me je presenetilo. Predvsem so me navdušili gostje, ki so dali malo širši vpogled v vse skupaj. Kaj si o svojih nastopih in lestvicah mislijo taki ali drugačni vplivneži (uporabljam slovensko besedo, ki pomeni isto – influencer), mi je vseeno.

    1) Omenjena lestvica ni bila namenjena ničemur drugemu kot prikazu, kako marketing z vplivneži ni zanimiv za področje politike.
    Vzpostavljena je bila primerjava z velikanskimi številkami IG uporabnic, ki se ukvarjajo z življenjskim slogom (modo, osebno nego …). Poanta je bila, da na področju politike marketing z vplivneži ni zanimiv. In potem je sledil prikaz tistih, ki na različnih omrežjih veliko objavljate o politiki. Na TW je bil poudarek, ta IG letvica je pa res neposrečena. Predvidevam, da so jo objavili zaradi neposredne primerjave z drugimi IG lestvicami. Ni bilo pa to nikakršno jedro oddaje, te lestvice so precej nepomembne in predvsem omenjeni dajete temu poudarek.

    2) Če hočeš ali ne, si vplivnež.
    Imaš velik doseg, odzivaš se na neka dogajanja v družbi, sodeluješ v debatah (na spletu) in vabijo te, da sem in tja, poveš svoje mnenje o kakšni zadevi. In s tem ni popolnoma nič narobe. Če ne bi bil vplivnež, te ne bi vabili na dogodke, predstavitve, na TV, v časopise in ne bi dobival kakšnih izdelkov v testiranje. To, ali si plačan ali ne, je tvoja odločitev in spet ni nič narobe z nobeno obliko. Sam se odločaš, kako boš deloval in na kak način se boš udejstvoval v tej igri.
    Dokaz, da si vplivnež in da te podjetja prepoznajo kot vplivneža, sta tvoja dva zavihka “PR” in “TEST”, pa tudi to, da tvoj zapis o Združeni desnici na FB delita moja kozmetičarka in mamičina prijateljica. Seveda pa nisi samo politični vplivnež, ampak še kaj drugega. Spet nič narobe.

    3) Definicije. Če si vplivnež, ni nujno, da te kdo plačuje.
    Vplivnež je tudi zvesta stranka frizerskega salona, ki je tako navdušena, da vsem razlaga, kako je nek frizer hud. Če bo ta frizer znal izkoristiti to navdušenje, je pa že druga zgodba. Marketing z vplivneži je lahko plačan ali ne. Odvisno od dogovora.

Komentarji so zaprti.