MasterIndex je obsežna mednarodna raziskava družbe Mastercard Europe, ki v Sloveniji poteka že od leta 2009. Raziskavo je oktobra 2018 na reprezentativnem vzorcu več kot 1003 posameznikov s sistemom računalniško podprtega spletnega anketiranja (CAWI) izvedla agencija Mediana.

Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne navade Slovencev, starih med 18 in 55 let. Ključne ugotovitve:

  • dve tretjini Slovencev menita, da je trenutno dober čas za večje nakupe.
  • 83 odstotkov Slovencev ima od dve do tri plačilne kartice, ki jih uporabljajo vsaj enkrat na teden.
  • na spletu kupuje že četrtina Slovencev, pri tem večinoma plačujejo s kartico in zaupajo v varnost spletnih transakcij.
  • 26 odstotkov meni, da bo mobilno plačevanje čez pet let najbolj popularen način plačevanja.
  • uporabniki brezstičnega plačevanja (54 odstotkov) verjamejo, da je to hitrejše (55 odstotkov) od drugih oblik plačila, bolj preprosto (48 odstotkov) in priročno (47 odstotkov).
  • 80 odstotkov Slovencev meni, da dobro skrbi za svoje finance.
  • dobra petina Slovencev meni, da se bo njihovo finančno stanje v prihajajočih 12 mesecih spremenilo na bolje.

Plačilne kartice prevzemajo vodilno vlogo v našem vsakdanu. V povprečju ima Slovenec do tri plačilne kartice (83 odstotkov), kar 54 odstokov jih te uporablja brezstično. Dve tretjini Slovencev namreč meni, da je trenutno dober čas za večje nakupe, ki jih bodo opravili tako prek spleta (56 odstotkov) ali s pomočjo mobilnega plačevanja (27 odstotkov).

Več kot tri četrtine Slovencev ima v svoji denarnici debetno kartico, več kot polovica pa jih uporablja tudi kreditno kartico ali drugo kartico z možnostjo odloženega plačila. Priljubljenost raste tudi pri predplačniških karticah, ki jih uporablja četrtina Slovencev.

Plačevanje s kartico ostaja priljubljen način plačevanja, kar 66 odstotkov Slovencev namreč uporablja kartice za vsaj polovico svojih nakupov. Še vedno s kartico najpogosteje plačujejo vsakodnevne potrebščine in nakupe na bencinskih servisih.

Število Slovencev, ki opravljajo spletne nakupe, postopoma narašča. Kar 92 odstotkov vprašanih Slovencev že ima izkušnje s spletnim nakupovanjem, 56 odstotkov pa je takšnih, ki je spletni nakup opravilo v zadnjem mesecu.

Spletni nakupovalci so v zadnjih 12 mesecih večinoma nakupovali največ elektronske naprave, oblačila, obutev in modne dodatke, gospodinjske pripomočke ter potovalne ali druge turistične storitve. Dve petini Slovencev nakupuje tako na slovenskih kot na tujih spletnih straneh, tretjina pa samo na slovenskih.

Trenutno se mobilnega plačevanja poslužuje dobra četrtina Slovencev, saj se mobilne naprave še vedno najpogosteje uporabljajo za pogovore, brskanje po spletu in za komunikacijo na družabnih omrežjih. Med uporabniki mobilnega plačevanja se jih že 13 odstotkov odloča za plačevanje z mobilno denarnico banke izdajateljice plačilne kartice, največ pa je še vedno uporabnikov Monete (28 odstotkov).

Brezstično plačevanje vsaj enkrat ali večkrat na teden uporablja že dobra polovica Slovencev. Tiste, ki se tovrstnega plačevanja ne poslužujejo, najbolj skrbi varnost, ali jim nihče še ni ponudil te možnosti plačevanja, ali so bolj navajeni klasičnega plačevanja s plačilno kartico.

V zadnjem letu je v tujino potovalo kar 82 odstotkov Slovencev, več kot polovica pa potovanje v tujino načrtuje v naslednji šestih mesecih. Preden se odpravijo na pot, si več kot polovica od teh priskrbi tujo valuto, velika večina pa jih s seboj vzame tudi plačilno kartico. Petina Slovencev, ki na potovanje vzamejo tujo valuto in plačilne kartice, pri več kot polovici nakupov uporabi kreditno kartico.

Dobra petina Slovencev meni, da se bo njihovo finančno stanje izboljšalo in 80 odstotkov Slovencev meni, da dobro skrbi za svoje finance. Slovenci svoje stroške spremljajo s pomočjo bančnih izpisov ali si jih zapisujejo s pomočjo različnih orodji. Približno desetina Slovencev se je v preteklosti že udeležila finančnega izobraževanja, po drugi strani pa več kot četrtina  meni, da bi potrebovala dodaten trening upravljanja s financami.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.