Leta 2005 sem si kupil Opel Tigro. Ideja je bila, da kupim kabrioleta pri 30 letih in ne potem, ko me bo doletela “druga puberteta”. Ko sem šel mimo salona z vozili, je bila odločitev hipna – to bo vozilo, ki me bo spremljalo naslednja leta. Nikoli nisem mislil, da bo 17 let kasneje Tigra imela 420.000 prevoženih kilometrov in da se bom poslovil od nje.
- Tigra
- Vožnja brez strehe po dežju je čisti užitek
- Ko ga začutiš od zadaj
- Opel GT test – prvi dan vožnje z raketo
- Opel GT
17 let z enim vozilom je dolga doba. Ampak pred par leti sem si rekel, da bom Tigro vozil do njenega “bridkega konca”. Pa vendar mi to ni uspelo – ko sem se poslovil od nje je bila še vedno v dobrem stanju, le toča jo je poškodovala in zadnja tri leta ni videla servisa – kljub temu, da je uspešno prestala vse tehnične preglede.
Če je včasih obstajal pregovor – “malo pleha, malo žice, evo ti opelice”, pa se sam ne morem strinjati s tem. Kljub temu, da sem z njo prevozil 420.000 kilometrov in je bila moja vsakdanja sopotnica – je rja bila prisotna samo na enem majhnem mestu, kjer so na servisu popravili udrtino. Sicer pa je bila Tigra v odličnem stanju.
Glede na to, da sem se že pred leti odločil, da jo bom imel do konca – pa sem se vseeno sprijaznil, da mogoče Tigra ne bo doživela takšnega konca in da je mogoče boljše, če jo zgolj zamenjam in mogoče se bo še kdo drug vozil z odprto streho v dneh, ki so primerni za to.
Opel Tigra, zbogom in hvala za vse ribe! Definitivno pa bom spomladi iskal nadometilo za kabrioleta, kajti ko se enkrat navadiš vožnje zgoraj brez, si je težko predstavljati življenje s trdo streho.
Še par statističnih podatkov:
- 420.000 km v 17 letih
- povprečna poraba (motor 1.4 in 90 konjskih moči) 5,8 litra
- 24.360 litrov porabljenega goriva
- strošek goriva v 17 letih – 32544,96 evrov (po današnji ceni)
- zamenjanih 6 kompletov letnih gum in 5 kompletov zimskih gum
- do lanskega leta je bilo vozilo kasko zavarovano, čeprav je bila njegova vrednost blizu 0
- en razbit odbijač spredaj, en razbit odbijač zadaj in parkrat na parkirišču poškodovano vozilo
- enkrat me je Tigra pustila na cesti (sklopka) in parkrat sem pozabil ugasniti luči in posledično me je pričakal prazen akumulator
Suma sumarum – veliko užitka je bilo s Tigro in veliko spominov bo ostalo za vedno.
Zakaj kabriolet?
Sam sem ga želel imeti za 30. rojstni dan, da bom užival v vožnji z njim in da si ga ne bom kupoval na stara leta v drugi puberteti. Želja se mi je uresničila. Sedaj se zavedam, da je bil nakup povsem dobra odločitev, ampak podnebje v katerem živimo, ni najbolj primerno za vožnjo brez strehe. Zakaj?
Kdaj so pravi vremenski pogoji za vožnjo brez strehe?
Če je zunaj 35 stopinj in sonce pripeka, je veliko boljše, predvsem pa manj naporno, voziti z dvignjeno streho in s prižgano klimo. Vsi tisti “frajerji”, ki se sredi poletja, v največji vročini vozijo gor in dol po ulicah Ljubljane, precej “trpijo” za to, da se jih vidi. Ko se sonce upre v avto, ti ne pomaga niti kapa niti kaj drugega, ampak je preprosto vroče kot v peklu.
Če je zunaj manj kot 15 stopinj je vožnja s kabrioletom precej hladna. Pomaga, če si vključiš gretje v avtu in se ustvari polje toplega zraka v avtu. Takrat se da voziti brez strehe, vendar vseeno ni to tisti pravi užitek. Tudi pri njižjih temperaturah se da voziti brez strehe.
Idealni pogoji za vožnjo brez strehe so spomladi, ko so temperature od 20-25 stopinj, ko sonce še ni tako močno in seveda poleti, ko se znoči in je vožnja ob morju, ob vonju borovcev in šumenju morja več kot idilična. In takrat je vožnja brez strehe pure joy!
Pogosto vprašanje je, ali se mi je že kdaj kakšen ptič “posral” med vožnjo v avto, oz. name?
Teh izkušenj nimam. Seveda obstaja možnost, da bi se to zgodilo, če bi stal nekje v Italiji, v koloni, z odprto streho in bi kakšen golob začutil da mora rešiti svoj eksistencialni problem in se “posral” name. Ampak tega še nisem doživel. Niti med vožnjo. Prav tako še nisem imel zob in ust polnih mušic, ko sem se ponoči vozil brez strehe, kot si nekateri predstavljajo. Tako, da so to povsem nepotrebne skrbi.
Stroški s kabrioletom?
Primerjava stroškov vzdrževanja kabrioleta in navadnega osebnega avtomobila je povsem nepotrebna, kajti razlik ni nobenih. In tudi poraba goriva je povsem normalna, čeprav ima avto precej veliko težo v primerjavi z navadnim avtom. Glede na to, da so cene vozil padle, so tudi cene kabrioletov precej nižje, kot so bile pred leti. Kabrio ni več znak prestiža, ampak zgolj in samo vozilo, kot kakšno drugo.
Prostor v avtomobilu?
Res je, v Tigri je prostor omejen na dve osebi. Tigra je pač takšne sorte, da nima zadnjih sedežev in zatorej je malce problemov pri prevozu dodatnih potnikov. Oz. ni problemov, ker dodatnih potnikov ni! Je pa zato pri dvignjeni strehi prtljažni prostor zeloo velik, pri zloženi pa malce manjši, vendar še vseeno dovolj velik, da gresta dva, za 10 dni, potovat naokrog.
Ali se splača imeti kabrioleta?
Da ali ne? Moj odgovor je definitivno DA! Vendar se lahko razlikuje od vsakega posameznika in vsakega človeka posebej. V osmih letih sem našel toliko dobrih stvari, da kljub temu, da avto menjam na tri leta, o tem sploh več ne razmišljam. Verjetno bom imel vedno pri hiši eno takšno igračo, ki bo omogočala uživanje zgoraj brez!