strosek prometne nesrece strosek prometne nesrece

2.864.311 evrov je strošek posledic prometne nesreče s smrtnim izidom v Sloveniji

Pred dnevi sem med branjem članka naletel na zanimivo informacijo, ki je nisem poznal. Strošek posledic prometne nesreče s smrtnim izidom v Sloveniji je 2.864.311 evrov (vir). Da, prav ste prebrali. 2 milijon in 800 tisoč evrov. Podatek velja za leto 2021 in za eno smrtno žrtev in številka je enormna in ob njej bi se morala ministrstva, predvsem pa agencije, ki se ukvarjajo s to problematiko “prebuditi” in se končno posvečati tej temi malce bolj konkretno.

Skupni družbeno-ekonomski stroški prometnih nesreč so v Sloveniji v letu 2021 znašali okrog 1,548 mrd EUR, od tega stroški, povezani z udeleženci, 1,168 mrd  EUR in stroški, povezani s samimi nesrečami 0,379 mrd EUR. (vir)

Ne gre za drobiž, ampak gre za konkretne vsote. Kako se torej izračuna ta strošek posledic prometne nesreče?

Osnova za oceno stroškov prometnih nesreč v R Sloveniji temelji na rezultatih raziskovalne naloge “Vrednotenje prometnih nesreč na cestah v Republiki Sloveniji”, ki jo je julija 2000 za Direkcijo Republike Slovenije za ceste izdelalo podjetje OMEGA consult d.o.o. Izhodiščne vrednosti, korigirane v letu 2004, so se vsako leto revalorizirane po indeksu rasti cen. Od leta 2008 dalje, se vsako leto revalorizirajo po bruto domačem proizvodu. V letu 2021 je bila na podlagi podatkov iz leta 2019 izdelana zadnja posodobitev vrednotenja družbenoekonomskih stroškov prometnih nesreč (naročnik je bila Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo).

Več na povezavi – Družbeno ekonomski stroški prometnih nesreč

Namesto, da bi v letu 2023 vpeljali sisteme, ki omogočajo avtomatsko zaznavo vožnje skozi rdečo luč, sekcijsko merjenje hitrosti, merjenje varnostne razdalje na daljavo in vse ostale mogoče sisteme, ki bi preventivno prispevali k stanju na naših cestah, se na tem področju nič ne dogaja.

Vse bolj imam občutek, da nekomu ni v interesu, da se postavijo pametni sistemi – ker na žalost je dejstvo, da v Sloveniji moraš imeti za vsako stvar zakon in kazen, ker sicer se nihče ne drži pravil, ki niso namenjena zgolj in samo sebi. Vendar bi bilo določena pravila potrebno posodobiti in jih prilagoditi na svet v katerem živimo.

Ampak zakaj bi se kdorkoli ukvarjal s to tematiko, če pa se lahko delamo, da to ni problem in da je vse v najlepšem redu. Koliko ljudi mora umreti na naših cestah, da se bodo začeli odgovorni končno ukvarjati s to temo?