Kdor se v zadnjih tednih, ko je ustavljen javni promet v Sloveniji, vozi po avtocesti proti Ljubljani, je verjetno opazil neskončno veliko tovornjakov, ki od Trojan do Ljubljane zasedajo vozni pas – brez varnostne razdalje in večinoma vozijo tako, kot da bi šlo za vlakovno kompozicijo. In včeraj so se zgodile tri nesreče pred Trojanami v kateri je bilo udeleženih 11 tovornjakov in en avto.
- Za popolno prepoved prehitevanja tovornjakov na avtocestah in za obvezno varnostno razdaljo
- Ali za voznike tovornjakov ne velja pravilo varnostne razdalje na naših avtocestah?
- Osebni prevzem brez alkohola in alkoholnih pijač od ponedeljka dalje
- Soustanovitelja stranke Fidesz, Orbanovega evroposlanca in borca proti LGBT so dobili na zabavi z golimi moškimi
Slovenske avtoceste so v zadnjih tednih postale precej nočna mora za vožnjo. Sicer sem pričakoval, da bo na naših avtocestah več prometa, ker je ustavljen javni prevoz, ampak nisem pa pričakoval, da se bo tako povečalo število tovornjakov. Vsako jutro, ko se vozim po avtocesti se zgražam nad dejstvom, da za tovornjake ne velja varnostna razdalja in da se oni požvižgajo na kazni, saj jih policisti sploh ne ustavljajo.
Na srečo so včerajšnje nesreče minile brez žrtev, ampak tudi 7 urna zapora avtoceste je dovolj zgovoren podatek kaj se zgodi, ko tovornjakarji ne upoštevajo varnostne razdalje, ki je predpisana tudi za njih. Seveda bodo dobili, zaradi neupoštevanja varnostne razdalje kazni, ampak tistim, ki so več ur čakali na avtocesti zaradi malomarnosti voznikov, to ne bo nič pomagalo.
Glede na to, da policija vsak dan na relaciji avtoceste proti Ljubljani ustavlja voznike, ki telefonijo med vožnjo, bi bilo mogoče smiselno, če bi kdaj kakšno “vlakovno kompozicijo” tovornjakov ustavili in vsem dali kazen. Izi money, bi bil to, kajti le redki tovornjakarji se držijo varnostne razdalje in tako omogočijo voznikom, da se umaknejo s prehitevalnega pasu na vozni pas.
Ja, vem. Optimist sem. Briga policijo za tovornjakarje in za 7 urne zastoje na naših cestah. Njihova priorieta je sankcioniranje tistih, ki jedo na prostem, ki se sprehajajo s svojim partnerjem iz druge občine in kaznovanje protestnikov, ki se vozijo naokoli v svojih vozilih.
Obstajajo sredstva, ki bi to lahko preprečila, vendar ne DARS ne Policija tega ne uporablja oziroma noče niti nabaviti.