Na naših avtocestah, oz. gradbiščih, kjer dnevno nastajajo večkilometrski zastoji in jih DARS imenuje avtocesta, opažam vsak dan več tovornjakov. Zadnje čase je vozni pas poln tovornjakov vseh možnih registracij, katerim pa je skupna ena stvar – zaradi varčevanja, zmanjševanja porabe goriva ti tovornjaki vozijo eden za drugim v razdalji manjši kot 10-15 metrov. Vozni pas je videti kot kompozicija vagonov, ki se vali v neskončnost, oz. do prvega gradbišča, potem pa tam stoji.
Zakaj me to moti? Zaradi neprimerne varnostne razdalje prihaja precej pogosto do nesreč pri nas – tudi nesreče tovornjakov v predorih, vendar na to nihče ne opozarja, kot se opozarja na previsoko hitrost in alkohol – kar nekateri izkoristijo za samopromocijo s solzami pred kamerami!
Niso problem samo prometne nesreče! Večji problem nastane, ko po predpisih prehitevaš kolono tovornjakov, ki je po pravilih ne bi niti smel (saj se ne motim??) po prehitevalnem pasu in za teboj pripelje precej hitrejši voznik, vendar se mu ne moreš umakniti med dva tovornjaka, ker bi bilo to početje suicidalno! Da o tem, da bi se mi pokvaril avto, ali bi mi počila guma na prehitevalnem pasu in bi se rad premaknil na odstavnega, niti ne razmišljam.
In kje so naši policisti, da bi se ukvarjali s takšnimi prekrški? Ni jih, vsaj jaz jih do sedaj še nisem videl, da bi kogarkoli, ki ne upošteva varnostne razdalje kaznovali.
V Zakonu o varnosti cestnega prometa (ZVCP-1) je v 29. členu zapisano:
Razdalja med vozili
29. člen
(1) Voznik, ki vozi za drugim vozilom po istem prometnem pasu, mora voziti za njim na razdalji, ki ni manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v dveh sekundah (varnostna razdalja).
(2) Varnostna razdalja mora ne glede na vozne razmere omogočati:
– da lahko voznik zmanjša hitrost ali ustavi in s tem prepreči trčenje, če voznik, ki vozi pred njim, zmanjša hitrost ali ustavi;
– da se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas.
(3) Ne glede na prvi odstavek tega člena se, ob dobrih prometnih razmerah, kadar se oblikuje kolona, ki vozi z zmanjšano hitrostjo, varnostna razdalja lahko zmanjša, vendar ne sme biti manjša od razdalje, ki jo vozilo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v eni sekundi (minimalna varnostna razdalja).
(4) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik motornega vozila, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
(5) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, če ravna v nasprotju z določbo tega člena.
Ah, to je čist nepomembno. Važno je da je pri nas za vse kriv alkohol in previsoka hitrost! Uporabniki, ki smo vsak dan na avtocestah pa ugotavljamo da hitrost ne more biti faktor, ker po naših cestah ne more voziti več kot 120km/h, ker ti vedno nekdo “skoči” na prehitevalni pas in te ustavi!
Pa še par ostalih zapisov na temo naših avtocest in tovornjakov:
hm,… mogoče vredno omembe: varnostna razdalja v koloni je zanemarljiva (saj glede na formulo za izračun varnostne razdalje)… glede tega kam se umakneš hitrejšemu avtomobilu pa je tako, da ponavadi so na teh zožanjih (gradbiščih) je omejitev ali 60 ali 80 in bi morali vozniki (divjaki) temu primerno znižat hitrost.
Kam bi se umaknil pa če bi bila kolona avtomobilov, med katerimi je običlajno varnostna razdalja še manjša?
Ne vem zakaj se razburjaš. Kolikor jaz vem je pri nas tako: desni vozni pas je za tovornjake (in občasno za vozila, ki se vključujejo na ali odhajajo z avtoceste), levi prehitevalni pas je pa za osebna vozila ter hitrejša gospodarska vozila. Motoristi so pa skokci od skrajno desne do skrajno leve strani.
Zato moj avto nima več vinjete – hitrejši od tovornjaka, a predrobni pospeški za skoke med pasovi ;) Živci so pa zdravi :D
tudi sam nisem kupil vinjete za letos. glede na to kakšna je varnost in disciplina voznikov na slo ac, se raje vozim po navadnih cestah, in nisem razočaran nad uporabnostjo avtocest. niti niso vredni toliko denarja za letno vinjeto, glede na to kaj ponujajo in kaj dejansko “dobim” bi bila po mojih približnih izračunih letna vinjeta vredna okrog 15€,.. seveda le izvzamemo cestnino ki jo plačam pri registraciji in pri gorivu… torej državi plačamo za to da se vozimo po cestah na katerih se na naših avtomobilih zaradi slabe vzdrževanosti in izvedbe kvarijo ležaji, končniki, pnevmatike, in ko naredimo letni izračun koliko smo plačali še za popravilo le-teh… je zadeva skrajno smešna in je bolje da nanjo kar lepo pozabimo… in na vse ostale nepravice in nepravilnosti tega sistema..
zgoraj manjka www: zatorej ga dodajam tukaj ;)
Ne vem če kdo še to spletno mesto pogleda, a vseeno. Prvo bi dodal gospodični da vozni pas nikakor ni pas za počasna vozila in se s takšnim znanjem nikakor nebi smela voziti po avtocesti. Naše življenje poteka nekako takole: Zjutraj se zbudimo v POSTELJI, obujemo COPATE, odpremo VRATA sobe, si umijemo zobe z ZOBNO PASTO in ŠČETKO, vodo odpremo s PIPO, obrišemo se z BRISAČO, ki smo jo pred tem oprali v PRALNEM STROJU in sedaj visi na KLJUKI. Torej, to je prvih par minut dneva. Od kot vse to, kar sem napisal z veliko? Iz trgovine, ja. Samo do trgovine je vsaka stvar prepotovala kakšnih tisoč do deset tisoč kilometrov. Torej, ko boste naslednjič v trgovini in bemtili zakaj določene stvari ni, se spomnite na tale blog in nekega tovornjakarja ki Vam je odstopil svoj prostor na avtocesti. Kolone tovornih vozil nastanejo zato, ker počasno vozilo spredaj narekuje hitrost tovornim vozilom zadaj in ker so hitrejši, se mu vozijo zalepleni na zadku. Tovorna vozila v koloni z varnostno razdaljo do trideset metrov ne opazijo aerodinamičnega upora…
BŠ > tako je ! se popolnoma strinjam in hkrati dodajam da se marsikdo ( verjetno tudi sam ) velikokrat pritožuje nad neko stvarjo ne da bi jo pogledal skoži oči koga drugega..