had blog roni kordis had blog roni kordis

Kaj se zgodi, ko se v predoru Trojane nesreča zgodi in tovornjak zagori?

Glede na število tovornjakov in neumnosti ki jih počnejo, ki so vsak dan na naših avtocestah in so namenjene zgolj tranzitu čez Slovenijo, je na avtocestah precej malo nesreč v katere so vpleteni tovornjaki! Je pa zadnje čase čedalje več pokvarjenih tovornjakov na odstvnem pasu. In ravno okvara tovornjaka je kriva za požar, ki je nastal v predoru Trojane.

Rekonstrukcija nesreče: Madžar se zaradi okvare tovornjaka ustavi na desnem pasu v predoru Trojane, vanj trči Slovak s svojim tovornjakom, zaradi premajhne varnostne razdalje, državljan BIH s tovornjakom pridrvi po predoru in zaradi neprilagojene hitrosti se zaleti v Madžara, za njim pripelje Bolgar in svoj tovornjak pravilno ustavi na desnem pasu, vendar se vanj zaleti Slovenec s svojim tovornjakom, Poljak, ki je s tovornjakom vozil za Slovencem se je pravočasno in pravilno ustavil, vendar se je vanj zaletel Slovenec, ki zaradi neprilagojene hitrosti ni mogel ustaviti svojega tovornjaka. WTF!?! Je komu kaj jasno? Je to mednarodni incident?


Napovedane kazni: Slovak in Slovenec – 120€ zaradi neprimerne varnostne razdalje, državljan BIH in Slovenec pa se bosta na sodišču zagovarjala za svoj prekršek – neprilagojena hitrost – kazen 460€ in 6 kazenskih točk.
Saj se hecajo, kajne? Če jaz napačno parkiram avto, je skoraj tako visoka kazen, če peljem par kilometrov več, pa je kazen že večja!

In škode v predoru je za 100.000€? Me zanima ali to plača zavarovalnica ali pa gre to na naš, davkoplačevalski, račun? Ampak kolikšna je posredna škoda, ker je zaprt predor Trojane in bo zaprt še par dni? Zelo velika! Včeraj so nastajale šest kilometrske kolone in vožnja do Ljubljane je namesto standardnih 25 minut trajala 50 minut.

Pa vendar človek to preživi. Bolj sem v dvomih da bi preživel, če bi se tovornjak zaletel v avto. In v tem primeru smo vozniki osebnih vozil v zelo nezavidljivem položaju. Ampak nič ne de, tovornjaki so pač stalnica na naših cestah in do sedaj (pa že zelo dolgo vozim po avtocestah) še nikoli nisem videl da bi policija ustavljala na avtocestah tovornjake, ki nimajo varnostne razdalje! In niti en tovornjak je ne upošteva, kajti z vožnjo za drugim se privarčuje precej goriva! In vozniki avtomobilov, ki se odločijo za prehitevanje kolone tovornjakov na avtocestah imajo probleme – nikakor ne moreš nazaj na vozni pas!

Vendar so tovornjakarji posebna kasta v Sloveniji – imajo neskončno pravic in zelo malo dolžnosti – če pa že kdo želi karkoli spremeniti, pa zagrozijo s stavko in zaporo cest!

Videoposnetek nesreče v predoru Trojane (vir 24ur)

  1. Najbolj zanimivo je, da ko zagori noben ne pograbi gasilskega aparata ampak samo črta ven.

  2. Vsa sreča, da jo ni nihče resneje skupil – in ja, kazni so res nizke za take primere. Ker očitno je pokvarjeni tovornjak stal, potem ga je prvi v koloni “prehitel” zadnji trenutek, ostali pa zaradi premajhne varnostne razdalje skoraj niso imeli šans… Še največ sreče je imel voznik avtomobila, ki je pripeljal malo za njimi po prehitevalnem pasu in ga je skoraj zgazil tisti tovornjak s “tekočinami”…

    Se je pa res noro hitro začel valiti dim… in zanimivo je gledati, kako je “slovak” zapustil tovornjak praktično 5 sekund po nesreči, “bosanec” se je pa obotavljal še precej časa… Je pa tudi res, da je letel slovak v napačno smer, ker se je dim začel širiti prav v tisto smer… možno je pa, da je bil tam v bližini kak rešilni izhod. In vsa sreča, da ni bilo namesto tovornjaka kakega avtobusa, ker si ne morem predstavljati kako bi se ti tako hitro izkrcali…

    Drugače pa… predor je skoraj sigurno zavarovan za take primere. V vsakem primeru, se je pa sedaj izkazalo, da je varnost v predoru kar dobra.

  3. @dc… mislim, da je pravilo, da vozniki požara tovornega vozila v predoru ne gasijo, oz. da se čimprej poskušajo rešiti na varno…

  4. Mene skrbi predvsem to, da ostali vozniki ne odreagirajo na opozorila pred tuneli.

  5. @Matty iz mojega zornega kota (ne pravim, da je pravilen) je ogenj na začetku minimalen.

  6. Ne vem… tukaj je bil ogenj 20 sekund po nesreči kar velik, in vprašanje je če bi s tistim ročnim gasilnikom še kaj lahko naredil (res pa je, da je tip ven zlaufal že po 5 sekundah)… Pravzaprav me je presenetila hitrost širjenja ognja in dima…

  7. Bi rad videl katerega od vas, ko bi znašel v taki situaciji…lahko je bit pametnjaković za kompom.

  8. V takih primerih bi morala biti kazen premo sorazmerna s ceno popravila ceste oz predorov… da more potem država gradit in plačvat takim oslom ceste.

    Cestnine za tovornjake pa vsaj 5x povišat da se znebimo prometa po cestah oz da bomo od njega vsaj nekaj imeli, ne samo slabih cest, prazne državne blagajne in onesnaženega okolja.

  9. Boštjan, kazen ne more biti premosorazmerna s ceno popravila, saj krivci za nesrečo ne morejo bistveno vplivati na to, kakšna bo škoda. Nenazadnje bi lahko bila v tej koloni tovornjakov tudi cisterna z bencinom ali še kako bolj vnetljivo snovjo in bi lahko skoraj od začetka gradili tunel.

    Vprašanje tudi, če gasilcev ne bi bilo v bazi na Vranskem ter bi prišli na kraj požara šele recimo čez pol ure, kakšna bi bila v tem primeru škoda? Na to tudi vozniki kamiona nimajo nobenega vpliva.

  10. A ni pravilo da ce ti gori vozilo moras cimhitreje prit pelat ven iz predora in sele potem ustavljat. Sploh ce racunamo da voznja vsaj na zacetku tudi manjsa obseg pozara na vozilu.

    Predstavlam si da bi en poklicni voznik to moral vedt.

Komentarji so zaprti.