Če ne veste, kaj početi konec tedna, potem je Emil Frey, dinamični avtosalon na Vranskem, prava izbira. Vstop na dogodek je brezplačen, vendar je vseeno potrebna predhodna prijava na tej povezavi. Sam sem bil včeraj na Vranskem in priznam, da je bilo čudovito popoldne, da o Fiat 500e Abarthu sploh ne izgubljam besed. Ljubezen na prvi pogled!
- Lotus Emira / ko bom velik …
- Lotus Elise / #registrska MS HAD
- Po 27 letih je zopet Mini v moji garaži
- Vespa in izpit A1 (do 125 ccm) / očitno se staram
Emil Frey je pod svoje okrilje združil blagovne znamke Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Mercedes Benz, Citroen, Peugeot, Honda, Mitshubishi, … Pa verjetno sem katero od njih še pozabil. Toliko znamk, da lahko organizirajo svoj “avtomobilski salon,” kjer se predstavljajo zgolj vozila iz njihove flote.
No, Emil Frey je šel korak dlje. Na poligonu Vransko pod varnim očesom inštruktorjev AMZS je več poligonov, kjer lahko preizkusite različna vozila (električna in navadna), različne varnostne sisteme vozila peljete na “izlet” po cesti ali pa se celo preizkusite v vožnji tovornjaka – kljub temu da nimate izpita zanj!
Sam sem šel na vožnjo z Jeep Gladiatorjem in bil pozitivno presenečen nad vožnjo s to “kravo”. Preko 2.5 toni težko vozilo s 3.0 dizelskim motorjem in preko 280 konji me je pozitivno presenetilo, predvsem pa me ni motila njegova velikost – vozilo je res ogromno in če bi me kdaj prijelo, da bi ga imel, potem bi zagotovo v “keson” dal “jacuzzi”.
Naslednja točka, kjer sem se ustavil, je bilo obvladovanje in lovljenje vozila na mokrem poligonu, ko ti “spodrsnejo” zadnja kolesa in je vozilo potrebno uloviti. Zagotovo eden boljših pokazateljev, kako “bosi” smo, ko se nam kaj takšnega zgodi na cesti in niti ne znamo pravilno odreagirati. Pri tem sem si pomagal z vozilom Alfa Romeo Giulia Q4 s 280 konji. Upam, da ne obstaja kakšen posnetek, kako sem lovil vozilo po poligonu.
Potem je sledilo preverjanje varnostnih sistemov v različnih vozilih. Vožnja za vozilom in upanje, da se bo vozilo s pomočjo radarja in senzorjev dejansko tudi ustavilo. Ja, skeptičnost je bila posledica, da se nisem pri tem opravilo povsem sprostil in sem vseeno čakal, če bom moral sam zavirati. No, ko ponoviš to dvakrat, je občutek drugačen in precej lažje postane vse skupaj.
Sledil je test različnih pogonov v “zimskih razmerah”. Letne gume, zimske gume, pogon na sprednja kolesa, štiri kolesni pogon, … Če vam zastavim vprašanje – kaj se je najbolje odrezalo na tem poligonu, boste verjetno zelo blizu pravilnega odgovora. No, zimske gume so zakon. Tudi štiri kolesni pogon ne pomaga, če niso dovolj dobre gume na vozilu. Zavedanje, da so štiri gume naš edini stik s podlago (in realnostjo), je še vedno za marsikoga samo in zgolj neka fikcija.
Premik k Jeepu Wranglerju na offroad test je bil zanimiv. Ko sem v daljavi gledal vozila, ki so se spuščala po “bregu,” me je malce stisnilo. Ampak ker je bil z menoj Sandi, je bilo vse skupaj precej drugače. Do 40 stopinj nagiba zdrži ta Wrangler, ampak jaz sem bil povsem trd že pri 25 stopinjskem naklonu. Tudi luknje, ki so bile pred menoj, so povzročile en takšen čuden občutek v želodcu – navajen na vozila, ki so precej bolj pri tleh. Ampak priznam, nisem ga poškodoval in dejansko sem se na pol poti sprostil, ko sem ugotovil, da ne gre za moje vozilo!
In na koncu je sledila še vožnja z električnimi vozili. Sam sem se najbolj veselil vožnje z Jeep Avengerjem in pa malo raketo – Fiat 500e Abarth. No, tudi druga vozila, ki so bila na voljo, sem preizkusil – Mercedes Benz EQA EQB …
Ampak dejansko me je najbolj navdušil Fiat 500e Abarth v modri barvi. Že sama barva je “strupena” in vozilo kljub temu, da je električno, ima svoj zvok – prijeten, sicer precej tišji, kot je zvok pri Abarthih z notranjim izgorevanjem, vendar dovolj glasen, da se vsak obrne za njim. Vožnja z njim je kot vožnja po tirih. Kljub temu, da sem poskušal, mi ga ni uspelo “premakniti” iz svoje trajektorije. In vesel sem za to, saj je cena vozila okoli 50.000 evrov. Ampak je fajn!
Ja, še enkrat – obisk Vranskega in Emil Frey dinamičnega salona je top! Če imate možnost – priporočam!