turizem hrvaska turizem hrvaska

Uzmite školjke i novce ostavite u kasici oz. kaj je narobe s turizmom na Hrvaškem?

Uzmite školjke i novce ostavite u kasici oz. vzemite školjke, denar pustite v “prašičku”. Na videz povsem simpatična rešitev, da otroci v obmorskih mestih zaslužijo nekaj denarja, vendar po drugi strani pa simptom težav hrvaškega turizma. Kljub temu, da so imeli rekordno število obiskovalcev, pa s tem niso zadovoljni lastniki gostinskih obratov. Kaj je narobe z turizmom na Hrvaškem.

Tri dogodke bom opisal, ki so me letos poleti, ko sem vsak vikend preživljal na Krku, opomnili na to, kaj se dogaja s Hrvaško in njihovim turizmom. Prvi je že zgoraj omenjeni, vendar ga bom malce bolj podrobno seciral.

Pred leti so otroci zvečer stali ob plaži in prodajali svoje školjke, risbice in “nakit,” ki so ga ustvarili sami. Bilo je simpatično in marsikdo je ravno iz tega razloga kupil kakšno školjko, čeprav je ne bi potreboval. Da o tem, da so otroci bili prijazni in je bilo to všeč tudi otrokom turistov, ne razpravljam.

Potem pride leto 2024. Ni več osebnega odnosa. Je “prašiček” oz. celo sef in pa napis, da naj turisti kar pustijo denar tam in vzamejo po potrebi, kar potrebujejo. Školjke so bile po več dni enake tam in nihče jih ni vzel. Otroci so šli samo mimo in verjetno je bil podoben pogled tudi v sam sef. Ni se polnil.

Drugi primer. Po plaži se je vsak dan sprehajal deček, ki je prodajal kuhano koruzo. Imel je “termo” torbo in vse skupaj namontirano na kolesa. Imel je majhno hupo, ki se je ni slišalo, čeprav jo je uporabil. Očitno je bil sramežljiv in ni razumel, da če nekaj prodaja, da mora kdo to vedeti. Da se stvari ne prodajajo same.

V bistvu sem v vsem času, preživetim na plaži, videl zgolj enega domačina, ki je pri njem kupil koruzo in je očitno vedel za to. Namesto da bi vsake deset sekund zavpil “kukuruz” in se ob tem smehljal, sem imel občutek, da mu je to odveč in da to dela samo za to, da to dela. Škoda, ker bi si z malce drugačnim pristopom lahko precej pomagal in zaslužil precej.

In še tretji primer. Šel sem v Lidla na Krku. Ko sem bil ravno pri oddelku zelenjave, je pred menoj nekdo pobral čisto vso solato in rukolo s police – ene 5 kartonov vsakega. Potem je šel še do oddelka z mesom in pobral vse “faširano” meso, ki je bilo v hladilniku, in prosil prodajalca za še dodatne količine. Mislil sem si, da bo pač nekdo imel dobro “fešto”.

Ko sem prišel v vrsto pred blagajno, sem bil direktno za njim. Na koncu je vzel račun na podjetje – restavracijo na otoku Krku.

Tri zgodbe, ki se, če jih zložim skupaj, opišejo točno to, kar je rak rana Hrvaškega turizma.

Imajo čudovito naravo plaže, morje. Ampak ne znajo tega prodajati. Ne znajo dodati vsebin na to. Upajo, da se bo vse skupaj prodajalo samo in da bodo ljudje sami njim dali denar in bodo srečni ob tem. Ti časi so že zdavnaj minili. Verjetno bo potrebno za premike storiti tudi premike v glavah. To, da dobim v restavraciji solato iz Lidla, mi je sicer ok, ampak če je ta solata 10 evrov, potem seveda naj ne pričakujejo, da bodo gostilne polne in da bodo ljudje jedli zunaj.

Turizem smo ljudje, je nekoč veljalo. Sedaj imam vse bolj občutek, da smo turisti zgolj še “molzne” krave, ki jih je potrebno na vsakem koraku dodatno obrati. Saj smo na dopustu in na dopustu, se več zapravlja. In ko sem opazoval tujce, ki so prihajali v apartmaje na Krku in se čudil, da s seboj pripeljejo tudi navadno vodo, potem mi je postalo jasno, da je nekaj hudo narobe s turizmom na Hrvaškem.

Mogoče za konec dodam, da sem spremljal cene enega izmed boljših hotelov v Malinski, ki se ponaša s petimi zvezdicami. Kljub temu, da nimam slabih prihodkov, se bojim, da mi je nedostopen. V tem času je nočitev z zajtrkom 400 evrov, med vrhuncem sezone pa je bila cena 650 evrov. In v hotelu je bilo zvečer zelo malo polnih sob.

Počasi bo potrebno spremeniti stvari v glavah, predvsem pa spremeniti odnos do turistov. In jim ponuditi nekaj več kot pa samo čisto morje. Sicer se bo ta zgodba začela počasi spreminjati.

turizem hrvaska
turizem hrvaska

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja