Stacionarni radarji so tista zadeva, ki me bo počasi, poleg tovornjakarjev, pregnala iz avtocest. Zakaj?
Relacija Ljubljana – Trojane, ura je bila nekaj čez 4 zjutraj. Povsem prazna avtocesta, hitrost malce čez 140 km/h po števcu, ki pri takšni hitrosti odstopa okrog 8 km/h (razlika merjena z GPS napravo). Ko se peljem mimo bencinskega servisa Lukovica, me nekaj oslepi. Za trenutek zamižim in opazim, da sem zavozil na sosednji pas. Na srečo je bil prazen. Razmišljam, da je mogoče kakšen voznik tovornjaka na počivališču prižgal dolge luči, ko vidim še enkrat isto svetlobo, daleč za seboj. Ugotovim, da je to očitno radar, ki je verjetno prejšnji dan začel delovati.
Vozim naprej proti Trojanam, ko me pred prvim predorom, pri hitrosti 95 km/h še enkrat doleti ta ista svetloba. In še enkrat se ponovi moja reakcija. Za ta radar sem vedel, vendar do sedaj še nisem opazil, da je svetloba fleša tako močna, poleg tega pa se redko vozim tako zgodaj zjutraj po avtocesti, čeprav mi DARS daje 10% popust!
Bil sem utrujen, vendar je ta nenadna svetloba hudičevo moteča. In dejansko sem vesel, da je bil cesta povsem prazna, da se mi ni zgodila nesreča. Seveda ne bi bil kriv nihče, kot pa sam, čeprav nisem kršil predpisov!
Poleg tega se mi zastavlja vprašanje, ali se lahko tako, brez opozorila fotografira in snema na avtocestah? Ne bom trdil, ampak nekje sem že zasledil podatek, da je potrebno na takšno početje prej opozoriti. Ali se motim? Čemu potem služijo določene opozorilne table na avtocesti, ki opozarjajo na radar in kontrolo hitrosti?
Odgovor na vprašanje sem našel:“Naša zakonodaja ne zahteva nobene obvezne postavitve obvestilnih tabel. V Pravilniku je opredeljena obvestilna tabla, ki se lahko postavi pred takšno lokacijo. Postavlja jo upravljalec ceste. Z DARS-om smo že v dogovorih, da naj bi se takšne table postavile pred vsemi lokacijami ohišij na AC”

Spisek stacionarnih radarjev na naših avtocestah (via mail):
Gorenjska
pred galerijo Moste Radovljica
pred viaduktom Tržiška Bistrica Ljubljana
na koncu ravnine mimo Nakla (pred viaduktom Tržiška Bistrica) Jesenice
Dolenjska
viadukt Reber (na koncu viadukta) Ljubljana
pred mostom čez Krko Obrežje
Štajerska
pred viaduktom Slatina Ljubljana
počivališče Polskava Ljubljana
Lukovica, servis OMV Celje
pred predorom Podmilj Celje
Lopata, servis OMV Maribor
portal Fram (pred izvozom za Maribor-Jug) Maribor
Primorska
2,5km naprej od viadukta Ravbarkomanda Ljubljana
Vrhniški klanec, pred izvozom Vrhnika Ljubljana
pred izvozom za Senožeče – ob informacijski tabli Koper
pred predorom Kastelec – za znaki RADAR Koper
pokriti vkop Vipavski križ (krak proti Italiji) Nova Gorica
postajališče Šempas, servis OMV (krak proti Italiji) Nova Gorica
LJ obvoznica
pred predorom Golovec – za znaki RADAR Lj – Rudnik