Stacionarni radarji so tista zadeva, ki me bo počasi, poleg tovornjakarjev, pregnala iz avtocest. Zakaj?
Relacija Ljubljana – Trojane, ura je bila nekaj čez 4 zjutraj. Povsem prazna avtocesta, hitrost malce čez 140 km/h po števcu, ki pri takšni hitrosti odstopa okrog 8 km/h (razlika merjena z GPS napravo). Ko se peljem mimo bencinskega servisa Lukovica, me nekaj oslepi. Za trenutek zamižim in opazim, da sem zavozil na sosednji pas. Na srečo je bil prazen. Razmišljam, da je mogoče kakšen voznik tovornjaka na počivališču prižgal dolge luči, ko vidim še enkrat isto svetlobo, daleč za seboj. Ugotovim, da je to očitno radar, ki je verjetno prejšnji dan začel delovati.
Vozim naprej proti Trojanam, ko me pred prvim predorom, pri hitrosti 95 km/h še enkrat doleti ta ista svetloba. In še enkrat se ponovi moja reakcija. Za ta radar sem vedel, vendar do sedaj še nisem opazil, da je svetloba fleša tako močna, poleg tega pa se redko vozim tako zgodaj zjutraj po avtocesti, čeprav mi DARS daje 10% popust!
Bil sem utrujen, vendar je ta nenadna svetloba hudičevo moteča. In dejansko sem vesel, da je bil cesta povsem prazna, da se mi ni zgodila nesreča. Seveda ne bi bil kriv nihče, kot pa sam, čeprav nisem kršil predpisov!
Poleg tega se mi zastavlja vprašanje, ali se lahko tako, brez opozorila fotografira in snema na avtocestah? Ne bom trdil, ampak nekje sem že zasledil podatek, da je potrebno na takšno početje prej opozoriti. Ali se motim? Čemu potem služijo določene opozorilne table na avtocesti, ki opozarjajo na radar in kontrolo hitrosti?
Odgovor na vprašanje sem našel:“Naša zakonodaja ne zahteva nobene obvezne postavitve obvestilnih tabel. V Pravilniku je opredeljena obvestilna tabla, ki se lahko postavi pred takšno lokacijo. Postavlja jo upravljalec ceste. Z DARS-om smo že v dogovorih, da naj bi se takšne table postavile pred vsemi lokacijami ohišij na AC”
Spisek stacionarnih radarjev na naših avtocestah (via mail):
Gorenjska
pred galerijo Moste Radovljica
pred viaduktom Tržiška Bistrica Ljubljana
na koncu ravnine mimo Nakla (pred viaduktom Tržiška Bistrica) Jesenice
Dolenjska
viadukt Reber (na koncu viadukta) Ljubljana
pred mostom čez Krko Obrežje
Štajerska
pred viaduktom Slatina Ljubljana
počivališče Polskava Ljubljana
Lukovica, servis OMV Celje
pred predorom Podmilj Celje
Lopata, servis OMV Maribor
portal Fram (pred izvozom za Maribor-Jug) Maribor
Primorska
2,5km naprej od viadukta Ravbarkomanda Ljubljana
Vrhniški klanec, pred izvozom Vrhnika Ljubljana
pred izvozom za Senožeče – ob informacijski tabli Koper
pred predorom Kastelec – za znaki RADAR Koper
pokriti vkop Vipavski križ (krak proti Italiji) Nova Gorica
postajališče Šempas, servis OMV (krak proti Italiji) Nova Gorica
LJ obvoznica
pred predorom Golovec – za znaki RADAR Lj – Rudnik
Na Avto magazinu imajo lepo po-tagane vse stacionarne radarje v SLoveniji.
Link:
http://www.avto-magazin.si/stanje-na-cestah/radarji
Mogoče malce bolj ilustrativen prikaz lokacij:
Po mojih izkušnjah in izkušnjah kolegov je svetloba povsod rdeča in nič kaj moteča. Razen prvič, ko se sprašuješ, komu je uspelo tako na kratko pohoditi bremz, pa sredi noči nikjer nikogar :)
Meni se tudi ne zdi moteča svetloba, nasprotno pozdravljam takšno kontrolo, posebno jo pogrešam na obvoznici okoli Ljubljane in rondoju Tomačevo.
@gregor: hvala za ta link.. uporaben.. si bo treba naredit poi za gps :)
@aly: meni se ni zdelo nic prijazno :) lokacije so pa od maja 2007 na tisti slikci..
@nada: meni bi pa veliko bolj prijalo, ce bi namesto prevelike hitrosti, dobili kazen tisti, ki vozijo 90 km/h po avtocesti in se med seboj se prehitevajo – tovornjaki.. in ki v koloni 20-ih skupaj pripeljejo do cestninske, tako da ne mores niti na abc pas zaviti :(
Se opravičujem, sm biu tud mal prepozn :) Tista svetloba, ki si jo ti videl, po moje ni mogla bit radar, ker prvič, je svetloba rdeča in drugič, fleš bliska v smeri avtomobila in bi ti mel možnost videt sam odblesk od avta, kakšnega znaka ipd. Prav tako je čudno, da te je fotkal pri Trojanah, ker bi se naj aktiviral le, če prekoračiš hitrost.
@aly: ni panike.. vceraj, ko sem sel domov.. sem vozil mimo lukovice (omv), kjer je nov radar, 110 km/h, isto se je zabliskalo z rdeco svetlobo.. in pri trojanah, pred predorom podmilj, pri 80 km/h spet.. ker je bila zunaj ze tema je bila svetloba spet moteca.. :(
Uh. Ja. Na dolenjskem je na srečo radar samo eden, pa še tisti je zaenkrat samo prazna škatla. To mi je zelo všeč, ampak se bojim, da bo brezradarje trajalo samo še do naslednjih volitev.
Pogledal sem zemljevid radarjev in me je prešinilo. Zakaj na dolenjskem EDINI nimamo radarjev. Morda samo zlobna domneva, ampak … minister za promet, gospod J. J. in seveda tudi en kup vladnih uslužbencev trenutne vlade se vozi v Ljubljano ravno z naših koncev. ;)
@mitja: tale teorija zarote mi je pa cist vsec :) sicer pa se ne pritozuj :) a bi rajsi dva na razdalji 8 km :)
Radarjev je edino premalo.
hehe. Super je.
zuuuum :D
Tiste škatlce so več al manj prazne, kakor se zmenijo. Ne vem iz kterih v ktere menjajo, vendar radarja ni vedno v tisti ptičji hišici. Če je, se vidi tota velika leča. Blisk fleša je pa po temi zares neprijeten. Tako pri lukovici kot pri Podmilju me je že večkrat slikal, peljal sem pa najmanj 10km/h pod omejitev. Ne pa vedno. Je kak xpert, ki bi vedel povedat, zakaj enkrat ja in drugič ne, pogoji so pa vedno enaki.
Mene je tudi ta svetloba že enkrat tkole zafleširala, ko je en zravn mene vozu ful prehitr. Se strinjam, da najeda.
Stacionarni radarji so odlični preventivni ukrep, če so ti postavljeni na potencialno nevarnih mestih, kot so tuneli ali malce nevarnejši sektorji avtocestnega sistema. Toda zdi se, da pri nas njihov namen ni tak, saj z izjemo predorov, ti stojijo na povsem ravnih delih (sploh na cesti LJ-MB), brez označb, da se nahajate v radarsko kontroliranem območju. Ti ljudje očitno ne želijo zmanjševati število nesreč, pač pa polniti proračun.
Ko greš s Kranja na gorenjsko AC je tam tabla, da je na cesti videonadzor…
Se mi je zdelo, da je svetloba rdeca. Ali je mozno, da si dobil odboj od svojih žrometov. Na enem odseku klasične ceste (lokacije ne vem) se mi dogaja, da vedno mislim, da me je slikal radar. Ampak je tam postavljena neka ograja – precej gladka in tako odbije svetlobo od žrometov.
Se pa strinjam, da bi kazni bile priperne tudi za prehitevanje tovornjakov, ki lahko traja kar nekaj 10km. Zgleda vedno tekmujejo kdo ima daljšega ali kaj?
Sicer pa pozdravljam stacionarne radarje ampak naj imajo odstopanje par km/h.
Podobna bliskavica, oražne barve, stoji tudi pred mestom Karslruhe, v obeh smereh. Ko sem prvič srečal tisti blisk, sem mislil, da se je iz katerega od tovarniškov dimnikov vnel plamen. Potem sem pomislil, da je radar, vendar ni …
Karlsruhe …
@Natasa: Videonadzor ni oznaka za radarje ampak za tiste web kamare, ki si jih lahko ogledas na pic-u… Vsaj tako je na Trojanah.
OK. Å e ena teorija zarote:
Nove avtoceste sicer povezujejo deželo, a se mi zdi, da v trenutnem stanju predvsem omejujejo. Å tajerski radarji so morda v funkciji regionalne politike – skušajo zmanjšati število ljudi, ki se vozi v Ljubljano v službo. Iz Maribora v Ljubljano se je tako zoprno peljati, da verjetno raje najdeš (manj plačano) službo v Mariboru.
Seznam radarjev si lahko ogledate tudi na … na Guglzemljevidu …
had, torej dobis domov slikce, ali radar slika vsa vozila?
@had, POI-e za razne naprave z SLO stacionarnimi radarji boš našel na mobisux-ovem forumu, v rubriki za GPS naprave kakopak.
Če lahko še dopolnim ervinatorja, takih bliskajočih stacionarcev je v Nemčiji malo morje..
@ mitjamavsar -> radar na dolenjski avtocesti naj bi že deloval, vsaj tako je napisal znanec na mojmu blogu.
http://jmikec.blogspot.com/2007/08/stacionarni-radarji-kje.html
slika je pa iz maja 2007.
Se popolnoma strinjam …
http://www.avto-magazin.si/kolumne/resitev_za_vse-5531.aspx
Zakj slika tudi pod omejitvijo? Ker slika od omejitve za kamione (kar je načeloma 90) navzgor, potem pa izločijo slike os. avtov pod omejitvijo ceste …
Roni, tole je sicer zelo star zapis, ampak za sveže informacije o radarjih in policijskih kontrolah si poglej https://www.facebook.com/RadarShare?ref=hl Gre za brezplačno mobilno aplikacijo s katero se vozniki (in sopotniki) medsebojno obveščajo o lokacijah meritev (real-time).
LP