had blog roni kordis had blog roni kordis

Stacionarni radarji na avtocestah – ali je že kdo dobil kazen??

Slovenske avtoceste so precej pogosto “poseljene” s stacionarnimi radarji. V zadnjem času smo bili priča novim posodobitvam, ko so stare zamenjali z nekako drugačnimi škatlami.
Vendar se mi zastavlja vprašanje, ker sem precej veliko na avtocesti in do sedaj še nisem dobil niti ene kazni za prehitro vožnjo, ali ta sistem sploh deluje? Da ne bo pomote, všeč mi je, če so radarji sami sebi namen in če jih davkoplačevalci precej drago plačujemo (prva serija radarjev je stala, če se ne motim, preko 40k€). No, slednje mi ni všeč, ampak boljše to, kot pa da vsak mesec dobim za 200€ kazni.

In sedaj me zanima, draga bralka, dragi bralec, ali si že dobil kazen – fotografijo s hitrostjo in položnico – za prehitro vožnjo mimo stacionarnega radarja? Govoril sem z veliko ljudmi, ki so precej na avtocestah, vendar do sedaj še ni nihče “imel te sreče”. Je pa par kolegov dobilo kazen zaradi prehitre vožnje, ko je ob cesti stal avto z radarjem v njem – to je druga kategorija kot pa stacionarni radarji.

Mogoče razbijemo mit o teh radarjih in ugotovimo, da so sami sebi namen, oz. da jih policija sploh ne zna uporabljati? Hmm. Tudi to je možno!

  1. Jaz še nisem, klub dejstvu, da VEM, da sem šel enkrat 30 čez omejitev mim tega radarja, ko je bil not, ni bla prazna škatla… :/ :D

  2. vidis.. zato :) se to sprasujem.. ker sem ze parkrat naredil isto.. :( pa nic se dobil.. upam, da ne dobim v paketu :)

  3. men je že pred časom v golovcu kar naprej bliskal, čeprav se mi je zdelo, da sem peljal ok.
    ker sem se mimo vozil dnevno in si nisem želel kar naenkrat dobiti paketa pozdravov za pol plače, sem klical na policijo (kar nekaj časa smo iskali policijo, ki je skrbnik tega radarja) in skušal izvedeti, koliko časa traja, da se tak nalog dobi. Povedali so mi, da naj bi to šlo kar hitro – max par tednov. Mimogrede mi je policaj iz lastnih izkušenj povedal tudi, da tisti radar res kar nekaj bliska in da naj me to ne skrbi.

    no, naloga nisem dobil nobenega, čeprav sem se do predkratkim dnevno vozil na primorsko. btw – tudi provida me je v 3 letih prehitela le enkrat.

    PS: se pa sprašujem, koliko slik je ob naši gužvi na cestah dejansko uporabnih… če sta na sliki dve vozili, že ne morejo najbrž nič sklepati o tem, kateri je hitrejši…

    lp

  4. V primeru, da sta na sliki dve vozili, ni globe za prehitro vožnjo.

  5. @gasper: hvala za tole obrazlozitev.. namrec jaz imam se vedno zabelezeno, kdaj sem se peljal mimo lukovice (radarja) in mi je pri 120km/h zaflesiralo.. za vsak slucaj :)

    @marko: tudi tole je odlicna informacija.. torej v dvoje mimo radarja :)

  6. “Lani so stacionarni radarji ujeli skoraj 2500 prehitrih voznikov.” (vir: 24ur.com, 28.05.2009 . To pomeni 6,8 kršiteljev na dan. Presenetljivo malo …

    So pa zato toliko bolj aktivni na regionalkah in v naseljih. Pogosto na takšnih mestih, kjer večina mimogrede malce prekorači hitrost, a s tem nikogar ne ogroža.

  7. Nope, nisem, ceprav sem veckrat vozila mimo nad omejitvijo (bliska se pa tudi ne spomnim)

  8. Zakaj se raje ne vozite po predpisih? A mislite, da je omejitev tam zato, da imajo policisti podlago za kaznovat ali kaj? Raje stopite s stopalke za plin in vozite po omejitvah, kajti z divjanjem ne ogrožate samo sebe ampak predvsem druge. Tako, da vsako pisanje v smislu, kako se izogibati radarjem, goljufati alkotesterje, ali se splača dorkat in podobne bedarije so egoistično nagravžne!

  9. “Tako, da vsako pisanje v smislu, kako se izogibati radarjem, goljufati alkotesterje, ali se splača dorkat in podobne bedarije so egoistično nagravžne!”

    vsak ima pravico do svojega mnenja.. in kdor je nedolzen, naj prvi vrze kamen.. verjetno se tebi se ni nikoli zgodilo, da bi prehitro vozil, oz. dobil kazen od policistov?

    @aljaz: HVALA!
    ce to drzi, potem ti nimam kaj ugovarjati..

    ampak tale zapis gre v neko drugo smer.. namrec ali so radarji sami sebi namen in je to zgolj metanje stran davkoplacevalskega denarj? ali pa je kaj koristi od njih.. glede na to, kje so postavljeni, pa je evidentno, da so namenjeni “sluzenju denarja” in ne preventivi..

  10. “vsak ima pravico do svojega mnenja.. in kdor je nedolzen, naj prvi vrze kamen.. verjetno se tebi se ni nikoli zgodilo, da bi prehitro vozil, oz. dobil kazen od policistov?”

    Ne boš verjel, se mi res ni. Ker pazim. Vem, da je lahko trenutek lahko za koga usoden. Se sliši klišejsko, ampak je res. Vprašaj koga na Soči v LJ ali pa svojce umrlih na cesti. Noreti je zabavno… Če ne pomisliš na posledice.

    Radarji so koristni, to je dejstvo. Edina preventiva, ki je učinkovita je represija – preverjeno! Dokler ni bil postavljen radar pri prdoru Golovec, so se tam dogajale smrtne. Zdaj je tega tam manj. Ljudje umirijo vožnjo, ker se bojijo položnice. Če je strah edino kar jih umiri, sem za. Mene položnice ni strah, bolj me je strah norcev. Če ti to ni jasno, potem se moraš malo več ukvarjati s samim sabo. Seveda naredi to preden se vsedeš v avto. Kot sem že rekel – hitro ti je lahko žal… ampak “žal” takrat nima nobene vrednosti. Ne želim pametovati ampak poskušam samo potrkati na vest posameznika, ki rad pritiska na plin. Če uživa v tem, naj gre na kakšno dirkališče in se tam znori ali pa naj si kupi kako dirkaško računalniško igrico. V resničnem življenju imaša samo eno življenje. Ostali udeleženci tudi.

  11. radarji so koristni za koga? za omejitev hitrosti? niti ne.. glede na to, da do pred par meseci ni bilo niti enega delujocega pri nas na avtocestah..

    so pa koristni za tistega, ki jih je kupil in mastno pokasiral.. ce drzi podatek – 2500 kazni v enem letu, je to smesno.. in ce drzi tvoja trditev, da edino to pomaga – kar po mojem niti ne drzi, bi morala biti stevilka enaka 0 :)

    da ne bo pomote.. tudi jaz nisem zagovornik divjanja, zato so dirkalisca (ampak tukaj je problem, da ga v sloveniji nimamo!! in se dalj casa ze opozarja na to), da so avtomobili premocni za nase cestne razmere, oz. ljudi ki jih upravljajo..

    in ce bi statisticno pogledali, zakaj prihaja do nesrec, bi bil verjetno vzrok nezbranost pred hitrostjo in vinjenostjo.. ampak to so nepomembni podatki, ker na to ne bi nihce padal :)

  12. 1 blisk – 1 položnica. prej kot v dveh tednih. Tam pri Celju.

  13. Sem pa prejšnji teden peljal Ljubljana – Budimpešta 2:45. In tam kjer so radarji sem upočasnil.

  14. stari stacionarni radarji:
    1 blisk, 20km/h preveč in brez položnice

    novi stacionarni radarji:
    1 blisk, 15km/h preveč in prav tako brez položnice

    to se lahko zgodi prav vsakemu, človek se na nekaj zamisli, pa pozabi no to…

  15. Imel sem sliko na facebooku pa ne najdem. Po spominu je bilo pa maj-junij letos. Tam okoli. Mislim da 147 km/h.

  16. Naj potrkam na les (tok, tok, tok…), k sreči še ne. Je pa res, da dokaj dobro vem kje so te škatle postavljene in ker ne vem kdaj bo v kakšni resnično radar, za vsak slučaj vedno spustim gas in mimo nje peljem skoraj po omejitvah. Morda zveni strahopetno, ampak nisem tako bogat, da bi državi poleg vinjete plačeval še eno cestnino

  17. V bistvu to na avtocestah ni ravno drago. Razen, če res pičiš čez 200.

  18. Jaz dobim najvec kazni, kadar ne vozim. Redarji so bolj nevarni kot radarji.

    A lahko da se kdo kak link do nekih slo-mo kresov, pa mal pametuje zraven,… do it like they do it on the najbolj obiskana spletna stran ever?

  19. No nekaj zgornjih komentarjev potrjuje mojo tezo – tam ker je radar ljudje stopijo z gasa in upočasnijo, ker jim ni do plačevanja kazni. Torej na tistem delu, kjer naj bi stal radar, grožnja z represijo deluje. Vsaj na del voznikov. Nesreče pa se bojo zaradi prevelike hitrosti vedno dogajale, ker obstaja pač določen procent ljudi, ki jih “boli za vse” in tudi dejansko povvzročajo “štalo” na cesti.
    Kar se pa tiče vpliva hitrosti na pogostost nesreč je pa zadeva verjetno taka, da gre tu dostikrat za delovanje več negativnih dejavnikov – npr.: alkohol-prehitra vožnja-aroganca -> voznik, ki je opit, ima navadno manj “občutka” za hitrost in mu “sede” noret, refleksi so v tem stanju seveda zanič, dodamo še malo brezobzironosti (arogance) in voila!
    Prometnih nesreč je prinas po mojem zelo veliko ravno zaradi slednjega dejavnika – brezobzirnosti in arogance, ki pa se je žal ne da izmeriti in kaznovati.
    Pri hitrosti pa je takole: če greš hitro, se vse skupaj hitreje odvija, tudi odziv na dogodke v prometu mora biti temu primerno boljši. Da ne govorim o zavorni poti. Če hitiš, je dejstvo, da se bo avto dalj ustavljal, to pa zagotovo veste kaj pomeni. Če pa vse skupaj zalijemo še z alkoholom, se pa seveda odzivni čas še podaljša.
    Tako pač je.
    Torej moje mnenje je, kupit “švoh” avto (je ceneje), namesto močnejšega motorja si privoščite raje več udobja in predvsem varnostne tehnike v avtu (priporočam tempomat z OMEJEVALCEM HITROSTI).

  20. En – se strinjam s svojim sklepom. Zadnjič sem si sposodil avto in do Budimpešte prišel v dobrih dveh urah in pol. Povprečna hitrost 160, max 230 (več ni šlo).

    Vozilo se je lepo, mirno, komot bi šlo še hitreje. Nič utrujajoče.

    Ampak ali rabim to za vsak dan? V bistvu je večji užitek za mene če grem lepo z biciklom v hrib.

  21. @En Ne gre se za divjanje, gre se za aktivno vožnjo. Noben mi ne bo govoril, da je upokojenec, ki se vozi 40 manj nevaren, kot jaz, ki grem 60. Nič proti upokojencem, ampak po mojih izkušnjah jih je veliko preveč na cesti z neustreznim znanjem (rondoji, avtoceste,…), nezadostnim zdravjem (poznam jih kar nekaj, ki ne vidijo praktično nič, pa imajo dovoljenje še za 10 let) ter starimi in nevzdrževanimi avtomobili (po 10 in več let stare zimske gume).

    Prav tako so največji problem teh tvojih “švoh” avtov zanič bremze in slabe gume. Dobre zavore v kombinaciji z dobrimi gumami so tisto, kar naredi zavorno pot dolgo, ali kratko. V svoji kratki vozniški karieri karieri (2 let pa pol) sem zamenjal že 5 avtov (vse kupil sam, da ne bo kdo kej pametn ratu) in ti iz lastnih izkušenj povem, da s trenutnim avtom (147) iz 60 do 0 rabim več kot pol manj (časa in dolžine), kot s prvim avtom (Vitara) od 40 do 0.

    Jaz se držim načela, da je vožnjo treba prilagoditi vozilu, njegovi vzdrževanosti, vremenskim pogojem, cesti, gužvi ter posledičnim kretenom na cesti,…, ne pa omejitvam. Velikokrat se recimo vozim krepko pod omejitvo, nemalokrat pa tudi krepko nad njo.

  22. Ravno danes. Novo mesto – Ljubljana, med zadnjima dvema predoroma pred obvoznico. Skoraj 10 km/h POD omejitvijo. Blisk. Lahko pa, da se mi prikazujejo transcedentalna svetlobna bitja, kaj pa vem.

  23. @MR Foto: Švoh je mišljeno šibkejši motor. Napisal sem, da je bolj dajat za bogatejšo (tudi varnostno) opremo, sem tudi štejejo razni sistemi za zaviranje. Avto ima lahko manj vpreženih konjev, pa zavore lahko še vedno delujejo. Načeloma, če gre za enak avto (model) naj bi imel v povprečju enako zavorovje, motor pa bi moral zaradi manj “kubikov” biti tudi lažji, kar pomeni celoten avto je lažji in zaradi tega tudi krajša zavorna pot. Višja hitrost pa tudi pomeni daljšo zavorno pot. Šibkejši avto ni nujno kripa! ;)

    Sam imam pri svoji 32 letih še kar nekaj do penziona a vseeno vozim po predpisih (omejevalec hitrosti). Se pa kdaj tudi sam jezim nad kakšnim starejšim voznikom, ki mi navadno ne “žre” živcev zaradi počasne vožnje ampak bolj zaradi slabe orentacije in slabih refleksov, ki so pri nekaterih po mojem mnenju enaki kot pri vinjenem vozniku.

  24. Drenov grič, nedelja 14 dni nazaj. Stacionaren radar je postavljen ob cesti proti Ljubljani tako, da te izmeri, ko si tik ob tabli za naselje… Do prve hiše je še cca. 35 m in je bilo na števcu 25 km preveč… :( Položnica za 250 evrov in 3 kazenske pike..
    Pa da ne bo pomote, trudim se vozit po pravilih.. Na avtocesti je bila taka štala zaradi blesavih turistov, da smo se vračali po stari cesti.. Policaji naj gredo rajši red delat tja, kjer je treba!! Vsi vozijo po prehitevalnem pasu, vozni je pa prazen.. In če ti voziš po njem z dovoljeno hitrostjo, si v prekršku!!! Se pravi se moraš cijazit 90 km/h po prehitevalnem poleg tebe pa prazen vozni… Pa kje je tukej logika…

  25. danes iz predora Golovec, torej iz razcepa Malence v predor, po predoru blisk iz stacionarnega radarja iz avta… nevem kje tocno je bil postavljen ker zunaj predovrov je omejitev 100 znotraj 80, not sm meu 130 po stevcu, vendar je biu pred mano nekdo ki je sel zagotovo 140 ker me je prehitel, sam sem sel toliko ker mi je ta kasneje pred mano pripeljal zadaj ko je bil vzporedno ravno pocasno vozilo, ker sem se hitremu hotel hitro umakniti(aktivna voznja) sem malo pospesil, na izhodi iz predora se je zabliskalo, nevem koga je meril, mozno da sva oba na sliki(upam)… imate kaj izkusenj s taki radarji ki so v parkiranih avtih? mojega brata so enkrat slikali sredi dneva vendar so ga cez 1km ze ustavili prometniki in mu pokazali sliko… so koga zafleshali na tak nacin(ne iz skatlice) in je dobil kazen?

  26. @pero: na zalost ja.. sicer ne sam, ampak sodelavci.. veckrat se jim je zgodilo na isti relaciji.. dobis sliko domov cez priblizno 14 dni..

    upam, da je ne dobis ti!

  27. Konec 2007, zacetek 2008 se je kolega peljal z mojim avtom skozi en stacionarni radar, pa sem dobil poloznico..

    Letos maja, pa sem sam naredil podobno neumnost (200kmh), pa do danes poloznice se ni bilo, kljub temu da radar JE zabliskal.

    had, upam da imas prav :)

Komentarji so zaprti.