Ukinimo avtoceste in jih prekategorizirajmo v ceste rezervirane za motorna vozila!
Vem, veliko “jamram” in vem, da bi bil lahko kdaj tudi malce bolj uvideven in strpen. Ampak odkar imamo nove, višje kazni za prometne prekrške, je vožnja po naših avtocestah “nočna mora”!
Vožnja po voznem pasu poteka s hitrostjo 90 km/h, ker je potrebno biti pazljiv, ker so kazni hudičevo visoke!
Vožnja po prehitevalnem pasu poteka s hitrostjo 110 km/h, ker je potrebno biti pazljiv, ker so kazni hudičevo visoke!
Ljudje zapeljejo na prehitevalni pas in so “pohani in pečeni” na njem. Pa saj vozijo s hitrostjo 110 km/h, zakaj bi se torej odmaknili, kajne?!
In ko prevoziš 600 km po Italiji in njihovih avtocestah, kjer obstaja povsem drugačen režim vožnje, potem si popolnoma šokiran, ko prideš na naše avtoceste.
Ko mi je uspelo peljati 130 km/h po prehitevalnem pasu, je pred mene zapeljal “mariborski ata” in se odločil, da bo on urejal hitrost. Vozil je 105 km/h, ko sem dal smerokaz, da bi ga rad prehitel, je seveda začel zavirati. Ko sem šel na desni, vozni pas, je nenadoma začel pospeševati. Tudi ostali udeleženci so poskusili s prehitevanjem na obvoznici okrog Ljubljane. Vendar zaman. “Ata” je bil zmagovalec!
In tako sem se vozil po avtocesti od Ljubljane proti Kompolju 105 km/h. Potem pa se “ata” pred Lukovico odloči, da se bo končno odmaknil in spustil koga mimo. In ko sem bil z njim vštric, je sunkovito zapeljal proti meni, kot da me želi spraviti s ceste. Glede na to, da sem bil že 8 ur za volanom in rahlo nezbran za takšne igrice, sem se odpeljal naprej.
No, na ABC stezi me je poskušal prehiteti??? Oz. njegove dolge luči in njegovi smerokazi so delali svoje, vendar se mu nisem mogel nikamor umakniti, ker sem vozil po skrajnem levem pasu na ABC stezi v Kompolju.
Volk sit, koza cela. Upam, da se je “ata” pripeljal varno domov, da ni bilo vse skupaj posledica preveč zaužitega alkohola, meni pa se zastavlja vprašanje, zakaj sploh potrebujemo avtoceste, če promet na njih poteka z enako hitrostjo kot na cestah rezerviranih za motorna vozila, kjer je omejitev 110 km/h. Hmm..
p.s.: takole poteka vožnja po prehitevalnem pasu. Potrebno je upoštevati napako hitrosti pri števcu. In smo pri 110 km/h.
105 km/h je še ekstremno hitro, glede na izjemen porast prehitevanja tovornjakov – le-ti se najraje med seboj prehitev ajo v tiste klance na avtocestah, na katerih šibkejši avtomobili še komajda obdržujejo stalno hitrost. Ne predstavljam si, kakšne orgazme verjetno doživljajo ob takšnih prehitevanjih…
Je pa res negativen učinek zvišanja kazni, da se ljudje sedaj raje peljejo 5, 10 ali celo več kilometrov na uro pod omejitvijo, da jim policisti slučajno ne bi napisali kakšne položnice in to kljub temu, da povprečen avto kaže med 3 in 5 kilometri na uro večjo hitrost kot dejansko je. Si pa ne morem predstavljati kakšen bi bil odstotek teh ljudi, ki bi jih lahko policisti vrgli na takšno finto, ki jo baje uporabljajo na Hrvaškem (prednastavljena hitrost) – verjetno precej visok.
Sploh pa se pri nas oglašuje samo slogan “Hitrost ubija”, ne pa tudi “Razlika v hitrosti ubija”, ki je dosti bolj primeren. Če se zaletiš z 200 km/h v rit nekomu, ki vozi 190 km/h, bodo posledice ob pravilni nagonski reakciji zelo majhne. Če pa se s 50 km/h zaletiš v stoječi avtomobil, bo pa precej hudo…
Italijanske avtoceste znajo biti tudi pravi hudič, še posebej v okolici Benetk, ko so vsakodnevno kilometrske kolone.
Bolj se ne morem strinjat. Na to sem opozoril v kolumni Kazni za telebajske.
Te kazni so totalno zgrešene, če sami neznamo pazit nase drugi tud nebojo.Dodal sem te na moj blogroll.
Lp KING
Sam sem sicer voznik šele slaba 2 meseca, ampak razlika med stanjem na cesti prej in pa zdaj po zakonu je precej negativno očitna.
ne govori… v petek sva šla s fantom iz LJ in kot vedno pozabi iti na WC prej… in se mu je rahlo mudilo do Loma… seveda sva naletela na dve “mami”, ki sta furali po prehitevalnem pasu manj kot 130… (pa ne na obe nahmal)… nobeno blendanje, žmigovc, nč ni pomagalo… za zadnjo sva končno mislila, da se bo umaknila, kar je začela voziti po sredini črte… potem je potrobil in se je celo umaknila… čeprav potem ko sem jo videla sem prepričana, da ne ve za kaj se uporabljajo ogledala v avtu in da naju sploh ni videla…
tadrugi talent mi je pa na cesti med naseljema vozil 30 km/h… po sredini ceste….
Na cestah rezerviranih za motorna vozila pa ni omejitev 110 km/h ampak 100 km/h! Za ostalo ne bom komentiral, idiotov in nedeljskih voznikov je na cesti preveč.
Bom pa napisal da se ne strinjam s tabo, Had, da po 8ih urah vožnje ostajaš za volanom.
@sffreak, UF! Kakšna neumnost je pa to? Pa poglejva takole, gibalna količina sistema je seštevek gibalne količine obeh elementov — torej, G=(m1*v1)+(m2*v2). Sunek sile, ki si ga deležen ob “trku”, če malo poenostavim, je gibalna količina ulomljeno s časom trajanja trka. Klasična matematika ti pove da večja kot je gibalna količina, večji je sunek sile, ki ga je deležen “sistem” ob trku. No, vsaj koliko se spomnim srednješolske fizike =).
Da ne omenim da ti kmečka logika pove, da bo bolj bolel če se boš ustavil med 190 km/h in ograjo, kot med 130 km/h in ograjo.
Tudi 110 km/h je omejitev na cesti rezervirani za motorni promet, kjer sta nasprotna vozna pasova ločena, tako kot pri avtocesti :)
Ah tole si pa kiksnu. Če je cesta rezervirana za motorni promet (modra), potem je omejitev 100km/h, če je avtocesta (zelena) je 130km/h, razen če je posebej označeno s številko… drugače pa se vsak dan najde na cesti tak, kateri prov izziva, da narediš kakšno piz*arijo! Treba se je znebit takih voznikov, ne pa tistih, ki se na cesti kdaj pregrešijo in naredijo prekršek, samo za to, da bo manj gneče,… (in taki potem na*ebemo …)
Za 110 se posipam s pepelom :). Ampak zakon pravi, da mora biti takšna omejitev določena s posebnim prometnim znakom, ki ga v Sloveniji še nisem zasledil (vsaj ne na cestah rezerviranih za motorna vozila kjer se jaz vozim). Torej — na ljubljanski obvoznici je tako omejitev 100 kh/h.
Po novem v Sloveniji ni važno, kako voziš. Samo da celo pot voziš 50 oz. 60 in dovoljeno ti je vse. Danes sem izven naselja na “neskončno” ravni cesti naletel na voznika, ki je vozil 50, ker je – pazite zdaj to – gledal televizijo med vožnjo. Ampak takšni so za našo policijo varni vozniki, ker vozijo celo pod omejitvijo. S takšno hitrostjo je celo peljal mimo patrulje, oni pa nič. Televizija pa se je bleščala v avtu, da so jo videli še na Mednarodni vesoljski postaji.
Naša policija je verjetno edina na svetu, ki se na TV prispevkih pohvali, da vozniki sedaj celo vozijo pod omejitvijo. Kolikor vem je namen omejitev zagotavljanje primernega in varnega prometnega toka. Vožnja na maksimum omejitve je v razvitih zahodnih držvah običajna praksa.
To o tem, da v bližini Ljubljane ne ločijo med prehitevalnim in voznim pasom, pa je že vsem jasno. Tudi v tujini, ko vidiš, da je vozni pas prazen, na prehitevalnem pa ima nekdo zadaj 10 avtomobilov, pa se ne umakne, veš da je prvo vozeči Slovenec. Je res tako težko zapeljat na vozni pas (včasih je potrebno samo za 5 sekund)?
Da pa se nekdo od Ljubljane do Lukovice ni umaknil, čeprav je vozil 105 km/h, je kriminal. Drugič pokliči policijo. Zato jih imamo…
samo tole v vednost ali pa razmislek… kolegico policajko sem vprašala, koliko jih je v svoji 5 letni karieri ustavila zaradi prepočasne vožnje… je rekla NOBENGA… pol se pa mal zamislite…
Tudi sam sem živčen zaradi teh polžev. Sicer se ne vozim dosti po avtocestah ampak po magistralnih, kjer vozijo 60 (omejitev je pa 90). Ko pa pripeljejo v naselje pa z istim tempom naprej, čeprav je 50 omejitev :) Prehitevat se pa ateji valda ne pustijo.
Sam sem že kakšnih 4x poklical policijo, da ovirajo promet. Jih moram pohvaliti, so jih čez nekaj metrov ustavili.
Hehe, Had … tko je na štajerski, na primorski vsi norijo in sem imel prav težvo vozit samo 130 ;)
To je samo nedeljski pojav :). Jaz danes zjutraj nisem imel (razen par tovornjakov) nobenih težv (LJ-CE).
E enako. Ravno prišel iz Lj in se je dalo z lahkoto vse prehtet. Se je za zamislt edino v tolko, da smo bli na levem pasu sami s trbovskim grbom.
Ko je bilo že ravno od primorske. Všeč mi je njihova strpnost, da ob oranžni luči lepo ustavijo na semaforju. Lepo je živeti počasi.
predvsem bi bil prvi korak k izboljšanju varnosti na avtocestah prepoved vožnje tovornjakov po prehitevalnem pasu. na relaciji lj-ce se mi to vedno zgodi vsaj 3x. en gre 90 kmh, drugi pa 90,5 kmh in potem se prehitevata 10 kilometrov.
me je pa že enkrat imelo, da bi čestital policistu, ki je ustavil babnico, ki je vozila 40 kmh pri omejitvi 90 kmh in za sabo vlekla kilometrsko kolono. očitno je nekdo iz kolone klical policijo, ki jo je pričakala pri Dobrni. upam, da ji je napisal kazen še za žrnice, prvo pomoč, globino profila gum in debilnost.