Inspiriran z vsakodnevno vožnjo po naših cestah, ko vidim kakšne neumnosti počnejo vozniki in nezadovoljen z ukrepi ki jih sprejema naša policija in ministrstvo za promet, sem se odločil da začnem z vašo pomočjo pisati etični kodeks voznikov po slovenskih cestah.
Obstaja Kodeks voznikov starodobnikov, Kodeks voznikov KHD, Kodeks KLRS,…. Vendar ne obstaja splošni kodeks voznikov! Še!

Kako se rešujejo problemi voznikov, prometnih nesreč in vsega ostalega kar se dogaja na cestah v Sloveniji? Preprosto. S povečanjem kazni in poudarjanjem da je za vse vedno kriva prevelika hitrost in alkohol!
Ob 8. uri, ko se vozim proti Ljubljani je verjetno bolj malo voznikov pijanih za volanom in nikakor ne morejo voziti prehitro, saj je hitrost na prehitevalnem pasu precej manjša od 120km/h! Krivda je drugje. Nezbranost voznikov, zaradi uporabe mobilnih telefonov, Slovenceljnost – ko prideš na prehitevalni pas ga ne zapustiš in še kaj bi se našlo. Ampak gremo rajši na kodeks, kot si ga jaz predstavljam.

Vaše ideje, predlogi in kritike so seveda močno zaželjeni!

Kodeks voznikov po slovenskih cestah je potreben zaradi:

  • življenj, ki vsako leto ugasnejo na naših cestah
  • neučinkovite politike zmanjševanja števila žrtev na naših cestah
  • prometnih zastojev, ki smo jim vsak dan priča
  • visokih kazni, ki nam jih predpisuje država
  • bolj mirne vožnje in predvsem varnega dospetja na cilj

Moji predlogi, oz. stvari katere se meni zdijo pomembne da bi bile vključene v kodeks vsakega voznika:

  • ko vstopim v avto in se odpeljem, se zavedam posledic, ki jih ima lahko moje neprimerno psihofizično stanje za volanom
  • med vožnjo sem skoncentriran in poskušam predvideti kaj bo storil voznik pred menoj
  • ko vozim, upoštevam da so na cestah tudi šibkejši udeleženci, ki imajo manj izkušenj in manj znanja in so veliko bolj izpostavljeni poškodbam
  • med vožnjo NE uporabljam naprav, ki zmanjšujejo pozornost (telefon, navigacija, reševanje križank, Twitter)
  • omejitve na cestah imajo svoj namen in niso postavljene zato da imajo cestarji delo z njimi
  • ko opazim kontrolo prometa (radar, policista) opozorim druge voznike s svetlobnim signalom (3x dolge luči, v razdalji do 1 km)
  • če vidim kolega ki želi v alkoholiziranem stanju za volan, ga poskusim odvrniti od tega
  • ko se vozim po avtocesti, vozim po voznem pasu, upoštevam da je prehitevalni pas namenjen prehitevanju
  • kot voznik tovornjaka ohranjam parkratno varnostno razdaljo za drugim tovornjakom, kljub temu da se mi s tem poveča poraba goriva, kajti le tako lahko poteka promet nemoteno po voznem pasu za osebna vozila
  • ko opazim prometno nesrečo se ne ustavljam in fotografiram, ampak če sem prvi na kraju nesreče zavarujem prizorišče in pomagam udeleženim v nesreči
  • če nastane prometni zamašek ne bom poskušal prehitevati po odstavnem pasu, ampak ga bom pustil praznega za nujne primere
  • ko se ponoči vozim po avtocesti nimam prižganih dolgih luči in ko se vozim zvečer čez mesto ne prižgem meglenk, da me vsi vidijo
  • rdeča luč na semaforju je namenjena da se ustavim, ko se prižge zelena, se poskusim čim prej premakniti

Mogoče se zaradi tega zapisa ne bo zmanjšalo število mrtvih, mogoče tudi ne bo promet potekal hitreje, oz. bo naša blagajna izgubila nekaj denarja na račun tega, ampak v mislih imam vsaj to, da sem se proaktivno poskusil zavzeti za precej velik in pereč problem, ki ga večina od nas vsak dan občuti.

p.s.: upam da nisem odkril tople vode? In hvala vnaprej za vse predloge!

28 Responses to Etični kodeks voznikov po slovenskih cestah

  1. kamionar pravi:

    V bistvu se temu reče vozniško dovoljenje. Ampak veliko ljudi tega ne ve.

  2. had pravi:

    @kamionar: mogoce to ni slaba ideja.. da bi bili postulati iz kodeksa zapisani v vozniskem dovoljenju..

  3. Aleš pravi:

    Prepričan sem, da vsak zase misli, da je dober voznik in ostali nemogoči.
    Malce več samokritike pa bi bilo vse lepše.
    Dodatna točka bi lahko bila tale:
    Če vidim, da ostali mislijo, da sem storil napako premislim, če sem jo res in razmislim kako bom ravnal naslednjič v isti situaciji.

  4. had pravi:

    @ales: kul tocka!

    in se pozabil sem na tocko, kjer se, preden se odpravi na pot, preveri stanje na cestah – http://promet.apps.si/

    tudi to pride hudicevo prav.. pa za zavednejse uporabnike twitterja – sploh ko bo twitter imel natancne koordinate tvita, da se uporablja #ceste..

    idej neskoncno

  5. Matjaž pravi:

    Mislim, da te stvari vsi vemo, čeprav se jih večkrat ne zavedamo.

    Drugače pa mislim, da si ravno ti Had znan po tem, da objaviš kakšno fotko iz avta med vožnjo. No, objaviš verjetno kasneje, slikaš pa vsekakor med vožnjo:)

  6. had pravi:

    @matjaz: vendar nisem samo jaz voznik :) mi boljsa polovica ne pusti, da bi vedno jaz imel volan v rokah..

    in ja, zgornje stvari so zapisane na podlagi “izkusenj” (twitter, telefon, navigacija) zmanjsujejo hudo zelo reakcijski cas..

  7. romanm pravi:

    Ne razumem kaj si mislil s to pobudo? Nadomestiti Zakon o varnosti cestnega prometa s 13 točkami, od katerih je ena “opozarjaj druge na policaje”? http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp?urlid=2006133&stevilka=5573′ defer=’defer

    Potem lahko naredimo še kodeks blagajničarjev, kjer bo pisalo, da ne smejo krasti in da morajo požvižgati, če vendarle kradejo in pride šef, kodeks učiteljev, kjer bo rečeno, da ne smejo nadlegovati in tepsti otrok, da pa morajo pokašljati, ko pride ravnatelj, kodeks pohodnikov, kjer bo rečeno, da naj ne porivajo planince v prepad in odlagajo smeti, če pa pride policija, pa se zaderejo “Juhej, policaj!” itd.

    Zakaj se ti zdi, da je potreben kodeks, ne upoštevanje zakona?

  8. alesp pravi:

    Še ena, ki bi morala biti že vnaprej jasna:
    Ko vidiš nekoga, ki je v vinjenem stanju(ali kakšnem drugem stanju, ki ima za posledico nepravilno/nevarno itd. vožnjo) in ima konkreten namen sesti za volan mu to prepreči. Če že ne v njegovo dobro pa dobro drugih!

  9. Si. R. pravi:

    Ko vidim policijsko patruljo, ki opravlja nadzor, v nadaljevanju vožnje ne opozarjam nasproti vozečih voznikov na patruljo. Utegnil bi opozoriti pijanega ali drugače nevestnega voznika, da bi se ta potem izmuznil nadzoru in morda v nadaljevanju vožnje povzročil nesrečo.

    Zato bi črtal tisto postavko “opozarjam druge na policaje”.

    Če se že gremo čistune … Ker v nasprotnem primeru je vse skupaj brezveze.

  10. had pravi:

    @roman: kodeks ni enako zakon! in zakon briga zelo malo ljudi pri nas – ponavadi sele po prekrsku, ko isces luknje..
    zato kodeks.. da bi se kdo zacel zavedati vrednosti zivljenja in ce se letno vrze stran hudo velike denarje za preventivo, je tudi taksna ideja lahko povsem legitimna in pade na plodna tla.. je zastonj.. in je potrebno samo to, da se ljudje zacnemo zavedati da je veliko stvari odvisno od nas.. tudi to, da smo v situaciji ko ljudem vzamemo zivljenje..

    seveda je potrebno upostevati zakon.. ampak zakon, ki je namenjen temu da mi direktno iz denarnice vzame denar, je cuden zakon?!
    primer.. ob 2. zjutraj, pred medijskimi toplicami, pripeljem natanko 56km/h, omejitev je 50.. placam kazen.. bil sem preprican da sem peljal 50.. laganje stevca pac..

    in drug primer.. po prehitevalnem pasu se vozi s hitrostjo 85km/h.. kar je prepocasi.. in nikjer policista da bi dal vozniku kazen in sprostil kolono za njim..

    ves.. veliko firm ima svoje kodekse.. niso javni, ampak se jih drzijo.. in ljudje se taksnih stvari lazje drzijo kot zakonov..

  11. had pravi:

    @Si. R.: vzeto na znanje.. ima poanto..

  12. Aleš pravi:

    Prav pa je, da se opozarja ljudi, ki se vozijo brez prižganih luči ali z nedelujočimi lučmi.

    Pa še nekaj.
    Lepo bi bilo, da se slovenci naučimo ene dobre stvari vožnje italijanov (vsaj po mojih izkušnjah).
    Kadar smo na prehitevalnem in nekdo za počasneje vozečim vozilom na desnem malce upočasnimu, da mu ne bo potrebno upočasniti na nenormalno nizko hitrost.
    Lažje je pridobiti na hitrosti iz 100-120km/h, kot pa iz 80-90km/h.

  13. Bashi_B pravi:

    Bravo, zdaj moramo samo še spropagirati ta kodeks in upati da se bo komu obrnil v glavi. Jaz bi dodal še ugašanje motorja ko prideš prvi na rdečo luč v križiščih z dolgim obračalnim časom (tistih ki jih poznaš pač) in prižiganje motorja preden je zelena = čas za speljati
    Malo ekološki smo lahko tudi

  14. had pravi:

    @bashi: sem razmisljal o tem :) ampak vecina ljudi bi potem pred semaforjem porabila prevec casa.. sicer pa ja, zakaj pa ne bi bili tudi ekolosko osvesceni..

  15. Martin pravi:

    Predlog: če vidim, da je kolona pri izhodu iz križišča, z dolgimi lučmi nakažem nasprotivozečim voznikom, ki zavijajo levo in jih spustim naprej.

  16. Mitja pravi:

    V etični kodeks pašejo širša moralna pravila, v zakon pa specifična. V kodeks spadajo besede kot: spoštovanje, zavzemanje za, nasprotovanje, upoštevanje, izpolnjevanje, podpora… Kopiranje zakonodaje se mi zdi nesmiselno.

  17. jebeskodeks pravi:

    Ma jebes kodeks. Lahko moraliziras in napises 100 strani kodeks, pa ti ne bo nic pomagalo.
    Danes zjutraj se peljem po ozji cesti, nasproti neka picka v avtu. Zmanjsam ze umaknem na desno, ona pa kar po sredi in po gasu.
    Podrajsa po zadnji levi strani z vzratnim ogledalom, jaz ustavim ona pa lepo na gas in pijuu.
    A bi po gasu tudi, ce bi zbila kakega pesca, kolesarja???
    Za take in podobne paciente se ne obnese noben kodeks – PALICA!

  18. dr. Onyx pravi:

    jaz sem enkrat delal manjšo analizo, koliko voznikov je že imelo čast preskusiti oralni spolni odnos med vožnjo. Rezultat je bil šokanten. Zato prosim, če dodaš v tvoj kodeks še prepoved tega in samozadovoljevanja med vožnjo!

  19. robin hood pravi:

    se strinjam (prav tako s Si. R.). Ampak, tudi na prehitovalnem pasu je omejitev 130 km/h in če se jaz vozim po prehitovalnem pasu 135 km/h (sem že v prekršku), se ne mislim umakniti prepotentenmu mulcu z BMW-jem, ki se mi prilepi na rit in blenda. Mogoče s tem tudi rešim kako nezgodo

  20. Gargamel pravi:

    Ena lepa, ki sem se jo naučil od srbskih tovornjakarjev in avtobusarjev:

    Če si v vozilu, ki zastira pogled vozniku za tabo in se vozita po kaki regionalni cesti, kjer je preglednost manjša, požmigaj mu 2X z desnim smernikom, kadar vidiš, da je prosta pot za prehitevanje. Ob začetem prehitevanju zadaj vozečega, rahlo upočasni, da te lahko prehiti karseda hitro.

  21. Si. R. pravi:

    Gargamel, tale je neumna, ker enostavno ne moreš vedeti, ali ti un prijateljsko namiguje, da pejt mimo, ali se le pripravlja na zavijanje desno/ ustavitev na bankini. Tako lahko pravzaprav povzročiš trčenje …

  22. Gargamel pravi:

    Aja, pa še ta:

    V nobenem primeru ne izsiljuj pešcev na prehodu za pešce, če v daljavi vidiš rdečo luč ali zastoj!

  23. Gargamel pravi:

    @Si.R: Če se oba peljeta 70km/h in tovornjak ne pritiska bremze, je verjetnost da se bo ustavil skoraj nič. Opazi, da sem rekel 2x požmiga. Konec koncev je to samo njegovo “priporočilo”, ti se morš v vsakem primeru prepričat.

    Vem, da se sliši “far-out”, ampak to že leta in leta videvam na srbskih cestah in dela. Pač kolegijalnost..

  24. Si. R. pravi:

    Skratka,

    če hočemo res dober etični kodeks, enostavno povzamemo zakon in dodamo nekaj prijetnih olepšav, in to je to …

    “Vozim tako, da ne oviram drugih.
    Ne reagiram sunkovito po nepotrebnem.
    Ne divjam in tudi sicer ne ogrožam soudeležencev v prometu.
    Za volanom sem miren in zbran, sicer se vožnji odrečem.
    Pazim, da med vožnjo ne uporabljam za vožnjo nepotrebnih naprav in predmetov.
    Pazim, da promet teče tekoče.
    Do soudeležencev sem vljuden.
    Upoštevam prometne predpise in označbe.
    Vozim ekonomično in tako varujem okolje.

  25. Gargamel pravi:

    Če vidiš soseda/znanca na postaji čakat avtobus, ga zategn.. Hitreje bo v centru, manj bo delu gužvo na busih, prišparu bo na urbani..

  26. Gargamel pravi:

    Oznaka BMW na avtu ne pomeni, da lahko parkiraš kjer se ti zdi.

  27. Ka pravi:

    @Garamel: hehe, jaz sem rekla, da bi na invalidske parkplace namesto vozicka morda morali narisat 4 kroge :)

  28. T. pravi:

    Zadnji SiRov je videti izjemno kul. Jaz, ki sem dokaj alergična na egoiste na cesti, pa imam glede blendanja drugačne navade: če vem za policijsko zasedo, ne blendam. Tisti, ki vozijo prav, se nimajo česa bati, tisti pa, ki mislijo, da imajo carte blanche za prekrške, naj to “vinjeto” plačajo. Če pa samo vidim koga izjemno (očitno) prehitro voziti, mu pa poblendam, o, da. In oholo priznam, da se pri tem izrazito zabavam, saj ponavadi instantno pritisnejo na žlajfe, da za njimi kar odteka rdeča barva.

    Večkrat pa opazim, da folk sploh ne porajta, da jih opozarjaš na ugasnjene luči… ali kak drug defekt na njih (se samo meni zdi, da je tega ogromno?)…

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.