Inspiriran z vsakodnevno vožnjo po naših cestah, ko vidim kakšne neumnosti počnejo vozniki in nezadovoljen z ukrepi ki jih sprejema naša policija in ministrstvo za promet, sem se odločil da začnem z vašo pomočjo pisati etični kodeks voznikov po slovenskih cestah.
Obstaja Kodeks voznikov starodobnikov, Kodeks voznikov KHD, Kodeks KLRS,…. Vendar ne obstaja splošni kodeks voznikov! Še!

Kako se rešujejo problemi voznikov, prometnih nesreč in vsega ostalega kar se dogaja na cestah v Sloveniji? Preprosto. S povečanjem kazni in poudarjanjem da je za vse vedno kriva prevelika hitrost in alkohol!
Ob 8. uri, ko se vozim proti Ljubljani je verjetno bolj malo voznikov pijanih za volanom in nikakor ne morejo voziti prehitro, saj je hitrost na prehitevalnem pasu precej manjša od 120km/h! Krivda je drugje. Nezbranost voznikov, zaradi uporabe mobilnih telefonov, Slovenceljnost – ko prideš na prehitevalni pas ga ne zapustiš in še kaj bi se našlo. Ampak gremo rajši na kodeks, kot si ga jaz predstavljam.

Vaše ideje, predlogi in kritike so seveda močno zaželjeni!

Kodeks voznikov po slovenskih cestah je potreben zaradi:

  • življenj, ki vsako leto ugasnejo na naših cestah
  • neučinkovite politike zmanjševanja števila žrtev na naših cestah
  • prometnih zastojev, ki smo jim vsak dan priča
  • visokih kazni, ki nam jih predpisuje država
  • bolj mirne vožnje in predvsem varnega dospetja na cilj

Moji predlogi, oz. stvari katere se meni zdijo pomembne da bi bile vključene v kodeks vsakega voznika:

  • ko vstopim v avto in se odpeljem, se zavedam posledic, ki jih ima lahko moje neprimerno psihofizično stanje za volanom
  • med vožnjo sem skoncentriran in poskušam predvideti kaj bo storil voznik pred menoj
  • ko vozim, upoštevam da so na cestah tudi šibkejši udeleženci, ki imajo manj izkušenj in manj znanja in so veliko bolj izpostavljeni poškodbam
  • med vožnjo NE uporabljam naprav, ki zmanjšujejo pozornost (telefon, navigacija, reševanje križank, Twitter)
  • omejitve na cestah imajo svoj namen in niso postavljene zato da imajo cestarji delo z njimi
  • ko opazim kontrolo prometa (radar, policista) opozorim druge voznike s svetlobnim signalom (3x dolge luči, v razdalji do 1 km)
  • če vidim kolega ki želi v alkoholiziranem stanju za volan, ga poskusim odvrniti od tega
  • ko se vozim po avtocesti, vozim po voznem pasu, upoštevam da je prehitevalni pas namenjen prehitevanju
  • kot voznik tovornjaka ohranjam parkratno varnostno razdaljo za drugim tovornjakom, kljub temu da se mi s tem poveča poraba goriva, kajti le tako lahko poteka promet nemoteno po voznem pasu za osebna vozila
  • ko opazim prometno nesrečo se ne ustavljam in fotografiram, ampak če sem prvi na kraju nesreče zavarujem prizorišče in pomagam udeleženim v nesreči
  • če nastane prometni zamašek ne bom poskušal prehitevati po odstavnem pasu, ampak ga bom pustil praznega za nujne primere
  • ko se ponoči vozim po avtocesti nimam prižganih dolgih luči in ko se vozim zvečer čez mesto ne prižgem meglenk, da me vsi vidijo
  • rdeča luč na semaforju je namenjena da se ustavim, ko se prižge zelena, se poskusim čim prej premakniti

Mogoče se zaradi tega zapisa ne bo zmanjšalo število mrtvih, mogoče tudi ne bo promet potekal hitreje, oz. bo naša blagajna izgubila nekaj denarja na račun tega, ampak v mislih imam vsaj to, da sem se proaktivno poskusil zavzeti za precej velik in pereč problem, ki ga večina od nas vsak dan občuti.

p.s.: upam da nisem odkril tople vode? In hvala vnaprej za vse predloge!