Navdušujem se nad novostmi. Leta 2007 sem zapisal – Facebook je kul in tako sem mislil. Vmes so se stvari spreminjale. Iz poligona, ki ga je uporabljal majhen delež uporabnikov spleta je nastalo “vesolje”. Najprej me je motilo, da je moj prijatelj želela postati Kmetija Pipan, potem pa se je ves aktivizem iz cest prenesel na Facebook – Facebook skupina – Skupaj proti Dimitriju Ruplu in v končni fazi so se pojavili kvizi in ostalo sranje na Facebooku.

In svet je šel dalje. Namesto Facebook sem bolj z veseljem uporabljal Twitter. V zadnjem letu so tudi naše firme odkrile, oz. so jim marketinške agencije ponudile možnost prisotnosti na Facebooku. Jupi, Cockta, Ora.. Izrek, če te ni na socialnih omrežjih, potem te ni – se dobro prodaja in agencije delajo “na polno” kampanije na FB-ju. In firme plačujejo in se veselijo, ko se povečuje število njihovih “oboževalcev”, ki se itak priključijo v vsako skupino ki nastane, ali pa tudi ne nastane. Samo da so povsod!

Roni Kordis | Create your badge
blank


In kaj imajo od tega firme? Nič. Razen tega, da so prisotne. Le redke v Sloveniji znajo to stvar monetizirati, oz. izkoristiti potencial, ki ga nudijo socialna omrežja. Le redke firme imajo pripravljeno strategijo, po kateri delujejo na socialnih omrežjih in s katero dosegajo zastavljene cilje. Le redke so promptne z odgovori, ki jih dobivajo na omrežjih in s katerimi uspešno komunicirajo z javnostmi.

Veliko več je takšnih, ki so to naredile, ker je pač kul in potem po par mesecev ne storijo ničesar. Ampak to je bilo tudi za pričakovati. Če znotraj firme ni človeka, ki bi poznal to področje in ki bi vedel kako pomembna je komunikacija na socialnih omrežjih, potem je nesmiselno, da se firma pojavlja na njih. In da to celo plačuje.

Ampak to je ena stvar, ki me moti zadnje čase, druga stvar pa je, da Facebook postaja Spambook. Namreč dnevno dobivam vabila v skupine, ki podpirajo športnike na OI, nogometaše na SP, Tino Maze, Petro Majdič, itd.. Ker načeloma nimam nič proti tem športnikom in jih podpiram in so mi takšne skupine povsem simpatične, preverim kdo je ustanovitelj skupine. Več ali manj so to isti ljudje, ki skupine to izkoristijo za generiranje obiskovalcev na svoje komercialne projekte. In tudi to je povsem legitimno početje, ki ga nekateri izkoriščajo že precej časa.

Facebook postaja vse večje “leglo” svinjarije. Vabil v razne FarmVille, Mafia Warse,… ne sprejemam. Prav tako ne klikam na horoskope, rože in ostalo. V bistvu opažam da uporabljam FB zelo malo, v primerjavi s tem koliko sem ga na začetku.

In če bo šlo tako naprej, bo FB postal drugi MySpace – prostor ki ga ne prenesem. Ampak seveda je to zgolj in samo moje mnenje. Večini je verjetno všeč tako kot je…