Navdušujem se nad novostmi. Leta 2007 sem zapisal – Facebook je kul in tako sem mislil. Vmes so se stvari spreminjale. Iz poligona, ki ga je uporabljal majhen delež uporabnikov spleta je nastalo “vesolje”. Najprej me je motilo, da je moj prijatelj želela postati Kmetija Pipan, potem pa se je ves aktivizem iz cest prenesel na Facebook – Facebook skupina – Skupaj proti Dimitriju Ruplu in v končni fazi so se pojavili kvizi in ostalo sranje na Facebooku.
In svet je šel dalje. Namesto Facebook sem bolj z veseljem uporabljal Twitter. V zadnjem letu so tudi naše firme odkrile, oz. so jim marketinške agencije ponudile možnost prisotnosti na Facebooku. Jupi, Cockta, Ora.. Izrek, če te ni na socialnih omrežjih, potem te ni – se dobro prodaja in agencije delajo “na polno” kampanije na FB-ju. In firme plačujejo in se veselijo, ko se povečuje število njihovih “oboževalcev”, ki se itak priključijo v vsako skupino ki nastane, ali pa tudi ne nastane. Samo da so povsod!
In kaj imajo od tega firme? Nič. Razen tega, da so prisotne. Le redke v Sloveniji znajo to stvar monetizirati, oz. izkoristiti potencial, ki ga nudijo socialna omrežja. Le redke firme imajo pripravljeno strategijo, po kateri delujejo na socialnih omrežjih in s katero dosegajo zastavljene cilje. Le redke so promptne z odgovori, ki jih dobivajo na omrežjih in s katerimi uspešno komunicirajo z javnostmi.
Veliko več je takšnih, ki so to naredile, ker je pač kul in potem po par mesecev ne storijo ničesar. Ampak to je bilo tudi za pričakovati. Če znotraj firme ni človeka, ki bi poznal to področje in ki bi vedel kako pomembna je komunikacija na socialnih omrežjih, potem je nesmiselno, da se firma pojavlja na njih. In da to celo plačuje.
Ampak to je ena stvar, ki me moti zadnje čase, druga stvar pa je, da Facebook postaja Spambook. Namreč dnevno dobivam vabila v skupine, ki podpirajo športnike na OI, nogometaše na SP, Tino Maze, Petro Majdič, itd.. Ker načeloma nimam nič proti tem športnikom in jih podpiram in so mi takšne skupine povsem simpatične, preverim kdo je ustanovitelj skupine. Več ali manj so to isti ljudje, ki skupine to izkoristijo za generiranje obiskovalcev na svoje komercialne projekte. In tudi to je povsem legitimno početje, ki ga nekateri izkoriščajo že precej časa.
Facebook postaja vse večje “leglo” svinjarije. Vabil v razne FarmVille, Mafia Warse,… ne sprejemam. Prav tako ne klikam na horoskope, rože in ostalo. V bistvu opažam da uporabljam FB zelo malo, v primerjavi s tem koliko sem ga na začetku.
In če bo šlo tako naprej, bo FB postal drugi MySpace – prostor ki ga ne prenesem. Ampak seveda je to zgolj in samo moje mnenje. Večini je verjetno všeč tako kot je…
Jaz ga uporabljam za oddaljeni adresar in nic vec. Raznorazna vabila s t.i. tretjerazrednimi temami pa seveda Ignore. :) Pa nekako me ne zanima, kdaj je kdo kaj jedel, kaksne volje se je prebudil, kako komaj caka vikenda ipd. :))
@dj: evo.. tocno to je se dobra stvar fb-ja.. adresar.. ljudi imas nekje na kupu.. vse ostalo je.. hmm.. krneki :)
@had daj se že odloči, ali ti je kul ali ne. Sicer mi pa dol visi, kaj preneseš ti in kaj ne. Al si tako pomemben, da moramo vsi vedeti, vsako tvojo podrobnost ?
@anja: funkcionalna nepismenost je zanimiv pojav.. ce bi prebrala zapis, bi ti bilo precej jasno o cem je govora in tudi tako neumnih vprasanj, kot jih zastavljas, ne bi zastavljala..
ali sem pomemben? seveda sem.. celo ti si prisla pogledat o cem pisem.. zato sem pomemben, kajne?
Pozabil si zapisat, da pri vseh teh akcijah pozabljajo na glavno in sicer, da jih FB pri promociji znatno ovira s svojimi omejitvami. Jasno, če želijo pozornost, ni dovolj, da imajo “oboževalce”, ampak morajo tudi masovno oglaševati svoj “fan page”…. In spet, kapital gre za eno tajnico, ki vpisuje not in se veseli koliko oboževalcev imajo in to firma (primer je recimo Fetch the Vibe) to koristi kot ekskluzivni oglaševalski kanal… Ob tem seveda ignorirajo, da njihovi posti nimajo ROI in so omejeni na tistih 250 “zanimanih” userjev, kot je default FB nastavitev za spam walla :)
Najbol so mi smešni tisti, ki se fotkajo s svojimi nekaj ur (dni, tednov, mesecev, let) starimi otroki. Ob takih forah me prime, da bi šel v pordnišnico se usedel na tla in si pripeljal dve nogometni postavi dojenčkov in se z vsemi fotkal. Pol pa bi se včlanil v FaKebook in gasilsko fotko dal na profil.
@smoger: dokler nimaš svojega otroka, tega ne štekaš. Tudi jaz nisem :)
luka: Prav zaradi tega, ker ko bi imel otroka ga ne bi dal gor ker ni noben predmet in bi bil otrok preveč pomebna (oz. najverjetneje najpoomebnejša) stvar v mojem življenju, da bi njegove fotke lepil na net.
Sicer ga iz podobnih in malo manj podobnih razlogov že nekaj časa ne uporabljam več, vendar se da precej stvari oz. spama, ki si ga naštel preprečiti preko nastavitev zasebnosti ter funkcije ignore.
Ne ga srat Roni, ti pa svinjaš po Twitterju vsak dan s svojimi umotvori in fotografijami.
@stojan: twitter je zelo preprosta zadeva.. pac ne sledis cloveku, katerega “dejanja” te motijo.. in voila.. stvar je resena.. in te nihce ne posiljuje z vabili v farme in vojne..
upam, da se razumeva v cem je razlika..
Log off and never come back…
Hm, pa saj na FB lahko tudi od friendas modela, ki ti teži, s spamom, lahko blokiras aplikacije, ki spammajo itd.
Je pa res, da moraš za to blokirati! Po defaultu niso blokirane (ali pač?)
In zaradi vsega tega sem račun FB “deaktiviral”.
Sedaj pa spim mirneje :)
Večino nadležnih aplikacij na FB sem že zablokirala. Sem pa vedno znova fascinirana nad trivialnostjo nekaterih skupin in čakam, kdaj se bodo pojavile nove v stilu: Ne maram plesni v hladilniku, Rad imam topljeni sir in Brisače so kul.
Če bi vsaka od teh skupin bila podprta z ustreznim vzdrževanjem/vsebinami in ne bi bila sama po sebi namen, bi še razumela…
jaz imam tudi rad topljeni sir.
Ja, res je…Facebook upada in to čisto po njihovi krivdi. Seveda se morajo razvijat in iti naprej, vendar s svojim (pre)pogostim menjavanjem designa in ostalimi odločitvami povzročajo, da ga uporabljamo precej manj kot včasih.
In kaj naj počnem na FBju, če ne igram tisti trapastih iger? Pravzaprav nič kaj veliko. Lahko pogledam, kaj so nazadnje storili moji “prijatelji” in to je že skoraj to. Pa še med tem je cel kup sranja oz. nepotrebnih stvari.
Ja, no sej si itak lahko FB zelo prilagodimo po svojih željah in mislim, da ravno to ubija vse skupaj. Mnogi uporabniki bi radi samo uporabljali in ne iskali rešitve za najboljše delovanje.
Zase lahko rečem, da se je uporaba Fbja zmanjšala za 90% in opažam, da je pri drugih tudi tako.
Tale video Kiberpipine seanse Facebook spamerjev pove vse.
lol @Anja: Tako jo moti, kaj Had piše, pa ga vseeno bere :P
Uporabljam Facebook, a tudi bolj redko zadnje čase. Glede kvizov in iger pa je potrebovalo ogromno napora, da sem ‘skril’ vse te spam update. Tu se je FB zasral, ker se vsak drek updata. Tudi to, kdo je s kom prijatelj in kdo je komu kaj komentiral je too much information. Dostikrat se pol kak pomemben update izgubi v tej džungli neumnosti.
Še dobro da imamo lite.facebook.com :) čeprau se firm in vsega tega še vedno ne znebiš…