Jaka je pred parimi dnevi poslal vprašanje ministrstvu za javno upravo o volilnem molku na spletu, predvsem na vse bolj popularnih družabnih omrežjih, ki so jih odkrili tudi politiki in jih v zadnjem mesecu precej “spamajo”.
MJU mu je poslalo že vnaprej pripravljen odgovor, ki pa je precej “medel”, oz. ni točno določen – po mnenju MJU je zgodba s socialnimi omrežji enaka kot zgodba s plakatiranjem, ki je v dneh volilnega molka prepovedana!

Prav tako so pred dnevi na 24ur objavili članek – Ministrstvo: Tudi na tujih spletnih omrežjih velja volilni molk (vir):

Na ministrstvu za javno upravo, ki je pristojno za tolmačenje zakona o volilni in referendumski kampanji, pravijo, da zakon izrecno ne ureja volilnega molka na spletnih straneh, na t. i. socialnih omrežjih. Po njihovem mnenju pa bi lahko v teh primerih potegnili analogijo z ureditvijo, ki velja za plakatiranje. To bi pomenilo, da je na spletnih omrežjih dovoljeno nameščati nove vsebine v petek (8. 10.) do polnoči, ko se začne volilni molk. Po polnoči pa lahko na omrežjih ostanejo le vsebine, ki so bile do tedaj nameščene, ni pa dovoljeno objavljati novih.


Vsa stvar je precej bolj zakomplicirana kot se zdi na prvi pogled. Namreč vsak lahko kreira “fejk” Facebook, ali Twitter račun in preko proxyev dostopa do teh spletnih strani in širi svojo “politično” pripadnost tudi v času volilnega molka. Vsa zadeva je precej bolj zakomplicirana kot se zdi na prvi pogled. Poleg tega je problem tudi v piscih blogov, ki se lahko skušajo skriti za anonimnostjo interneta in v zadnjih trenutkih “spreminjati” že znane rezultate.

Sicer pa pričakujem da bodo vsake naslednje volitve še veliko bolj intenzivne na družabnih omrežjih in bodo lahko “svetovalci za družabna omrežja” vlekli precej velike denarje iz žepov “slaveželjnih” politikov, ki se bodo v predvolilnem času poskusili približati svojim volivcem in jih prepričati, da so oni res pravi in da “štekajo” vse – tudi družabna omrežja!