Tri leta nazaj sem dobil “darilo za rojstni dan” Opel Astro. V manj kot osmih mesecih sem z Astro naredil 30.000 kilometrov. In okoli novega leta je Astra praznovala svojo tretjo obletnico, včeraj pa je doživela svojih 130.000 prevoženih kilometrov.

Pogled na potovalni računalnik mi pove, da sem v tem času:

  • natočil v Astro natančno 8021 litrov dizelskega goriva
  • za gorivo sem (po trenutno veljavnih cenah!) plačal 9921.97 eurov!
  • sem mesečno za gorivo za Astro porabil povprečno 275.61 eura
  • da je povprečna poraba goriva 6.17 litra na prevoženih 100 kilometrov
  • da je povprečna hitrost po računalniku 63 km/h (kar pove kje se večino časa vozim
  • da se je poraba v zadnjem letu zmanjšala na 5.5 litra na prevoženih 100 kilometrov (zaradi nižjih hitrosti in manj prehitevanj)
  • da sem v tem času opravil štiri servise na Avtotehni Vis
  • da sem zamenjal en komplet letnih gum in en komplet zimskih gum
  • da sem imel samo en problem z avtomobilom – potrebno je bilo menjati ventil turbine??

  • Suma sumarum. Glede na število prevoženih kilometrov v treh letih in glede na cene goriva, sem si danes zjutraj zastavil vprašanje, če ne bi bilo za naju ceneje (namreč v kalkulacijah je štet samo en avto, čeprav sva med tednom v službi vsak s svojim (torej skoraj 2x stroški) da bi si za ceno goriva enega avtomobila kupila stanovanje v Ljubljani – 10.000 eurov v treh letih – 70.000 eurov v dvajsetih letih – kar pa je samo en “luknja”.

    Oz. če bi plačevala najemnino za stanovanje, ampak glede na to, da živiva v hiši, bi bilo to zame precej težko in naporno. Z drugimi besedami, vožnja z avtom je najmanjši problem, večji problem so cene goriva. In srčno upam, da se na trgu kmalu pojavijo električni avtomobili (ne hibridi, ki imajo večjo porabe od moje povprečne) z avtonomijo vsaj 400 kilometrov. Bom zelo srečen, če me bo cena “polnega” rezervoarja stala manj kot 10 eurov (v primerjavi s sedanjimi 55€ in več, bo prihranek ogromen).

    Še vedno pa se ne morem odločiti, da bi si dal vgraditi plin v vozilo, čeprav bi se mi s tem stroški goriva zmanjšali skoraj za polovico – in tega, da se ne morem odločiti, nekako pri sebi ne razumem!

    Avto je hudo potratna zadeva v smislu stroškov. In šele ko narediš takšno kalkulacijo ugotoviš, koliko denarja gre v resnici zanj. In rajši ne razmišljam, da bi imel kakšno “ornk zverino” s porabo okoli 10 litrov. Ah ja, zakaj z nakupom goriva na Petrolu ali OMV-ju ne postaneš avtomatsko tudi njihov delničar? (ta ideja je prav simpatična, vendar se verjetno kdo ne bi strinjal z njo!)

    22 Responses to Opel Astra – tri leta in 130.000 kilometrov kasneje

    1. Ales G says:

      No ja. Nisi pa računal koliko časa si prebil v avtu zaradi vožnje na delo. Veš pa kaj pravijo – “time is money”. Dodaj te ure in jih pomnoži s svojo urno postavko pa boš imel stanovanje.

    2. had says:

      @ales: hahah.. vidis, ta podatek sem zanalasc zanemaril, ker sem preracunaval stevilko iz povprecne hitrosti in bil sokiran :( totalno sokiran..

      ampak tudi za premikanje po ljubljani je potreben cas.. :( tko da je to res cudna situacija

    3. Smorny says:

      Avto je najslabša investicija, to je že dolgo znano.
      Pred dvema letoma sem se dnevno vozil dve uri z avtom v službo.
      Nato sem se preselil k punci in se vozil le še eno uro.
      Nedavno sva se preselila, se znebila enega avta in imam do službe 3 minute peš. 5 minut do trgovine z živili ipd., tako avtomobila med tednom skoraj ne vozim in (pazi to!) tega ne pogrešam, čeprav sem v desetih letih prevozil čez 500.000 km.
      Časi se spreminjajo in spoznavam, da je moj čas vedno bolj dragocen in ga ne bom razmetaval v službi ali na cesti.

    4. (jm) says:

      Kaj te ovira pri tem, da bi kupil še Petrolove delnice?

    5. Kuki says:

      Roni, ti kar dobro premisl o plinu, jaz verjamem, da je fina zadeva. Tako je imel predelan avto (Jeep grand cherokee) fotr od moje, ki se je vozil vsaj 1x na mesec v Srbijo in polnil hrvaški plin. Jaz bi že to poštimu, če bi ne mel dizla. Sicer pa v ne tako daljni prihodnosti pričakuj plinsko polnilno postajo v Kisovcu pri EVJ. Najprej pa premisli, kdaj boš zamenjal vozilo, da ne boš dal plina not, pol pa prodal, ker skor nič več ne dobiš zanj.

    6. Matty says:

      Hmmm… a ni problem plina tudi v tem, da takih avtomobilov ne smeš puščati v nekaterih (podzemnih) garažnih hišah? Vsaj v LJ, pred hišo kjer sam parkiram, je tak znak…

    7. Kuki says:

      Res je, Avta z avtoplinom ne smeš zapeljati v podzemno garažo. Lahko pa je v garažni hiši, ki je v, ali pa nad nivojem zunanjih površin.

    8. (jm) says:

      Kakšen poseben razlog, da si se poročil z Oplom?

    9. had says:

      @(jm): najcenejsi price / performance, vsaj po mojih izkusnjah.. in ko sem bil tri leta zadovoljen s tigro, s katero sem se sedaj, sem se odlocil se za astro..

      sem ravno na zacetku leta razmisljal o menjavi (mercedes b, ali kaj podobnega), pa sem ugotovil, da ni to to.. namrec za budget do 25k ne dobis novega nic kaj oh in sploh.. vec pa za avto se mi zdi skoda dat.. in zdaj nazadnje gledam insignio :))

    10. IcEmAn says:

      Had, pozabljaš eno stvar pri plinu – glede na to, da imaš Astro z dizelskim motorjem, predelava na plin odpade (je na voljo samo za bencinarje).

      K pa ravno mercedesa b omenjaš – brezveze, ker je (pre)drag! Raj kak drug avto v tem rangu, pa še prišparal boš za bencin. Raje Astro oz. Merivo (če ti je všeč višje sedenje v avtu) – če gledamo do Opla, za katerega praviš najcenejsi price / performance.

    11. IcEmAn says:

      Opa, vidm da sem spregledal to, da omenjaš insignio, ki se jo tud dobi za tvoj budget.

    12. had says:

      @iceman: men so sicer prodajali tudi plin instalacijo za dizel :) ampak z manjsim izkoristkom.. sicer pa upam, da bom ob lepših dneh se lahko vozil s tigro, ki je bencinar..

      res je.. mercedes je lep notri pri ceni nad 50k€ :( kar pa je dalec prevec za moj zep :)

    13. John says:

      Če ti tako malo požre, se ti plin ne splača, vgradnja je še vedno dokaj draga, žrl ti bo itak več, cena pa vsakih 14 dni narašča, v zadnjih treh mesecih je recimo šel gor za 11 centov! Dve leti nazaj je bil skoraj 30 centov cenejši …

      25k, jaz kot Fordovec, bi si za ta denar omislil Mondea, skoraj z vso opremo, ali pa Focusa z vso opremo. Lahko tudi ST-ja ;-)

    14. S says:

      Pohvalno, 130.000 v treh letih + izračuni ki si jih dodal:) Sam sem trenutno na 109.000, avto star dve leti in pol.
      Aja, si vozil samo po Sloveniji ali tudi po tujini?
      Sem v glavnem po Sloveniji, povsod me je dovolj ;)

      Drugače se novih avtomobilov ne splača, preveč padejo cene. Če ga že kupiš ga imej do konca. Enmu kolegu je cena avta padla iz 120000€ na 45000€, drugmu kolegu iz 42000€ padla na 23000€, moj pa iz 24000€ na 9000€… Govorim o BMW, WW in H
      Tak da sem se odločil od zdaj naprej bom kupoval dve do tri leta stare avtomobile, takrat so cene najboljše avto pa je tudi precej dobro ohranjen(razen če ga ne dobim od kakšnega sponzorja).

    15. S says:

      John, ja Ford Focusa se baje kar splača.

    16. Markopigac says:

      Napiše se evrov ne eurov,

    17. Markopigac says:

      Zanimivo mi je to, da vozis opla :-)

    18. had says:

      @marko: najcenejsi avto za spodobno vsebino :) resnicno..

    19. kepulo says:

      tudi meni je zanimivo zakaj Opel…. sej ves kaj pravijo ‘Einmal Opel, niemal Opel’

      lp

    20. had says:

      @kepulo: ker se mi zdi skoda dat 30k in vec denarja za avto.. ker sem preracunal koliko stroskov bom imel z njim v naslednjih 3-4 letih in ugotovil, da mi ti stroski, ki sem jih zgoraj omenil, ne povzrocijo problemov..

      sicer pa ja.. lahko bi kupil tudi kaj drazjega, vendar zakaj.. ne potrebujem “hudega avta”, ampak prevozno sredstvo iz tocke a do tocke b.. in opel je cist kul za to..

    21. Robert Krautberger says:

      Je moja oma rekla, leta nazaj, “mit Ford furt mit zug zurug”.
      Izkušnje starejših so neprecenljive ;-).

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.