Danes zvečer je v Narodni galeriji potekala prireditev, ki so jo v družbi Delo poimenovali Iz starega v novo. Predstavitev prenovljegena časopisa Delo je vodila odgovorna urednica Dela Romana Dobnikar Šeruga, ki naj bi ji škotska prinašalka, psička Wi prinesla prenovljen časopis – vendar je psička ubrala svojo pot in odšla mimo nje!

Prenovljeno Delo naj bi bilo bralcem bolj prijazno, predvsem pa naj bi šlo v korak s časom in navadami bralcev – sam se sicer ne štejem med njih, zato mi je pogled na tiskano izdajo povzročil precej smešno situacijo, ko sem ugotavljal ali je večji ali manjši, ali pa je v končni fazi velikost ostala enaka?!

Prenovo Dela je vodil svetovalec za časopisni dizajn Hans Peter Janisch, ki se lahko pohvali že s precej časopisi po celem svetu, prav tako pa je bil tudi Romanin sogovornik na odru. Fotografije dogodka (ker nisem imel s seboj fotkota) si lahko ogledate tukaj.

Ko sedajle listam jutrišnje Delo, se mi spremembe ne zdijo ravno velike – povečana fotografija na naslovnici, več manjših naslovov na podstraneh, malce bolj razdelane vsebine, predvsem pa opazim cel kup oglasov?! So to mogoče te nove bralne navade?

4 Responses to Prenovljeno Delo

  1. Kdojetam says:

    Na Delovi Facebook strani je danes objavljeno opoldansko vprasanje kaj menimo o prenovljenem Delu. Moj odgovor, ker morda ne bo zdrzal dovolj dolgo glede na kritiko: “Ne vem sploh kje zaceti. Se najboljsa karikatura “prenove” je na 8. strani promocijskega dodatka kjer je treba z lupo iskati razlike med letnikom 1959 in danasnjo obliko Dela. Raziskava, analiza? Verjetno vam je jasno kaj to je, ampak ne veste pa zakaj jo izkoristiti – tu mislim tako novinarje kot tudi oblikovalce. Poskusimo malo analizirati: BRALSTVO: v preteklosti vas je brala vecina populacije saj ste bili glavni info, oglasni, prodajni in posredovalni kanal. Dostopnost, za razliko od TV in radia, je bila velika, naklade so bile velike, branost bila je velika. Ju-fakin-hu. Trenutno vas berejo managerji, intelektualci in “intelektualci” predvsem pa starejsi moski. Ker z vsebino in obliko (tudi aktualno) ne znate konkurirati novodobnim medijem vas je povozil cas. Delo je trenutno nekje 10 let za lesenim kolesom. Namesto da bi ga priblizali enakopravno vsem populacijam – misljeno predvsem (!!!) zenskam ter mlajsim, vi vztrajate v pradavnini. FORMAT: Broadsheet? Kot prvo je ze zdavnaj izgubil funkcionalnost: poskustite ga prebrati na mizi ob zajtrku ali boh-ne-daj na mocnem vetru. No go. Prihodnost je tabloid, pogojno berliner format, kar vas zelo pribliza mlajsi publiki vajeni landscape formata (TV – morda ste ze slisali zanjo). OBLIKA: Z zmanjsanjem bi omogocili lazje formiranje VIZUALNEGA podajanja novice; posamezni clanki so lahko zakljucena celota na strani, vsebujejo lahko vec jasnih elementov (slikovni motiv, naslov, telo, infografika, …). Strani bi morale biti ciste, uravnotezene in pregledne, posamezni elementi pa izpostavljeni glede na hierarhijo. Predvsem bi morala imeti vsaka stran nalogo ustaviti bralca. Trenutno vsaka stran prestrasi bralca – zaradi enormne kolicine informacij na njej. Samo in izkljucno tekst, tekst, tekst. VSEBINA. Se vedno ostajajo – in to je tudi najvecja kritika – vesti same sebi namen. Kopija vcerajsnjih novic? A dajte nooo … pri vseh aktualnih info kanalih je zadnji medij na svetu, ki bi lahko objavljal “aktualne” informacije – tiskani casopis. Namesto clankov z dodano vrednostjo so clanki prepisi vcerajsnjih glavnih novic. Pa koga to briga? Na ta nacin se Delo prebere (in ne si lagati – tako tudi je) v 5 minutah. 5 minut? Za broadsheet z 32 stranmi? Hmmm … No go. Rabite strokovne pisce z izdelanim neodvisnim in objektivnim mnenjem, ne pa pisune oz copy/pasterje. Jezik bi moral biti tekoč in razumljiv, stavki kratki in preprosti, novica zgrajena iz vec plasti od katerih vsaka obdela en aspekt ali vprasanje. Vizualno se novice ne locijo vec ena od druge. Bralcu ni jasno kje se en clanek zacne in drugi neha. RITEM: morda slisite prvic zanj, morda ne ampak dejstvo je, da ne veste kaj to je in kako ga izkoristiti in se manj kje ga uporabiti. No in nazadnje se OGLASEVANJE: NE vem zakaj ampak se vedno ste sami sebi najvecji kanibal oglasevalskega prostora. Oglasujete ONO ki je priloga Dela? Zakaj ze? Toliko na kratko … Ne vem koga ste pripeljali, da je naredil redizajn ali pa ste to morda celo delali in-house ampak zal vam ponovno ni uspelo in zaradi tega boste kmalu koncali tam kjer vam je trenutno mesto: na smetiscu zgodovine. Vec kot ocitno tja tudi spadate.”

  2. 1 says:

    Kdo pa sploh še časopis bere. iPad + internet = FTW!

  3. hjrz says:

    Ma kakšna prenova neki. Samo malo so spremenili šminko, samo bistvo se ni spremenilo niti malo. Še vedno gre za ničvredno rdeče trobilo.

  4. Matej says:

    Se v celoti strinjam s prvim komentarjem!

    Sem vzel v roke ta novega in primerjal s starim, da sem lahko opazil razliko.
    Kot pa že rečeno Kdojetam je izpostavil vse pomanjkljivosti, slabosti.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.