Verjetno ste že opazili, da je pri naših medijskih portalih precej zanimivih fotografov – veliko dela ima fotograf, ki se podpisuje – Foto: Osebni Arhiv), zadnje čase pa vse bolj v veljavo stopa fotograf, ki ima zelo zanimivo in znano ime – Foto: Twitter. Jeap, najlažje je najti fotografijo na Twitterju in narediti iz tega “članek”, oz. taisto fotografijo, za katero ima nekdo avtorske pravice vzeti in jo objaviti na svojem medijskem spletnem mestu in zraven zapisati še par besed. Tako se pač producira vsebine pri naših medijskih portalih. “hukers” kdo je avtor in lastnik avtorskih pravic!
Če je bilo pred letom, ali celo več samo par takšnih primerov, je sedaj dnevna mera precej večja. In namesto da bi taisti medijskih portali, oz. njihovi “novinarji” zraven dodali vsaj povezavo, če so se že odločili, da si bodo “sposodili” fotografijo, ali pa so prepričani, da je vse kar je na internetu itak zastonj (kar pa je na družbenih omrežjih pa še posebej). Ampak ne, s tem bi naredili škodo lastni firmi, saj bi mogoče kdo od uporabnikov kliknil na povezavo in se ne bi več vrnil nazaj na spletno mesto!
Slednje je pač catch 22. Kot sem omenil, mediji ne vstavljajo “hiper povezav” aka linkov v svoje članke, ker se bojijo, da bi jih bralci zapustili in se ne bi več vrnili k njim. Bralci pa bi radi prebrali originalne članke, da bi si sami ustvarili mnenje o tem, kaj je originalen avtor želel povedati in le to ne bo interpretacija “novinarja”, ki si mogoče malce po svoje predstavlja stvari. Da ne bo pomote, ni mišljeno za čisto vse članke, ampak mirno si lahko priznamo, da je precej veliko člankov takšnih, da se bralec vpraša – “šta je pesnik hteo da kaže?”
In v primeru linkanja spletno mesto ne bi izgubilo bralca, saj bi taisti dobil zraven povezavo, ki jo sicer mora poiskati sam na Googlu, in posledično bi mu olajšali delo, Google bi rajši imel spletno mesto, ker bi vodil članek do relevantne vsebine, tisti bralci, ki pa ne klikajo na povezav, pa itak ne bi bilo oškodovani!
In kako vse to razložiti medijem, ki linkajo samo na svoje novice, oz. na svoje portale, ki jih imajo! Zelo težko, oz. nemogoče, saj še vedno ostaja prepričanje, da se ne sme pustiti bralca da zapusti spletno mesto – ampak to se lahko naredi s kvalitetno vsebino – ki bo sedaj, ko bo Piano “zaštartal”, kar “špricala” iz medijskih portalov in bomo vsi srečni, ko bomo doživeli vrhunec spletnega novinarstva!
p.s.: ali mislite da se lahko spremenita ti dve stvari – da bodo mediji cenili avtorsko delo in da bodo začeli linkati na originalne članke, ki so jih le prevedli? Sam dvomim!
Se sprašujete za katere medijske portale gre? Verjetno ni potrebna posebna razlaga, kajne?
Naši mediji so izumili Tumblr pred Tumblrjem.