Piano sistem je novost, ki bo spremenila naše novinarstvo, saj omogoča da bodo medijske hiše zaračunavale svoje spletne vsebine. In posledično, vsaj tako je trdil Marko Crnkovič pred dnevi v Kavarni Union, bomo bralci in obiskovalci spletnih mest v sistemu Piano dobili bolj kvalitetne vsebine, ki se bodo prilagajale. Ostali, ki ne bodo plačali dostopa, pa bodo dobili malce manj vsebin, oz. tiste vsebine, ki jih lahko itak preberete povsod drugje – nekako tako si vsaj predstavljam, glede na to, da ni nihče nič konkretnega nikoli še povedal o teh kvalitetnih vsebinah, ki nas čakajo.

Ampak ne bom več pizdil čez Piano, ampak sem se odločil, da vzamem mesečno naročnino in da preizkusim vse skupaj. No, na prvi pogled me šokira dejstvo, da ne morem plačati z American Expressom, ki je edina kartica, ki jo imam namenjeno nakupom na spletu. Ampak bom preživel, kajti bom plačal preko PayPala. In ta postopek je najbolj varen in predvsem ne dam podjetju Piano, oz. komurkoli drugemu podatkov od moje kartice – ja, vsekakor bolj zaupam PayPalu, kot pa neki novi firmi, ki je šele začela z vsem tem pri nas. Sem pač previden!

Denar nakazan preko PayPala in potem me pričaka tole – meni je jasno kaj moram storiti, ampak nekomu, ki nima ravno kilometrine v internet svetu bo tole muka. Si predstavljam starše, ki me kličejo in me vprašajo, če so naredili kaj narobe. Ampak ok, se zgodi!

In sedaj pridem na spletno mesto, kjer sem plačal Piano naročnino – v tem primeru Dnevnik in imam v zgornji vrstici nekaj novega – imam Piano vrstico.

Vendar imam problem. Kako hudiča naj sedaj najdem te članke, ki so “premium”, oz. ki so v sistemu Piano? Ali moram klikati in iskati, da bom našel kvalitetne članke, ali pa mi bo le to omogočeno na kakšen bolj preprost način. In ker tega očitno še ne ponujajo, se odpravim na lov za zakladom! V bistvu imam problem – noben izmed člankov na prvi strani se mi ne zdi vreden, da bi ga kupil?!? In kako naj sploh vem, kako se loči “premium”članek od navadnega članka, če vidim povsod oglase zraven?

Mogoče ne razumem tega, ampak jaz sem mislil, da zato, ker sem plačal Piano, ne bom imel več serviranih oglasov?? Mogoče samo ne najdem nobenega “premium” članka? In nimam DoubleRecall oglasov, ki so mi sicer čist simpatični – aja, zjutraj sem že vpisal, pa se mi več ne prikazujejo.

Vendar mislim da sem našel en članek, ki je v sistemu Piano – kako sem to opazil? Ko sem kliknil na link, me je naprej pričakal tekst o Pianu, čez par sekund pa je izginil. Ampak strah je odveč – oglasi vseeno ostajajo. In to flash oglasi, ampak saj so samo trije, ki nekaj skačejo in migetajo, ko hočem prebrati nekaj malce bolj resnega.

In ker se rad mučim, odjadram še na Delo. Da vidim kako imajo pri njih vse skupaj urejeno! Zakon! Najprej me pričaka “floater” – torej sem plačal Piano zato, da bom gledal oglase!

Vendar sem pomirjen, ker hitro najdem zavihek z premium vsebinami – kliknem prvo in me “zafuka” na rit – trije avto oglasi pri premium vsebini? Fak, a to je potem Piano?

Evo, to je moja uporabniška izkušnja s Piano sistemom. Namesto da bi dobil vsebine, za katere bi rade volje plačal, imam občutek da sem plačal vsebine, ki so začinjene z oglasi. Adblockerje sem izklopil, da sem lahko doživel odlično uporabniško izkušnjo!

Pobudnikom in pristopnikom v Piano sistem želim veliko uspeha pri svojem delu in da boste uresničili svoje zastavljene cilje – a ja, saj jih nimate, ker pač malce testirate. No, ko boste začeli pisati članke, ki bodo namenjeni bralcem, jih dodatno linkati, predvsem pa ko boste našli raziskovalne novinarje, pa bom spet plačal Piano naročnino. Do takrat pa bom očitno ostal brez premium informacij o umetnih kolkih, Ivanu Simiču in podobnih stvareh, ki dajejo resnično velik pečat mojemu življenju!

Zbogom in hvala za Piano!

p.s.: in potem pogledam še na mail, kamor sem dobil potrditev naročila Piano

Spoštovani bralec,

hvala za naročilo na skupno spletno naročnino Piano, s čemer ste si pridobili neomjen dostop do kakovostnih medijskih vsebin sodelujočih medijev v Sloveniji. dostop do mreže premijskih slovenskih spletnih strani in s tem podprli ustvarjanje kakovostnih spletnih vsebin.

Celoten seznam dostopnih storitev boste našli na spletni strani www.Pianomedia.si, podstran: „Kaj dobite“

Za izdajo računa za vaše naročilo kliknite na naslednjo povezavo: .
Prosimo, da podatke za izdajo računa ureditev v roku 14 dni od vašega plačila naročnine.

Jao jao jao jao!!!

57 Responses to Piano uporabniška izkušnja – kaj mi je tega treba bilo?

  1. markopigac pravi:

    Kot sem že samo zapisal -> http://www.pigac.si/2012/02/01/piano-a-ni-internet-zastonj/ <- neuporabno, nazadnjaško in brezveze.

  2. andraz pravi:

    Enako WTF izkusnjo dozivel tudi sam, s tem da sem pisal PIANU in zahteval denar nazaj. Zaenkrat o tem ni ne duha, ne sluha. Odlicen support torej.

  3. Bo pravi:

    Eh, tko hitro podelit končno sodbo pa tud ne more bit fer.

    • had pravi:

      se strinjam da ni fer, ampak to je moja uporabniska izkusnja in na zalost ne verjamem, da se bo novinarstvo zaradi tega spremenilo..

      pac ja, dodaten vir zasluzka iscejo vsi.. in kar pride pograbijo..

  4. sonček pravi:

    khm, zakaj za začetek nisi vzel enomesečnega brezplačnega dostopa do Piana, bi vsaj videl kako pa kaj :)?

  5. Tjasa pravi:

    Ne, da si ne zaslužimo dobro delujočega sistema in ne, da je tovrstno agregiranje podatkov jemati zlahka, ampak vse kritike, ki sem jih doslej prebrala na račun Piana, so eno tipično cepljenje dlak in odpor do sprememb. A ko daš 1+ € za papirnat izvod, ti oglase ven izrežejo??

    Sama sem z veseljem plačala 5 €, ker dejansko online VSAJ vsako soboto preberem Objektiv, pa še večino Dnevnikovih kolumn. Za 5 ušivih evrov mesečno česa več niti nisem pričakovala. Kar JAZ pogrešam in se mi zdi potrebno narediti, je gumb za “send to e-reader” tako, kot ima to urejeno openlibrary.org.

    • had pravi:

      potem si zadovoljna tako s storitvijo, kot s tem, da se ti v bistvu ni nic spremenila vsebina, niti kaj drugega, ampak za to placujes :)

      v bistvu zgoraj nastete stvari niso dlakocepljenje, ampak so dejanska ovira, ki jo bodo imeli pri prodajanju narocnin ti zalozniki.. dobronamerno bi si lahko pogledali, kaj mene moti in kaj koga drugega moti in razmislili v to smer..

      na zalost do tega ne bo prislo in na zalost se bo placevalo za to..

    • Perso pravi:

      Dejstvo je da so tiskani mediji edini plačljiv medij. In do sedaj so sedeli na prihodkih od prodaje + oglaševanja.

      Internetni mediji so bili do sedaj zastonj, s tem ko se internet spreminja v plačjiv medij izgublja na sami osnovi deljenja informacij – oziroma zakaj internet sploh imamo:)

      Torej če hočeš imeti plačljivo vsebino mi dodaj neko vrednost – pa čeprav za samo 5€.

  6. opaz pravi:

    Piano? A, da bi za Mihaljakove nebuloze še plačeval al kwa? Hvala, ker ste mi s tem klavirjem onemogočili brat bedastoče. Neprecenljivo. Piano plača samo močno pian ….!

  7. Tjasa pravi:

    Prej je bilo zastonj, zdaj pa ni več – vse ostalo so detajli. Dnevnik je stvari objavljal zastonj, zato jaz nisem vsako soboto odkantala tistega evra in nekaj – sem vse lepo prebrala online. Prepričanje, da mora VSE bit zastonj je fino in fajn. A ti svoje fotografije zastonj daješ – vsemu in vsakomur?

    Ja, veliko je vsebin na webu, ki jih niti v najbolj divjih sanjah ne bi plačevala, so pa stvari, ki se mi zdijo vredne tega relativno nizkega zneska.

    • had pravi:

      nic se ni spremenilo, pa nic vec ni zastonj.. to je ta permisa.. za kvalitetno vsebino sem pripravljen placati, za nekvalitetno pac ne! to je razlika..

      moje fotografije so objavljene pod licenco – ce se uposteva, so zastonj!

      poglej, ti si ocitno njihov target group, ki bo placeval za te vsebine, drugi bomo poiskali druge vire in bomo vsi srecni :)

      • Tjasa pravi:

        Ravno to ti hočem dopovedat. Jezen si, ker ni več zastonj… Tako povej, pa se razumemo.

        • had pravi:

          wtf? ti ne razumes, kajne! placujem za kvalitetno vsebino.. in to je to.. men je vseeno ce je zastonj ali ne..

        • Marijareski pravi:

          Madona, kaj je s tabo? Preberi še enkrat, zakaj had noče Piana (iz enakega vzroka ga nočem tudi jaz!), čeprav ne verjamem, da ti bo kaj pomagalo. Itak ne boš razumela!

  8. andraz pravi:

    Tjasa, ne dojemas. Mi smo pripravljeni plačat. O tem ni debate. Samo ne za oglase in zanič vsebino. Ok, recimo da bo vsebina boljsa, ce bomo placevali, a oglasov zagotovo nočemo gledat. In ne tega s tiskano vsebino primerjat, ker tam ti oglasi ne preprečujejo, da bi bral. V online ediciji pa počnejo točno to.

  9. smoger pravi:

    A so oni (ti, ki so lansirali Piano v Sloveniji) izdelali kakšne predhodne študije, modele, napovedi, specifične za Slovenijo, preden so začeli s tem internetnim projektom?

    • had pravi:

      v sloveniji, po odgovorih na okroglih mizah ni bilo narejene nobene studije :)

      • smoger pravi:

        No, upam, da bodo vsaj tako fer in čez 0,5/1/… leta objavili podatke o tem koliko so zaslužili in koliko so pričakovali, da bodo zaslužili s Pianom.

        We’ll see.

  10. Tjasa pravi:

    Se pravi, ti bi plačeval, če bi ti na online ediciji pripravljali boljše članke kot v tiskani izdaji, ne bi pa plačeval tistega, kar se na papirju zdaj plača, na netu pa je (bilo) zastonj?

    O tem, da ti oglasi onemogočajo branje… glej, tudi stran v časopisu moraš obrnit, da nadaljuješ branje, ker je v kotu, kjer bi se lahko članek nadaljeval, oooooooooo, oglas. Jakamuda. Nisem še slišala, da bi se kdo zaradi tega pritoževal. Je pa čisto možno, da ljudje pizdakajo, ker to pač vsak zna.

    • had pravi:

      za kvalitetno vsebino sem pripravljen placati! da, vendar jo hocem brez oglasov in pr sranja, ki ga nasi mediji rade volje tlacijo v online edicije.. tudi na netu ni bilo nic zastonj – oglasevalci so placevali oglase in stvar je delovala.. sedaj, ko ni vec toliko oglasevalcev, bomo pa mal pri narocnikih pobrali so pomislili..

      • Tjasa pravi:

        Mogoče ti bodo prisluhnili in ti premium izvedbo zaračunali 10 €.
        Vidiš, mene pa oglasi ne motijo toliko, da bi plačevala za to, da nečesa ne vidim.

  11. andraz pravi:

    Tjasa, ocitno ne bomo prisli skupej. Se mi zdi vredno pogledat, kako so se kej bralne navade spremenile v zadnjih 5 letih in mogoce narest nekaj, kar bi zadovoljilo le-te. In tega naši mediji niso naredili. Da niti ne zažnem debate o tabličnih edicijah naših medijev.

    • Sonja Merljak Zdovc pravi:

      Na Delu smo naredili analize. Tudi za Piano.

      • had pravi:

        zanimivo, torej imate verjetno poslovni nacrt in veste, kaj bo za vas predstavljal uspesnost implementacije Piano sistem.. namrec Marko v Kavarni Union je rekel da tega ni?!

  12. Thanks for the blog and the comments. We are gonna look at the issue with security certificate. As for the articles, all the media should implement marking of the paid articles soon. And the ads in the articles, it’s up to media if and how they display it, though we strongly recommend them to be much less agressive or even ads free under Piano, but it is still just an advice from us as a provider of the system.

    • smoger pravi:

      Do you have any objective data for a single country like…
      …projected (i.e.expected) incomes of Piano system versus real incomes of PS?

  13. Tjasa pravi:

    Ampak če je problem v kakovosti vsebine in spremenjenih bralnih navadah – za katerga vraga ste se na plačilni sistem spravili? A ko kupite gnilo žemljo, bentite čez ekspres blagajno?

    • had pravi:

      mediji so uvedli placilni sistem, da bodo lahko producirali boljse vsebine..

      v tem je vsa poanta..

      namesto da bi producirali boljse vsebin in bi jih ljudje rade volje placevali, so se oni odlocili za povsem drugacen nacin.. najprej so naredili streho, potem enkrat bodo temelje..

      ni resitev placevanje, ce ni vsebin..

      • Anja pravi:

        Meni se pa ne zdi, da so mediji začeli uvajati plačljive vsebine, da bi producirali boljše članke. Mediji so bili od nekdaj plačljivi. Do zdaj so dobre vsebine objavljali v tisku, ljudje so jih kupovali, torej so že bile dovolj dobre, zdaj jih bodo še na spletu. Kje je tu problem?

        • had pravi:

          koliko vsebin v dnevnem casopisu bi bila pripravljena kupiti posamezno?

        • Anja pravi:

          Kupujem paket vsebin. In se pustim presenetiti. Ne razmišljam o posameznih člankih. Čeprav sem kdaj kupila kakšen časopis, ki ga sicer ne bi, zaradi enega samega članka.

  14. Sonja Merljak Zdovc pravi:

    Hvala za vaše pripombe.

    V uredništvu Dela si prizadevamo za čim manj vsiljivih oglasov in nanje, ko se pojavijo, vsakič znova opozarjamo. Tisti floater je bil eden od njih.

    Oglasi na Premium vsebinah so omejeni na prostor, ki je zunaj novinarskega prispevka. V drugih prispevkih se pojavljajo tudi znotraj besedila.

    Premium vsebine imamo posebej označene.

    Kaj komu daje pečat v življenju, pa je stvar vsakega posameznika.

    Mimogrede: oglaševalci nikjer po svetu niso prispevali toliko denarja, da bi lahko medijske hiše z njimi financirale svoje vsebine. Morda je kje kakšna izjema, ampak še nisem slišala, da bi bila katera od velikih medijskih hiš, torej takšnih, ki ponujajo resne in ne komercialne vsebine, v plusu zgolj od denarja oglaševalcev.

  15. Mateja pravi:

    Jaz sem potrditveni mail dobila v večjem delu v slovaščini… :-/

    • Sonja Merljak Zdovc pravi:

      Ja, tu so še velike težave. Žal. Bomo poskusili še enkrat opozoriti, da bodo to popravili.

  16. Aljoša pravi:

    Nisem uporabnik in po odzivih sodeč tudi ne bom. Očitno je Piano in slovenska implementacijq nekje v beta fazi za katero hočejo denar.

  17. abcd pravi:

    Ne pozabite. Na cesti vidite človeka in ga ocenite v 10 sekundah, tako ocenite prodajalko sadja, tako najstnico, ki se razgali na internetu, enako sosedovega mulca, ki se spogleduje z vašo hčerko. Internet doživljate na isti način, potem pa nekateri o dlakah in podobnih rečeh.

    Piano v času testiranja ne sme bit plačljiv in še takrat morajo bit “fremium” vsebine jasno označene. Oglasi niso moteči, ampak za unih par centov na članek, se jih da odstranit (ravno toliko dobijo od floaterja pri Central Iprom).

    Projekt pozdravljam, ampak prvi stik bo za večino prvi in edini. Žalostno je tudi to, da slovenski mediji, ki so pristopili so vsi zelo vzvišeni do jezika … in v tem projektu govorijo nek jezik, ki je slabši od tega, kar zna pljunit iz sebe pijan turist, ko išče pot domov v slevonscini. :)

    • Sonja Merljak Zdovc pravi:

      Glede jezika: nenehno opozarjamo na napake, ki jih zasledimo, in lektoriramo besedila. Kljub temu se pojavljajo nova, ki vsebujejo številne napake. Zadnji primer je bil pismo, ki so ga poslali naročnikom. Žal drugega, kot da jim nenehno govorimo, naj uredijo tekste, ne moremo storiti. Na Delovi strani smo popravili vsa besedila, če smo pa kaj spregledali, nas prosim obvestite. Pianovih besedil vnaprej ne vidimo, zato jih ne moremo lektorirati.

  18. Oto pravi:

    Žal, kvalitetnih vsebin ni v tiskanih izdajah in jih ne more biti niti na spletnih.

  19. Wega pravi:

    ampak meni je na piano straneh dela zahtevalo za premium članke ševedno premiumnaročjno, torej piano ne zagotavlja najkvalitetnejših člankov. kako je torej s tem?

  20. bbb pravi:

    Na bruhanje mi greste. Prvič je nekdo mastno zaslužil z nekim delno delujočim prototipom, ki še preveden ni tako kot se spodobi, drugič
    a za VAS SO TO PREMIUM TOP HOT AVTORSKE VSEBINE npr.
    nekaj naslovov:
    rubrika ognjeno: Hiša na Zaplani zgorela zaradi suhih hidrantov?
    dnevnikov ekskluziv frustracije tine maze:
    Tina Maze: V Sloveniji je najlažje biti povprečen

    Itd itd, sem raj zaprl vse skup. bruh Pa kaj nas imate za debile? Upam, da ni toliko hudo.

  21. Wega pravi:

    Saj! To najbrž pomeni, da naročnina na Piano ne zagotavlja dostopa do vseh spletnih vsebin Dela. Katere spletne vsebine pa so potem še kvalitetnejše od najkvalitetnejših, in bodo dostopne samo Premium naročnikom? Vse skupaj postaja rahlo zmedeno. Je pa res, Piano vam plačuje sorazmerno s časom ki ga bralec porabi na vaših straneh. S primernimi naslovi v stilu Slovenskih novic bo povprečni naročnik Piana prebil ogromno časa na straneh Dela samo da bo odkril, da za celoten članek potrebuje še Premium naročnino.

  22. kns pravi:

    Danes v trgovini vzamem revijo, pridem do blagajne in jo moram plačati! Doma listam in v reviji opazim reklame. Šment, le kaj se gredo, saj sem jo plačal, kaj ne? Plačal sem tudi bencin, da sem prišel do trgovine in avto seveda. Katastrofa.
    Kaj točno vam pri plačljivih vsebinah na internetu ni jasno? Prostovoljne so, če misliš da so dobre in da jih potrebuješ, kupiš, drugače pač pustiš.

  23. kns pravi:

    Ne razumem, kje sem pa to navedel? Napisal sem dejansko stanje, ki je zelo zelo primerljivo. Nikjer nisem napisal, da ne smeš povedati svojega mnenja, nasprotno, sicer ne bi zahajal na tvoj blog.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.