Mangrt fotografije - Mangart photos 6 Mangrt fotografije - Mangart photos 6

Fotografski natečaj – PictureSlovenia

Fotografski natečaj, PictureSlovenia, ki ima v nagradnem skladu preko 30.000 eurov, resnično dobro paše v naše okolje. Prvo dejstvo – Slovenija je lepa. Drugo dejstvo – vsi smo v zadnjih letih postali fotografi, ker imamo digitalni fotoaparat in lahko naredimo tisoče fotografij in kakšna od njih nam tudi uspe (o tem bi še lahko pisal, pa vendar tale zapis ni namenjen temu!).

Natečaj PictureSlovenia je odprt do 22. maja in na koncu bodo podarili nagrado za Slovenia World Photo Contest, kjer je nagradni sklad – 10.000 eurov. Prav tako pa v tem času potekajo tudi navezujoči se natečaji za naj fotografijo Osrednje Slovenije, Dolenjske, Bele Krajine in Kočevsko-ribniške regije, Gorenjske, Posavja, Sotočja, ter mestnih občin Maribor, Nova Gorica, Novo mesto ter občin Brežice, Brda, Bovec, Črnomelj, Idrija, Jesenice, Metlika (skupaj preko 85 občin!).

Komisija, ki bo izbrala najboljšo fotografijo – Arne Hodalič, Borut Peterlin, Tomo Jeseničnik, Primož Žižek

Vse ostale informacije in oddaja fotografij poteka preko spletnega mesta http://www.pictureslovenia.com/si/




  1. Roni, si mogoče pogledal kakšne absurdne pogoje glede avtorstva in uporabe so navedli?

    1. Spoštovana, Kaja,

      oglaševam se v imenu Picture Slovenia, kaj pa je absurdnega pri pogojih?

      Včsih res ne razumem ljudi. Kakorkoli obrneš zgodbo, vedno je nekaj narobe. Naj še tukaj na tem mestu ponovim osnovne kriterije:

      a) kakovost sprejetih fotografij določa žirija
      b) od nagrajenih avtorjev zahtevamo neizključne avtorske pravice in kaj je s tem narobe? Nenagrajenih fotografij nismo in nikoli ne bomo uporabljali za nič drugega, kot promocijo Slovenije s pomočjo portala, plus marsikateremu fotografu iz baze Picture Slovenia smo posredovali kontakte zainteresiranih podjetij in posameznikov, ki so se zanimali za njihovo delo.
      c) Z vsakim nagrajenim avtorjem se sklene avtorska pogodba, kjer se eksplicitno navede namene uproabe fotografij

      Doslej smo nagradili preko 150 avtorjev in težav ni bilo.

      Poleg tega je dela oddalo preko 4.000 fotgrafov in težav spet ni bilo.

      Preprosto, razumi, kdor more. res je sicer, da avtorji sploh ne ločijo razlike med izključnimi in neizključnimi pravicami, ampak to je že povsem neka druga zgodba, ker če bi razumeli bi vedeli, da imajo vse avtorske materialne pravice oz. z drugimi besedami izključne avtorske pravice, avtorji nagrajenih in nenagrajenih fotografij.

      Naprej pa se mi v bistvu ne da več naštevati.

      Skratka, dobrodošla Kaja na Picture Slovenia.

  2. G. Žižek,

    Bom kratka, ker se mi ne da obnavljati že večkrat povedanega.

    “each entrant grants a worldwide, irrevocable, perpetual licence to Picture Slovenia to feature any or all of the submitted images in any of their publications, their websites and/or in any promotional material connected to its activities, i.e. promoting Slovenia.”

    Zgoraj navedeno je vse, česar bi se moral zavedati morebitni udeleženec natečaja, kar je tudi razvidno iz kvalitete oddanega materiala. Morda ste nagradili 150 avtorjev, vsekakor pa svojih del ni oddalo 4000 fotografov. Morda sta tu dve ničli odveč.

    Od kod ste potegnili razmerja nagrad mi tudi ni jasno. Prvi 10.000, drugi 100 EUR. Halo?!

    Gremo malo nazaj?

    Pri zadnjem natečaju je zmagala fotografija reke Krke, vi pa ste v Novem mestu. Zgolj naključje ali gre za težki lokalpatriotizem?

    Dovolj zaenkrat.

  3. Spoštovana, Kaja,

    vidite, razlikujeva se predvsem v tem, da vaše kritike temeljijo na domišljiji, nepozavanju dejstev in metafizičnih vidikih projekta Picture Slovenia, ki so meni, ki ga kar precej dobro poznam, povsem neznani.

    Naj vam odgovorim zgolj z nekaterimi podatki:

    a) da, doslej je na Picture Slovenia oddalo svoja dela preko 4.000 fotografov. Še več, nekaj čez 3.000 jih je tudi vpisanih v portal Picture Slovenia, s svojimi uporabniškimi imeni in fototekami. Vse je preverljivo online. Trenutno je na našem portalu objavljenih cca 35.000 fotografij.

    b) Da, nagrajenih je bilo cca 150 fotografov, katerih dela smo imeli priložnost predstaviti doslej na preko 20ih razstavah, v 18 državah sveta. Kar lep dosežek, glede na nevladni pristop projekta.

    c) Glede izbora zmagovalnih fotografij, raje ne bom izgubljal besed, ker za vašimi besedami slutim precej nenavadno energijo, če se izrazim milo. Vidite, tako je to v Sloveniji. Namesto, da bi bili zadovoljni, da obstajajo projekti, ki samo ne jemljejo, temveč tudi in predvsem dajejo, iščete slabosti. Če teh ni, si jih pa kar izmislite.

    Kot veste je žirija ugledna in člani prihajajo iz različnih koncev Slovenije. Ali menite, da si drznem sam ali kdorkoli od mojih sodelavcev, vplivati na strokovno delo velemojstrov fotografije, ki so člani žirije in pomemben garant za verodostojnost in kakovost naših natečajev? Ste pa res prepiti s slovensko miselnostjo. Naj vsak dela tisto kar obvlada.

    Naj vam sporočim tudi to, da sem Roberta Kruha, zmagovalca lanskega natečaja, spoznal ob podelitvi nagrad. Naj vam ob tem sporočim še to, da je njegova fotografija povsod po svetu sprejeta kot izjemno avtorsko delo. Z vašimi stališči v resnici najbolj žalite njega.

    Zanimivo, pred dvemi tedni me je kontaktirala urednica revije Journeys Magazine iz Velike Britanije, ki je na našem portalu odkrila fotografijo Ljubljanskega nabreža ob tržnici in me zaprosila, če dovolimo objavo. In kako zanimivo, avtor izbrane fotografije je bil Robert Kruh.

    Naj vam še povem, da smo doslej v tujini uspeli zagotoviti preko 11.000 objav o Sloveniji, v klasičnih in diitalnih medijih. Vse to z namenom promocije naše, premalo poznane države, s pomočjo fotografij, ki jih ustvarjajo slovenski amaterski in profesionalni avtorji.

    d) Še glede razmerij nagrad. Seveda je to povsem moja odločitev in na njo ne more nihče vplivati. In to pravico si bom jemal tudi v bodoče. Sem pa vedno pripravljen prisluhniti dobrim predlogom. In eden od teh je bil, da bomo z večjo prvo nagrado pritegnili še več tujih avtorjev, kar nam je do neke mere že letos uspelo. Ponovno pričakujem, da bo ob koncu natečaja prijavljenih kakšnih 5 – 7-000 fotografij.

    Ker želim, da bi imeli na voljo za promocijo čim širši nabor fotografij in ker takšne fotografije pričakujejo tudi nekateri naši cenjeni partnerji, smo razvili model po katerem pač zagotavljamo večinoma nagrade v vrednosti 100 evra. Fotografi so mi povedali, da je zadeva korektna. Sicer pa, glede na to, da razpisujemo daleč najvišji sklad nagrad, najvišjo prvo nagrado, že tretje leto zapored prejmemo daleč največ fotografij v Sloveniji, ne razumem čisto zares, kaj vas muči.

    Še zadnjič, glede avtorstva. ponavljam zadnjič. Vse kar je napisano je res in menim, da je tako tudi korektno. Nagrajene fotografije se uporablja v vse smiselne namene za promocijo lovenije, nenagrajenih fotografij pa ne uporabljamo, seveda pa omogočamo njihovo objavo na portalu Picture Slovenia. Konec konca, saj imajo avtroji pri nas popolno svobodo, da v vvsakem trenutko svojo fotografijos portala tudi umaknjeno. A mi lahko najdete boljši in bolj demokratični model, kto je ta?

    Hvala za diskurz,
    bil bi pa res vesel še kakšnega vašega dobronamernega prispevka.

    To bi bilo osvobajajoče. Seveda pa toplo vabljena, da se tudi sami udeležite natečaja in se potegujete za eno od nagrad.

    Primož

  4. G. Žižek,

    Vkolikor vaše izjave držijo, potem je stvar popolnoma enostavna. Iz vsega navedenega lahko mirno sklepam, da ste navodila zapisali tako površno, da ste jih bili primorani v teh dveh odgovorih sproti popravljali oz. pojasnjevati.

    Glede števila “udeležencev” pa vas prosim, da me razumete pravilno. 4000 avtorjev ni enako 4000 fotografov (vsaj polovica oddanih fotografij niti kompozicijsko ne štima). To je žaljivo za fotografijo, ki je med drugim tudi poklic. Stopimo v naši deželi korak naprej in bodimo enkrat za spremembo natančni in strokovni. Časi, ko si bil po potrebi lahko arhitekt, zdravnik, igralec in pilot hkrati, bi lahko že minili.

    Glede razmerja nagrad pa nisem še zasledila česa podobnega, pa sem že dolgo v svojem poslu. Morda želite tujim avtorjem predstaviti prevladujoči plačni model, ki se uporablja pri nas? Raje dobro nagradite 10-30 fotografij in ne 300 z miloščino. Dobili boste več kvalitetnih izdelkov, posamezen avtor, ki ima dobre izdelke bo imel preko več kategorij prav tako možnost priti blizu številki vaše glavne nagrade, žirija bo imela manj dela in tako dalje.

    Naj še dodam, da pri vsem skupaj ne gre za nikakršno “slovensko negativnost”. Gre le za težnjo po profesionalnosti, ki je pri nas tako zelo težko dojemljiv pojem.

    Za vabilo pa se vam zahvaljujem, vendar svoje delo cenim bolj, kot vi cenite delo drugih.

    Lahko noč,
    Kaja

  5. Spoštovana, Kaja,

    naj končam samo še z naslednjim:

    a) Res mi je žal, da ne uvidite, da je večina svetovnih natečajev utemeljenih na podobnih uzancih; verjemite, da smo s strokovno žirijo primerjali pogoje marsikaterega natečaja pri nas in za planki.

    b) Glede profesionalizma in ametarizma. Zavestno in načrtno vzpodbujmo, da fotografska dela oddajajo tako amaterski kot profesionalni fotografi. Zavestno ne delamo razlik, za to so poklicani drugi natečaji, ne naši.
    Dejstvo je, da je digitalna fotografija približala fotografijo množicam, tako je tudi pri nas na stotisoče ljubiteljev fotografije. Strokovnost ali nestrokovnost naj lepo ostane v domeni vas, profesionalcev, ki od tega živite.
    Drugim pa dovolite, da objavljajo, kar menijo da je v skladu z razpisnimi pogoji. Strokovna žirija pa poskrbi za primerno sito. Veste, v času interneta imajo podoben odnos do “strokovnosti” – beri kulta – tudi novinarji, arhitekti, oblikovalci, producenti, poslovneži, konec koncev tudi politiki:) in številni drugi dušebrižniki Kdo pravi, da so centri moči, tudi hirarhije strok, po pojavi interneta in omrežij ostali isti, kot v analognem času?

    c) Nagradni model je vsako leto drugačen. In verjemite, ne glede na nagradni sklad in strukturo nagrad, se vedno najde kdo, ki mu kaj ni pogodu. Malce pobrskajte po spletu in boste videli, da vem o čem govorimo. Tudi vaš predlagani pristop smo uporabili, v prvem natečaju, pa sevea tudi to ni bilo za vse, med njimi prav profesionalen fotografe, optimalno.

    Prosim, upoštevajte tudi to, da je objava natečaja zahtevno delo. To ni kar nek denar, ki pade z neba in ga kot takega “delimo” med ljudi. Ne, zbiranje sredstev za nagradni skladb je celoletno delo in glede na cilje projekta, ki so bolj kot na ekskluzivnost, osredotočeni na distribucijo solidnih in kakovostnih fotografij o Sloveniji, s primerno označitvijo in geolociranjem, smo pč razvili model za katerega upam, da bo prinesel največje učinke. V kolikor ne, ga boma, kot že večkrat ponovno nadgradili. Tveganj se zavedamo, se jih pa ne izogibamo.

    Še enkrat, projekt ni profesionalno ali akademsko fotogrfsko strokovne narave, temveč bolj kot to, promocijski projekt, ki vsaj delno prispeva k izboljšanju prepoznavnosti naše države v svetu, ja in tudi doma:)

    Menim, da je moja potreba po nadaljevanju te diskusije izčrpana.

    Je pa pomenljivo, da se iz odgovora v odgovor, oz. iz pisma v pismo, osredotočate na različne vidike oz. probleme projekta Picture Slovenia. Sem vmes že skorajda pozabil, kaj vas v resnici moti in kaj naj bi bilo pri naših pogojih in razpisnih ciljih absurdnega.

    Ampak, ne glede na to. Vsaka diskusija je koristna za izkristaliziranje zamisli in odnosov do reči in tem. Zato vam gre zahvala, da ste mi tudi vi takšen razmislek s svojo opombo omogočili.

    Pa veliko profesionalnih uspehov in presežkov vam želim.

    Naj vas naši “ljudski” in “vsestrankI” projekti ne vznemirajo preveč. Ni takšen njihov namen.

    In seveda, hvala za dobronamerne nasvete in priporočila.

    Lep dan še napej,
    Primož

Komentarji so zaprti.