Oddaja X Factor je v polnem teku in v nedeljah zvečer, vsaj če sodim po odzivih na Twitterju, prikuje pred “male ekrane” precej veliko število ljudi. Voditelja oddaje Vid Valič in Peter Poles povsem korektno manevrirata oddajo, žirija, ki jo sestavljajo Jadranka Juras, Damjan Damjanovič in Aleš Uranjek, pa preveč hitro zapade v solzavo stanje.
V bitki za zmago v oddaji X Factor in za svetovno slavo, so ostali sledeči udeleženci: Alma Merklin, Ajda Kovačič, Ana Soklič, Matija Jahn, Demetra Malalan in skupina In&Out

Oddaje X Factor ne spremljam redno, ponavadi šele po kakšnem zanimivem tvitu preklopim in si pogledam kaj se dogaja. Tako je bilo tudi včeraj, vendar je bil razlog povsem drugačen – ja, tudi “oprava” Jadranke Juras me je “pritegnila” in sem pomislil, kaj se mora zgoditi ženski, ki sicer izgleda precej fajn, da si da kaj takšnega, kar je imela včeraj, na glavo?! Ampak o okusih se ne razpravlja, kajne?

Druga stvar, ki me je fascinirala so bili oglasni bloki. V tistem času, ko sem spremljal oddajo, sem jih tudi meril na telefonu. Jeap, čuden sem, priznam. Številke so impresivne in v tistem času sem se spraševal ali je oddaja med oglasnimi bloki, ali obratno.

Ko sem preklopil na X Factor sem čakal na prve oglase in začel meriti:

  • 5:07 je trajal oglasni blok
  • 9:52 je trajal X Factor
  • 5:29 je trajal oglasni blok

V Sloveniji imamo v veljavi Zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS), ki v 32. členu (omejitve obsega televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje) pravi:

Skupni obseg televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje v televizijskem programu ne sme preseči 12 minut v okviru vsake posamezne ure, če ta zakon ne določa drugače.

Na žalost nisem spremljal nadaljnih oglasnih blokov, da bi lahko videl, če se Pop TV drži tega člena, vendar močno dvomim, da bi naslednjih 30 minut bili brez oglasnega bloka!

Torej je na mestu vprašanje, je oddaja X Factor Slovenije oglasna oddaja, ali zabavna oddaja? Oz. ali gledamo oddajo ali oglasne bloke? Me zanima, če se kakšna institucija dejansko ukvarja s tem in kakšne so potem posledice? Sicer dvomim, da je kdo tako “pikolovski”, kot tudi, da se POP Tv-ju veliko bolj “splača” vrtet oglasne bloke in plačati kazen v najbolj gledanem nedeljskem terminu, kot pa da bi “pljunili v lastno skledo”.

12 Responses to X Factor Slovenija in oglasni bloki na Pop Tv

  1. Uroš pravi:

    Zdi se mi, da želijo s temi njenimi opravimi sprožati val komentarjev na internetu.

  2. Gala pravi:

    Določbe iz tega člena se ne nanašajo na komercialne tv, še posebej ker je oddaja lastne produkcije. Mislim, da že ime `komercialna televizija` pove dovolj.

  3. Borut pravi:

    Tudi jaz sem to opazil včeraj ja…definitivno velja to tudi za komercialne televizije. Res so pretiravali.

  4. Jaka pravi:

    @Gala – Velja za vse televizije, RTV je omenjen v drugem odstavku tega člena in ima strožjo omejitev (10 min na uro programa, v prime timeu pa mislim, da celo sedem minut).

    Kazni so tako smešno nizke (po starem zakonu mislim da 10.000 evrov), da več zaslužijo z enim oglasom, kaj šele s 5-minutnim oglasnim blokom.

  5. Anonimno pravi:

    Ne pozabite, da se med oglasnimi bloki vrti tudi mnogo druge šare, npr. napovedniki filmov in ostalih oddaj v programu, ki po zakonu ne štejejo med oglase, se jih pa predvaja med ‘oglasnimi bloki’, ki so zato tudi tako dolgi. Načeloma pa se kar držijo teh 12 minut na uro, le včasih malo podivjajo.

  6. mario pravi:

    1. Licenčne oddaje stanejo precej denarja.
    2. Pop TV je privat televizija, zato se njihovo poslovanje tebe ne tiče. Če bi šlo za nacionalko, bi pa blo nekaj drugega. Pri njih (Pop tv) ne rabiš oglaševat, te nihče v to ne sili, ne rabiš se prijavit na oddajo, ne rabiš pošiljat sms-ov, a te kdo v to sili?
    3. Podjetja živijo tako, da ustvarjajo profit, a ni to ves smisel? Od kod vam to plansko razmišljanje?

    • Jaka pravi:

      Sploh ne gre za plansko razmišljanje. Gre izključno za odnos do gledalcev neke televizije, ker praviloma nihče ne obožuje oglasov, sploh pa ne na vsakih 15 minut. Zarad mene naj navesjo na voditelje našitke pa kapce s sponzorji, tko k smučarji pa je :)

      • mario pravi:

        Regulacija je popolnoma nepotrebna, samo to je. Če je reklam preveč ljudje tega ne bodo gledali in se bo itak samo reguliralo. Tisti ko pa bodo, pa je njihova lastna odločitev. Pop TV pa je tako kot vsa ostala podjetja odvisna od nas – gledalcev, kupcev, uporabnikov njihovih storitev in brez nas ne morejo obstajat :)

  7. (jm) pravi:

    Oja, agencija je zelo pikolovska. Ko so recimo dodali 1 black frame (1/25 sec!) med reklamami, ker ima potem gledalec boljši filing, je to na dnevnem nivoju povzročilo težave ravno zaradi agencije.

    In kazni mislim da so precej nezanemarljive. Čeprav je to vse skupaj brez veze. Saj se gledalci pač odločamo, kaj želimo gledat. Vse preveč se trudimo vse regulirat, potem pa je realizacija nadzora vprašljiva, in se vse skupaj izniči. Mislim, kot da bi predpisovali dolžine in obsege penisov v porno filmih. Se bo pa ja vsak sam odločil, ali mu pašejo daljše (reklame) ali bolj pogoste, ali pa gre raje na bicikl.

  8. Nenad pravi:

    Podobno se vsako leto govori v VB, ko se predvaja njihov X Factor. Vedno razprave in pritožbe, kako dolgi so oglasni bloki in koliko jih je. Tam je sicer X Factor tudi najbolj gledana TV oddaja, tako da ITV ni nor, da ne bi na ta način tudi služil. Saj to je namen TV produkcij! Doseči čim večjo gledanost in za dotično oddajo iztržiti upravičeno čim več z oglasi. Je pa nadležno, vsekakor.

  9. Gala pravi:

    Se opravičujem, res je, tudi za njih drži ta določba. Kot sami pravijo, se je tudi držijo. Oglasov ni več kot za 12 minut.

  10. Janč pravi:

    Samoregulacija je pravljica.
    Ki jo vztrajno ponavljajo volkovi, kadar želijo striči ovce.
    In ponavljajo jo tako vztrajno in že tako dolgo, da so tudi ovce same že pričele blejati o samoregulaciji.
    A to se zdaj počasi spreminja.

    Govoriti o samoregulaciji v primeru, ko imamo natanko eno resno komercialno televizijo, je malo mimo.

    Pa tudi če bi bile tri, bi gospodje lastniki nekega lepega dne ob golfu kakšno rekli in uskladili stališča. Saj vemo, kako je bilo z avtocestami. Pa z bankomati.

    Toda samoregulacija ne deluje niti tam, kjer je zelo konkurenčno okolje.

    Poglejmo si samo radijsko sceno. Radijskih postaj kolikor hočeš, ampak vse vrtijo istih 100 komadov iz 80ih in 90ih let. In pri vseh je reklam vsako leto več, da o njihovem nivoju ne govorimo.

    Seveda je regulacija smiselna le, če je racionalna, če so predpisane sankcije večje od interesa kršenja, in če se sankcije izvajajo.

    Hiperprodukcija zakonov pač ne pomaga. Razen če ne želimo s tem v Guinessovo knjigo rekordov.

    Primer slabo postavljene regulacije so radijske kvote za slovensko glasbo, ki jo zdaj posledično vrtijo med polnočjo in peto zjutraj, da izigrajo kvote.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.