Oddaja X Factor je v polnem teku in v nedeljah zvečer, vsaj če sodim po odzivih na Twitterju, prikuje pred “male ekrane” precej veliko število ljudi. Voditelja oddaje Vid Valič in Peter Poles povsem korektno manevrirata oddajo, žirija, ki jo sestavljajo Jadranka Juras, Damjan Damjanovič in Aleš Uranjek, pa preveč hitro zapade v solzavo stanje.
V bitki za zmago v oddaji X Factor in za svetovno slavo, so ostali sledeči udeleženci: Alma Merklin, Ajda Kovačič, Ana Soklič, Matija Jahn, Demetra Malalan in skupina In&Out

Oddaje X Factor ne spremljam redno, ponavadi šele po kakšnem zanimivem tvitu preklopim in si pogledam kaj se dogaja. Tako je bilo tudi včeraj, vendar je bil razlog povsem drugačen – ja, tudi “oprava” Jadranke Juras me je “pritegnila” in sem pomislil, kaj se mora zgoditi ženski, ki sicer izgleda precej fajn, da si da kaj takšnega, kar je imela včeraj, na glavo?! Ampak o okusih se ne razpravlja, kajne?

Druga stvar, ki me je fascinirala so bili oglasni bloki. V tistem času, ko sem spremljal oddajo, sem jih tudi meril na telefonu. Jeap, čuden sem, priznam. Številke so impresivne in v tistem času sem se spraševal ali je oddaja med oglasnimi bloki, ali obratno.

Ko sem preklopil na X Factor sem čakal na prve oglase in začel meriti:

  • 5:07 je trajal oglasni blok
  • 9:52 je trajal X Factor
  • 5:29 je trajal oglasni blok

blank

V Sloveniji imamo v veljavi Zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS), ki v 32. členu (omejitve obsega televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje) pravi:

Skupni obseg televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje v televizijskem programu ne sme preseči 12 minut v okviru vsake posamezne ure, če ta zakon ne določa drugače.

Na žalost nisem spremljal nadaljnih oglasnih blokov, da bi lahko videl, če se Pop TV drži tega člena, vendar močno dvomim, da bi naslednjih 30 minut bili brez oglasnega bloka!

Torej je na mestu vprašanje, je oddaja X Factor Slovenije oglasna oddaja, ali zabavna oddaja? Oz. ali gledamo oddajo ali oglasne bloke? Me zanima, če se kakšna institucija dejansko ukvarja s tem in kakšne so potem posledice? Sicer dvomim, da je kdo tako “pikolovski”, kot tudi, da se POP Tv-ju veliko bolj “splača” vrtet oglasne bloke in plačati kazen v najbolj gledanem nedeljskem terminu, kot pa da bi “pljunili v lastno skledo”.