Pred parimi dnevi sem v zapisu – kako se dela social na Facebooku – vse je isto sranje! pizdil nad “community managerji”, ki s pomočjo uspehov naših športnikov “bildajo engagement” in zbirajo “lajke”. In seveda, včeraj, ko je Primož Kozmus osvojil srebrno medaljo v metu kladiva na Olimpijskih igrah, se je zgodba ponovila. Facebook strani znamk so postale Primož Kozmus – v bistvu je bil Primož Kozmus prisoten povsod in vsi brandi so mu čestitali in se dičili z njegovo medaljo – zraven pa še opozarjali, da je to objavo res potrebno lajkati.

Primeri komunikacije, ki prinašajo veliko lajkov (fotografij ne bom dodajal, ker so avtorsko delo, za katerega dotične Facebook strani verjetno nimajo dovoljenj za objavo, kajne!?) :

  • Bravo Primož! Tudi srebro je naše. Čestitamo! – Fashion Days Slovenija
  • SREBRNA OLIMPIJSKA MEDALJA za Slovenijo! Bravo Primož Kozmus!!!!! #oi2012si TOOOOOOOO!!!! MEGA LIKE za KOZMUSAAA!!!!!! – Radio Capris
  • Primož Kozmus – uradna stran je Slovenia Olympic Team priboril še eno medaljo, četrto. Čestitke za srebro, bravo Primož. – Radio HIT
  • Bravooooo, Primož! Srebrna olimpijska medalja je naša! Čestitamo!! :) Thumbs up za naše odlične športnike! – Tuš
  • Drage dame in gospodje: PRIMOŽ KOZMUS dobitnik SREBRNE OLIMPIJSKE MEDALJE! čestitamo, lajkamo, skačemo in se veselimo!! – Collegium Mondial Travel

Takole, naj bo dovolj. Vsaj približno je jasno, kako poteka “uspešna” komunikacija na Facebooku. Da ne bo pomote. Super je, da vsi brandi čestitkajo uspešnim športnikom in tako izkoristijo uporabnike za povečanje “engejdzmenta” – danasnja statistika bo navdusila podjetja.  Vendar me vseeno zanima koliko od njih jih tudi finančno sponzorira dotičnega športnika, oz. koliko denarja na sploh investirajo v športnike v teh podjetjih? Predvidevam da bolj malo, ampak to je že druga zgodba, ki s samim Facebookom nima ravno veliko.

24 Responses to Primož Kozmus – srebrna medalja London 2012 in Facebook objave

  1. Nina says:

    Koliko si pa ti prispeval v Kozmusov žep? …glede na to, da si na malo drugačen način izrabil aktualno ime? ;)

    • had says:

      ne razumem vprasanja?

      izrabil aktualno ime? ce bi zelel izrabiti aktualno ime, bi to storil z zapisom vceraj zvecer – in bi pobral celoten seo juice.. in jaz nisem brand.. dve razliki sta :)

      • Nina says:

        Gre za to, da različno “izrabljamo” različne stvari za svojo promocijo. Zakaj sem jaz, ki nisem brand, čestitala Kozmusu? In to jaz, ki ne spremljam nobenega športa in slišim le najbolj odmevne rezultate. Ne vem? Morda tudi le za to, da opozorim nase…dokaj sebično verjetno? Rada bi verjela, da zato ker sem ponosna nanj…ampak jaz sem ponosna tudi na vse ostale, ki so tekmovali… pa jim nisem čestitala. Zaj….. je tale iskrenost ;)
        Prav tako mislim, da tebi ni čisto vseeno za rating…ali pač?

        • had says:

          osebna cestitka, se mi zdi, meni osebno, nekaj povsem drugega, kot pa cestitka, ki jo nameni zmagovalcu brand..

          namrec v zadnjih dveh, treh letih, se je to spremenilo – komuniciramo z brandi na nivoji prijateljstva, pa v bistvu to nikdar ne bomo – brandi nas izkoristijo, da pri njih pustimo denar, pri prijateljih pa tega ni, niti nikoli ne bo, kajne..

          rating – ce od tega ne mores ziveti, potem to bolj malo steje :) ce je to hobi, je se toliko drugace..

        • Nina says:

          se strinjam ;) nekje mora bit meja. Drugače se pa ti meni zdiš že brand ;)

  2. Gregor says:

    Iz cesa bo pa dobil denarno nagrado? Iz vatikanskega RKC sklada? Ne – iz drzavne blagajnice, ki jo morajo podjetja vsak mesec sponzoonzorirat. Za eno objavo na fb pa je to najbrz dovolj. konec konec gre pa za cestitko, za priznanje.

    Kaj pa bi po tvojem moral v taki situaciji objaviti, ce sploh kaj, CM?

    • had says:

      gre za nabiranje lajkov.. ker to je nacin “engejdzmenta”, ki ga vsi priporocajo..

      drzavno blagajno sponzoriramo tudi mi vsi – fizicne osebe in ne samo podjetja.. in jaz sem spraseval o sponzorskih sredstvih..

      je kdo karkoli o primozu objavil pred pol leta? je kdo sploh vedel kaj se z njim dogaja.. se upam it stavit, da ce ne bi osvojil medalje, bi bila situacija drugacna.. in sportniki so ob zmagah vedno “nasi”, ob porazih, pa ostanejo sami..

  3. Anonymous says:

    Izpostavljeno je popolnoma korektno vprašanje. Angažiranost na FB se sicer resda logično navezuje na družbeno aktualno dogajanje, toda pri tem je potrebno iskati tudi komunikacijske sinergije in te so ponavadi med sponzorji in sponzoriranci. Hyundai Slovenija je včeraj denimo uporabil tole, kljub temu, da ga ne najdemo niti med sponzorji Team Slovenia niti med sponzorji London 2012.
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=407398562656049&set=a.117060515023190.16346.112528878809687&type=1&theater

  4. Anonymous says:

    Glede na napisano v zgornjem članku bi predvideval, da je kreator te umetnije od članka, glavni sponzor ŽURA Z RAZLOGOM, glede na avtorjeve objave na Facebooku, kjer ravno tako izkorišča prireditev za “bildaje engagementa”. Ali se morda morda motim in je had.si glavni sponzor?

    • had says:

      v bistvu te ne razumem..

      podpiram prireditev – s tem, da mi ni treba biti med sponzorji, ker do sedaj, kljub temu da sem podprl cel kup zadev (ja, ni jih malo), nisem se nikdaj zahteval nobene omembe..

      in ja, fb objava je bila linkana na moj zapis o tem – na mojo vsebino.. ki pa ni ukradena..

      bo slo?

  5. Jaka says:

    Ne razumem zakaj mediji nebi smeli poročat o uspehu športnika. Pomisli, če tega nebi bilo. Pri tem ima veliko korist športnik in seveda tudi medij. Jasno! Verjetno se strinjaš? Od vedno so se mediji med sabo borili kdo bo prvi, kdo bo na najbolj efektiven način poročal, kdo bo s svojim načinom privabil največ ogledov oz branj. To so mediji.

    Sicer vsak medij na facebooku usmeri pozornost k svojim objavam na svoj način in seveda so like-i pomembni. To si verjetno ugotivil tudi sam. Uporabniki so naročeni na njihove objave in če želijo se lahko “odnaročijo”.

    Facebook je pač pripopomoček za poromcijo medija, ki ga nekateri dobro koristijo. Jasno je, da če ima objava več like-ov bo tudi višje “kotirala” na facebooku. Sicer pa nobeden od uporabnikov ni prisiljen like-at.

    Ti si tudi brand in verjetno ti blog prinaša kaj cekinov v žep? Torej si tako kot ostali mediji to tematiko posredno izkoristil za branost svojega bloga. Tako ali drugače. Zakaj pa ti ne objaviš svojega bloga brez fotografije? Saj ta, ki si jo vzel iz videa ni tvoja last. A si Kozmusa vprašal, če lahko “izrabljaš” fotko za promocijo svojega blog zapisa? Pa čeprav si želiš kamuflirat situacijo in se izgovarjat “pa saj je fotka iz videa”.

    • had says:

      napaka – fotografija je uporabljena v skladu z avtorskimi pravicami in na sreco mi ne mores nicesar ocitati glede tega! jeap, nekateri se drzimo pravil.

      z blogom ne zasluzim za eno pivo v mesecu, ampak to je nepomembno.

      in zgresil si poanto zapisa – ni govora o medijih, ampak brandih, ki niso medij.

      • Jaka says:

        A tem koliko zaslužiš in koliko imaš od tega bloga je morda res zgodba za kak drugi zapis.

        Radio Hit in Radio Capris sta medija. Ali se motim?

        Sicer pa nisi odgovoril na vsa ostala dejstva.

  6. Anonymous says:

    Pa sej ti dejansko isto delaš s tem blogom – izkoristil si Primoža za obisk.

    • had says:

      ja, seveda. jaz sem ukradel fotografije na spletu, da sem se kitil z njimi. in po moznosti sem uporabil tudi logotip in ostale simbole olimpijskih iger, ki se ne smejo..

      ah, ni tako preprosto..

      • Jaka says:

        Delaš dramo iz stvari, ki niso tako dramatične kot jih želiš prikazat. Povej kdo je bil dejansko oškodovan?

        • had says:

          torej so avtorske pravice povsem brezpredmetne?

          svetujem ti, da si preberes tole – http://centrifuzija.com/upostevanje-pravil/

          pa ti bo marsikaj bolj jasno. in ne, jaz nisem hudicev odvetnik in ne sodim, kdo je kriv in kdo ne..

        • Jaka says:

          Če sem prav prebral je osrednja težava o kateri govoriš v tem postu čisto druga. Pomisli, da morda tej mediji, ki poročajo o uspehih in neuspehih športnikov (kar je v osnovi njihovo osnovno poslanstvo) jih tudi dodatno podpirajo, pa ti o tem nisi niti preveril. Si samo na kratko podal misel “pa sej verjetno nič naredijo za njih”. Kaj pa, če se motiš?

          Bi se še strinjal, da kritiziraš brande, ki se promovirajo na facebooku z vsako možno tematiko, ki dejansko nima minimalne veze z njihovo storitvijo in to samo in izključno zato, da si nabijajo lajke. Lep primer je recimo fb page “Slovenija, moja dežela”. Tu gre dejansko za pravo zlorabo, ker tu prodajajo svoj page za oglasni prostor na raznih forumih. Moje mnenje je, da si se te tematike lotil malo preveč površinsko.

          Sicer pa dejmo bit realni, če se vrnemo k fotkam. Podajanje fotografij iz spletnega servisa na drugi spletni servis in njihova “uporaba” je že tako znucana tema in tako spopulirana težava, da je skoraj smešno, ko nekdo o njej govori. Isto kot, da bi se jezil kako na spletu dobiš na vsakem koraku glasbo v mp3 obliki oz filme za ogled v domači dnevni sobi. Mislim, da s tem nisi odkril vode.

  7. marin says:

    Se pridružujem komentarju, vse te objave in čestitke so zelo neokusne. Zanimivo bi bilo videt, če so Kozmusa pri katerem od teh podjetij, ki so mu čestitali, mogoče zavrnili za sponzorstvo. se ne bi čudil, če ja.

  8. Dzoni says:

    Poanta je ta – znebte se FBja Twitterja pa lajkite raj sami sebe in se sami s sabo ukvarjejte. Tako boste vsaj neki mel. Who gives a fuck kdo koga lajke.

    In ti Had si tud en tak attention whore s temi svojim bloganjem.. In kot tak se ne razlikuješ bistveno od brandov.

    • had says:

      obstajajo pravila. obstajajo avtorske pravice. in nekdo se jih ne drzi. ja, seveda, problem je v meni, ker jaz sem kriv, da nekdo gleda tudi na to.

      attention whore – pa ves kaj to pomeni?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.