Ford, Opel in Citroen – spletni oglasi na Delo.si – se tako dela z oglaševalci?

Oglasni bloki so del spletnega mesta Delo.si – nad tem sem že pizdil. Sicer je bil drugačen kontekst, kot je danes, vendar se bom zopet dotaknil oglasov, ki jih oglaševalci plačujejo in jih uporabniki vidimo na spletnem mestu Delo.si. Kaj me je tokrat zmotilo in zakaj me to sploh moti, ko lahko mirno uporabljam AdBlock.

To, da ima ena novica 5 oglasov!! niti ni tako katastrofalno – lahko bi jih imela sedem recimo! Je pa katastrofalno, če se na tako “relevantnem” spletnem mestu prikazujeta dva oglasna bloka za “spamanje”, oz. za nagradne igre, kjer je potrebno vnesti svojo mobilno številko, kamor ti kasneje pošiljajo SMS-sporočila, ki jih zabeljeno plačaš (there ain’t no such thing as a free lunch). To bi še preživel, kljub temu, da gre za zelo podcenjujoč odnos do obiskovalcev spletnega mesta, ampak če je to njihov vir prihodkov, potem sem ga pripravljen tudi požreti.

Sedaj k dejanskemu problemu, oz. stvari, ki je vsaj zame precej katastrofalna. Na istem članku se mi poleg dveh “spam” oglasov prikazujejo še trije avtomobilski oglasi – ampak glej ga zlomka – oglasi treh različnih proizvajalcev avtomobilov. Ford, Opel in Citroen se mi prikazujejo istočasno!

Če pogledam to iz vidika Delo.si – super, prodali so 5 oglasnih blokov, verjetno po metodi CPM in za njih je stvar zaključena. Zakupnik medijskega prostora se ni sekiral, ko je planiral akcijo in mu je popolnoma vseeno, kaj vse se vrti v isti rotaciji – dobili so svoj delež. Vendar pozor – oglaševalec, v tem primeru podjetja Ford, Opel in Citroen bi se morala zasekirati in udariti po mizi z roko.

Edino, če je to del strategije in imajo avtomobilski proizvajalci itak dovolj denarja za spletno oglaševanje, ker rezultati pač niso pomembni in jaz tega ne štekam! Ne morem in ne znam si predstavljati, da bi si oglas na televiziji isti trije avtomobilski proizvajalci razdelili na tretjine, vendar bi vsak plačal celo ceno predvajanja (in ja, verjetno se bo kdo obesil na tole primerjavo, ampak meni se zdi edina smiselna!). Vendar očitno te trije brandi ne vedo, kaj se točno dogaja z njihovimi oglasnimi bloki, ker z njimi upravljajo agencije in posledično se jim rezultati, ki po mojem mnenju niso ravno bleščeči, ne zdijo nič čudni – saj statistično se da vse lepo zapakirati, kajne?!

  1. Noben resen medij, si ne bi smel dovoliti zavajajočih oglasov, kakršni so tele za SMS klube. Tudi z izbiro oglasov medij kaže svoj odnos do svojih uporabnikov. Zakaj pa recimo ne dopuščajo porno oglasov?

    Seveda si je uporabnik sam kriv, če se v to zaplete. Sploh ni dvoma. Ampak meni se zdi zelo slaba politika, da za par eurov svoj ugled prodajo tem nategovalcem. Prihodek je premajhen, da bi se to kje konkretno poznalo.

  2. Zdi se kot, da slovenski spletni mediji težko razumejo, da je manj dejansko več. Manj oglasov (max. 2-3 na stran) pomeni, da so le-ti večji, bolj vidni, omogočajo nadpovprečne kreative, manj je oglasne zasičenosti in uporabniki jih bolje sprejemajo. In na koncu koncev so tudi rezultati oglaševanja neprimerno boljši.
    Eno primerjavo sem pred kratkim dal sem:

    Vsebina in kakovost posameznih oglasov pa je že druga tema:)

  3. Se strinjam – tile spam oglasi so nagravžni in podcenjujoči.
    Spominjajo na tisto, ko so se v nekem času pred par leti razbohotili razni oglasi s fake pričevanji o izgubi teže, pa o magičnih prstanih in takih čirulah čarulah – in so jih Delo revije objavljale tudi v Jani in podobnih revijah (lahko ,da sem si narobe zapomnil).

  4. Ironija?

    Na istem članku se mi poleg “spam” oglasa prikazujejo še trije avtomobilski oglasi – ampak glej ga zlomka – oglasi treh različnih proizvajalcev avtomobilov. Peugeot, Citroen in Renault se mi prikazujejo istočasno!

    1. Good point. Razlika je samo v tem, da so na teh dveh slikah CPC oglasi, na delu pa (verjetno) CPM. Tudi namen oglasnih akcij je povsem drugačen, vidnost oglasov prav tako. Kdor pa pride na stran, pa se verjetno ne bo ukvarjal s tem, če so oglasi CPC ali CPM.

  5. Zakupniki teh oglasov najvrjetneje nimajo nobene veze z internetnim oglasevanjem kot stroko. Na parih internetnih portalih nekaj oglasnega prostora kupijo, da svojim narocnikom lahko razlagajo, da internet pokrivajo in da se narocniki tam vidijo. To je vsa tehnika. Vecino denarja usmerjajo v medije kjer dobro sluzijo z malo dela. Ce kumu, ki se malo spozna na oglasevanje in opazuje stvari to ni jasno botem bog pomagaj. Kar se tice konkurence, ki se prikazuje naenkrat tako je tudi na medijih v recimo US ali UK ali DE. Ali pa preprosto poglejte na google, ko vpisete kaksno kljucno besedo kaj pade od placanih povezav od konkurence ven.

  6. Evo lih včeraj sem na tvoji strani opazil oglas za tiste SMS klube

    1. naceloma ne bi smel.. ker sem jih blokiral.. ce pa jih odkrijes, pa mi napisi link do njihovega sajta – ker niso samo eni, ki to ponujajo..

Komentarji so zaprti.