Sneg. Sneg januarja. Sneg januarja, ki preseneti voznike in posledično nastajajo zastoji na vseh cestah. Poleg tega pa so v zadnjih dneh asfaltne ceste precej bolj podobne makadamskim cestam, kot pa cestam, po katerih smo sicer navajeni voziti. In za vse skupaj je kriv nov pravilnik o zimski službi, ki uvaja kup novosti – ki pa so, kot je videti po prvem sneženju, precej neumne.

Pravilnik o rednem vzdrževanju javnih cest je lansko leto dobil kup popravkov. Med drugim tudi del o zimski službi in čiščenju cest, ki je postavil varnost na drugo mesto, varčevanje pa na prvo mesto. Konec leta, ko bodo preštevali trupla na naših cestah se ne bo nihče spraševal o tem pravilniku in naših uničenih avtocestah, ampak bo kot vedno razlog za številne nesreče alkohol in prehitra vožnja.

Kaj so naši vrli birokrati zapisali v pravilnik (vir) – del o višini snega je bil tudi že v prejšnjem pravilniku..
Prevoznost je zagotovljena, če višina snega na cestah I. in II. prednostnega razreda ne presega 10 cm, na drugih cestah pa 15 cm, promet pa je možen z uporabo zimske opreme vozil. Na odsekih cest z vzdolžnim naklonom nad 10 odstotkov se šteje, da je prevoznost zagotovljena tudi, če je promet možen samo z uporabo snežnih verig.

Ta del je tisti, ki razloži vse in pojasni nastalo situacijo. Nizke temperature, veliko snega v kratkem času in vozila na cestah. Ker ni zapadlo dovolj snega – 10 / 15 cm, zimske službe niso plužile in posledično se je po cestah začel nabirati zbit sneg, ki je postal led. Vozila s slabšo zimsko opremo, ali pa brez nje so seveda ostala vkleščena v ledu in nastali so zastoji. No, tudi situacija po mestih ni bila nič drugačna – s to razliko, da po mestih niso plužili, ker ni bilo 15 cm snega in posledično so ceste postale vse prej kot prijetne za vožnjo.

Tudi tri dni kasneje, ko ni bilo več ne duha ne sluha o sneženju so ceste še vedno enake – kot bi vozil po najbolj “razfukanem” makadamu. Glede na temperature in na to, da cest sedaj ne plužijo, ali posipavajo, bo takšno stanje ostalo še nekaj časa. Mogoče bi bilo zanimivo dobiti podatke o tem, koliko bolj se ceste uničijo zaradi takšnega načina – ali pa koliko se manj uničijo, ker je na njih dodatna plast ledu. Vem pa, da ni prijetno voziti po takšnih cestah, predvsem pa ni prijetno ustavljanje na križiščih, kljub temu, da imaš nove zimske gume na vozilu, ker gre vozilo malce po svoje in niti elektronika ne pomaga.

Ministrstvo je očitno ta pravilnik sprejelo zaradi varčevanja. Varčevanja na račun varnosti. Ker oni lahko in ker jim je pač vseeno kaj se dogaja po cestah po Sloveniji. Ni važno koliko stane, važno je, da mi varčujemo!

2 Responses to Ledene ceste, zastoji in nov pravilnik o zimski službi

  1. Anonimno pravi:

    Pozdravljen Had,

    se strinjam, da je nov pravilnik sprejet zaradi varčevanja. Nisem pa prepričan, da se bo varnost poslabšala. Bomo vozili bolj počasi in previdneje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.