Zmago Jelinčič Plemeniti je populist, ki se “šlepa” na aktualne dogodke. Marsikdo bi rekel, ker mu je uspelo priti nazaj v parlament, da obvlada politični marketing. Marsikdo pa bi rekel, da je predvidljiv in da je povsem jasno koga nagovarja in s kakšnim tonom komunikacije. In njegova objava na Facebooku o akciji (LJ)UBIL TE BOM je tipičen primer tega. Predvidevam, da je njemu povsem jasno, da gre za akcijo osveščanja proti nasilju nad ženskami – Ni opravičila, vendar jo je Zmago raje izkoristil zase in s pripisom, da gre za prednovoletno borbo proti sovražnemu govoru po levičarsko.

Ko sem prvič videl plakat, ki je delo odličnega oblikovalca Blaža Ritmaniča iz Formitasa, sem se zamislil – kako, da dejansko še nihče ni našel te močne korelacije, ki je izpostavljena na samem plakatu. LJUBIL TE BOM se skozi čas lahko spreobrne v UBIL TE BOM. V bistvu je Blaž zadel žebljico na glavico in izpostavil hudičevo velik problem v Sloveniji – nasilje nad ženskami med štirimi stenami in to na takšen način, da bi ga lahko razumel čisto vsak.

O plakatu sem prebral marsikatero kritiko – na desnosučnih spletnih straneh, kjer so govorili o problemu, da mora sin vsak dan gledati takšne plakate, ko ga pelje mama v vrtec. In seveda so to povezali s tem, da se v vrtcih in šolah izvaja spolna vzgoja, ki je sama sebi namen, v vrtcih in šolah se izvaja teorija spola in lgbt miselnost in še kaj bi se našlo. Moj odgovor je dokaj preprost – da, tudi otroci naj se zavedajo, da ko oče doma udari mamo to pusti pečat na otroku za celo življenje. In da se naučeno nasilje prenaša iz roda v rod. Namesto, da bi se pogovarjali o tej temi, si nekateri želijo, da bi jo pometli pod preprogo. Ker nasilje nad ženskami v Sloveniji je pač tabu tema in o tem se ne pogovarja, kajti to je del naše folklore.

Zmago Jelinčič Plemeniti pa je ta plakat izkoristil, da je med svoje “vernike” na Facebooku delil malce drugačno sporočilo. Da gre v bistvu za prednovoletno borbo proti sovražnemu govoru po levičarsko. In če gre kdo brati komentarje pod njegovo objavo, kot sem šel jaz, mu bo jasno koga nagovarja Zmago Jelinčič s tem svojim populizmom. Prav tako pa tudi postane jasno zakaj ti komentatorji ne bodo razumeli sporočila plakata, ki direktno in brez ovinkarjenja.

Par primerov komentarjev pod njegovo objavo:

  • Le v kateri nori glavi je nastala ta javna za=bava??? Spet izgovor na umetniško svobodo? Ko je vse dovoljeno…
  • Še ljubezni ne znajo izkazovat drugače, kot, da vpletejo nasilje zraven. Res so ubogi stvori!Tile levaki in liberalci so tako polni idej kot je drek polen vitaminov
  • Za kozlat v bistu. Ti pe**i demokraticni so se vecji populusti kot ti, saj bi za glas Elke Strojan prodali se lastno drzavo!
  • A ni nikjer nobene sekire, da bi razbil
  • Zaradi taksih besed katere so izmisljene, jih prijavljitelj lazno prijavi na policijo, ki pa so nato zaradi njih nekateri v kaznenskem postopku, prepoved preblizevanja,…
  • GROZA !!!! Zanima me komentar tistih, ki so avtorji tega ……… !!!

Namesto komentarja komentatorjev, ki bi bil lahko res sočen, bom ta del preskočil in prepustil vsakomur, da sam premisli o družbi v kateri živimo in da razmisli o tem zakaj nekatere moti močno sporočilo, da se LJUBIL TE BOM spremeni v UBIL TE BOM.

11. oblikovalski natečaj Plaktivat na temo “NI OPRAVIČILA” je ograniziral TAM-TAM Inštitut v sodelovanju z Društvom SOS telefon. Problem, ki ga naslavlja komunikacijska akcija, je nasilje nad ženskami. Gre za eno od najbolj razširjenih in skritih oblik kršitev človekovih pravic. Temelji na neenakovrednih družbenih odnosih med spoloma, izvira iz neenakomerne porazdelitve zasebne in družbene moči med spoloma, iz kulturnega okolja in sistema vzgoje. Nasilno vedenje je največkrat naučeno in se prenaša iz generacije v generacijo. Ženske doživljajo različne oblike nasilja, v komunikacijski akciji pa se osredotočamo na nasilje v partnerskem odnosu.

Vsaka druga ženska je žrtev psihičnega nasilja in vsaka četrta ženska je žrtev fizičnega nasilja. Nasilje poteka za zaprtimi vrati, poleg tega pa ženske nasilje v družini pogosto prikrivajo. Razlogi zato so predvsem strah, sram, občutki krivde, ekonomska odvisnost in visoko vrednotenje podobe »popolne družine«.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.