Lani sem zapisal, da so električni skiroji prihodnost mobilnosti v mestih. Električni skiroji so težki okoli 10 kilogramov, imajo avtonomije preko 25 kilometrov in dosežejo hitrost 25 km/h. Medtem, ko ste na sestanku, ga lahko polnite in se potem odpeljete naprej po opravkih. Pa vendar …
- Električni skiro Koowheel E1 / so električni skiroji prihodnost mobilnosti v mestih?
- FlyKly Smart Ped Kickstarter / e-skiro / kick assist e-bike prvi test
- Na kateri strani natočim gorivo v avto?
Ko sem lansko leto testiral električni skiro si niti pod razno nisem predstavljal, da bo v manj kot v enem letu v Sloveniji tako veliko število električnih skirojev. Glede na to, da se cene začnejo pri okoli 350 evrih in gredo navzgor, me letos preseneča pogled na številčne uporabnike, ki se vozijo z električnimi skiroji naokoli – predvsem imam v mislih Ljubljano, kjer imam zadnje čase občutek, da jih je celo več kot je kolesarjev (vem, slab občutek imam, ali pa zgolj opažam, da je res veliko število električnih skirojev na naših cestah).
- Ninebot ES1 No. 9 Folding Electric Scooter from Xiaomi Mijia – BLACK 228318401
- Original Xiaomi M365 Folding Electric Scooter – BLACK
In zakaj pišem o električnih skirojih?
Očitno postajajo električni skiroji prihodnost mobilnosti v mestih. Vendar morajo električni skiroji in njihovi lastniki sobivati tudi z ostalimi udeleženci v prometu. Kar pa je že malce večji problem, saj se pri električnem skiroju ni potrebno zanašati na lastno moč, ampak na moč baterije, ki jo ima skiro.
Posledično lahko ti skiroji precej divjajo po pločnikih in s svojimi majhnimi gumami so sicer super vodljivi, ampak padec pri 25 km/h ob robu ceste je lahko precej nevaren. Glede na to, da je zelo veliko “mulčkov” na teh skirojih, bi sicer pričakoval, da bo država spremenila kakšen predpis ali določila pravila uporabe.
Z drugimi besedami – kolesar vozi po kolesarski stezi na lasten pogon s hitrostjo okoli 20 km/h, mimo njega pa želi iti voznik električnega skiroja ali celo skuterja (ja, tudi to je en tak zanimiv primer). Ker so kolesarske proge precej ozke je to precej težko, zato se jih precej zapelje med pešce na njihovo površino. Kar pa ni ok, saj je dovolj že rahel udarec in pri hitrosti 25 km/h se zgodi nesreča.
Ne želim si, da bi država ukazala, da je obvezna oprema na električnem skiroju čelada. Prav tako si ne želim, da bi dobili nov zakon, ki bi urejal to področje. Si pa želim, da bi lahko vsi udeleženci sobivali na površinah, ki so nam vsem namenjene, predvsem pa da bi se lahko na pločniku ali kolesarski poti počutil varno.
Primer včeraj zvečer, ki me je vzpodbudil za tole pisanje. Okoli 22. ure se peljem po Celovški. Na semaforju opazim voznika električnega skiroja, ki je zapeljal skozi rdečo luč in potem namesto po kolesarski stezi vozil po pločniku za pešce, ki so se mu umikali. Tudi mimo avtobusne postaje je šel mimo čakajočih na avtobus. Vozil je krepko preko 30 km/h.. In ko se je voznik, dve vozili pred menoj, odločil, da zavije desno, je skoraj zbil voznika električnega skiroja – ker ga ni opazil (tema in brez luči električni skiro) in je v zadnjem trenutku uspel zavirati. No, voznika skiroja to ni zmotilo in se je skozi semafor odpeljal pri rdeči luči. Na srečo ni veliko takšnih lastnikov električnih skirojev, vendar so.
Po resnici je čas, da se električne skiroje prepove ali naredi blokado hitrosti. Dalj časa sem v Ljubljani in stalno hodim peš in ravno pred kratkim bi se že dvakrat zaletel v osebo na električnem skiroju, ker ni prilagodil hitrosti. Sreča je bila, da imam dobre reflekse :)
Čedalje več nesreč bo in čas je, da se to omeji, ker “40 km/h ” s skiroji žal ne gre in dogajale se bodo nesreče, saj vozijo vse povprek.
Prepoved? Izjemno glup predlog.