Jesen. Dež. In posledično zastoji na naših cestah ob prvih kapljicah dežja. Očitno se voznikom vklopi poseben “dežni sistem” in vožnja po cestah postane vse prej kot prijetna. Vožnja po dežju je bolj zahtevna od običajne vožnje, vendar to še ni vzrok, da se hitrost vožnje z 90km/h (po omejitvah) zmanjša na 50km/h, ali pa da se čaka 15 sekund na zelenem semaforju, preden prvi voznik spelje.

Dejstvo je, da so naše ceste in avtoceste precej uničene in zdelane. Da je na njih veliko lukenj, predvsem pa veliko vode, ki ne odteka tako kot bi morala. Strah pred “aquaplaningom” je očitno povsod prisoten, ampak to še vedno ne opravičuje vseh zastojev, ki se dogajajo med dežjem.

Posledično se najdejo vozniki, ki se jim mudi in poskušajo s hitrejšo vožnjo in prehitevanjem priti do cilja – vendar se zgodijo nesreče. Nastanejo zastoji in dolge kolone in začne se pizdenje nad nepretočnostjo naših cest. Za to ni vedno kriv dež, vendar precej pripomore k povečanju števila nesreč (zanima me, ali imamo v Sloveniji kakšno študijo o tem, za koliko se poveča število nesreč bo dežju!).

Ko v Ljubljani pade dež, nastane prometni kolaps. Ljudje se dejansko ne vozijo po cestah, ampak stojijo v kolonah. Ponavadi ob prvih jesenskih dneh Ljubljana postane ena velika kolona pločevine, ki se zelo zelo počasi premika.

Rešitev za zastoje ob prvih kapljicah dežja? 

  • javni prevoz! Če bi funkcioniral tako kot mora, bi bil čudovita rešitev za prometne zastoje v mestu. Vendar tudi to ne pomaga, ker avtobusi ostanejo ujeti v zastojih in posledično niso rešitev!
  • definitivno je ena izmed boljših stvari za vse, ki jih je strah vožnje po dežju AMZS center varne vožnje na Vranskem, kjer lahko preizkusite bolj ekstremno vožnjo na različno spolzkih podlagah.
  • dobre pnevmatike. Ja. Pnevmatike so tista stvar, ki vozilo povezuje s cestiščem in ponavadi ljudje varčujejo pri njih. Ko gledam vozila in njihove profile pnevmatik, se mi zdi še precej čudno, da je tako malo nesreč na naših cestah. Med prvim dežjem se tudi zaradi tega veliko voznikov odloči, da bo vozilo bolj počasi, kajti njihove pnevmatike niso primerne za vodo na naših cestah.
  • vožnja naj bo vožnja in naj ne bo opravljanje službenih stvari. Odložite telefon in se posvetite cesti in ostalim vozilom!
  • popravljene ceste. Zadnja leta se vse manj denarja vlaga v popravljanje cest. Razen avtocest, ki so vedno znova zaprte za promer, ker se nekaj dela na njih, pa vendar ni nikjer nikoli delavcev. Če bi bile naše ceste primerne količini vozil, ki se vsak dan vozi po njih in bi bile primerno urejen, bi bilo precej manj stresnih situacij.
  • ljudje. Zadnje, vendar najpomembnejše. Če je nekoga strah vožnje po dežju, ker se boji, da se bo kdo vanj zaletel, ali obratno, potem je prva alineja lahko rešitev. Vsekakor boljše, kot pa da tak voznik povzroča zastoje in živčnost. Seveda bi se vsak moral sam odločiti o svojih sposobnostih, predvsem pa najti kompromis med vožnjo, ali izbiro kakšnega drugega prevoznega sredstva

Moja vožnja po dežju?

Med dežjem sem precej bolj skoncentriran na vožnjo. Odložim telefon in se posvetim dejansko samo vožnji. Držim varnostno razdaljo in ne izsiljujem, ali pa bliskovito zaviram, ker računam na to, da niso vsi ljudje vedno povsem skoncentrirani na vožnjo in da so zjutraj ljudje še precej zaspani za volanom.

Predvsem pa sem pozoren na večje luže na cestah in na odseke, kjer je veliko listja v tem obdobju. Tam prilagodim vožnjo razmeram in pazim na to, da mi ni potrebno nenadnoma zavirati. Predvsem pa poskušam biti previden še za ostale voznike, kajti precej nesreč botruje ravno neprevidnost!

Pa srečno in čim manj stanja v kolonah ob prvih kapljicah dežja!

Zakaj nastanejo zastoji na cestah ob prvih kapljicah dezja

Zakaj nastanejo zastoji na cestah ob prvih kapljicah dezja

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.