Ko zastoji na cestah in cakanje v kolonah postanejo del nasega vsakdana Ko zastoji na cestah in cakanje v kolonah postanejo del nasega vsakdana

Zakaj Zasavci protestno ne zapremo avtoceste proti Ljubljani za par ur?

Vožnja iz Zasavja proti Ljubljani po avtocesti je kot loterija. Nikoli ne veš povsem natančno kdaj boš prišel v Ljubljani. Tudi več kot dve uri traja vožnja od Trojan do Ljubljane, ker preljubi Dars že tri mesece podira cestninsko postajo Kompolje. Ali pa ker se zgodi nesreča in nastane več 10 kilometrski zastoj. Zakaj Zasavci protestno ne zapremo avtoceste proti Ljubljani za par ur in Darsu na ta način sporočimo, da to kar počnejo že vrsto let ni ok!

V zapisu omenjam Zasavce, čeprav bi lahko omenil tudi Celjane, ali pa Mariborčane – v bistvu vse, ki se vozijo po štajerski avtocesti proti Ljubljani – no, ne gre za vožnjo, ampak jutranje stanje na tem delu avtoceste.

Od Trojan do Ljubljane je približno 40 kilometrov avtoceste, kar je približno 30 minut vožnje po predpisih. Če se zjutraj odpravljate v Ljubljano v službo, potem vam je jasno, da morate za 40 kilometrov dolgo pot dodati še vsaj kakšno uro rezerve – ker na naših avtocestah nikoli ne veš točno kdaj boš prišel na sam cilj.

V bistvu je s štajersko avtocesto tako kot z Adrio Airways – na cilj boš verjetno prišel, nikoli pa ne boš vedel točno kdaj! In če imaš sestanek v Ljubljani v jutranjem času, potem obstaja velika verjetnost, da boš zamudil na sestanek, ker to kar se dogaja na štajerski avtocesti že meji na norost.

Pred leti smo Zasavci stopili skupaj in šli protestno v Ljubljano pred Vlado proti sežiganju odpadkov. Borut Pahor se je skril in se ni upal soočiti z Zasavci – kako pričakovano, kajne? In očitno bi bil sedaj zopet čas, da se organizira protest proti sranju na naših avtocestah, predvsem pa proti Darsu in njihovem neučinkovitem upravljanju avtocest, predvsem pa mesece in mesece trajajočim popravilom cest.

Dars sodi pod SDH. In SDH sodi pod Ministrstvo za finance. Pričakoval bi, da bi kdorkoli v tej deželi opazil, da nekaj ni ok z našimi avtocestami in posledično bi se lotil tega problema, ki je vsako leto hujši. In verjamem, da je marsikdo prodal svojo nepremičnino v Ljubljani pred leti in se odločil za življenje izven Ljubjane in pristal na dnevne migracije, ker je bil dostop do Ljubljane hiter in preprost. Odkar imamo vinjete je ta situacija povsem drugačna in nikoli ne veš kdaj ti bo uspelo priti v Ljubljano.

Glede na to, da se pristojni ne ukvarjajo s tem problemom, ki pa je za dnevne migrante ključnega pomena, bi bila mogoče protestna zapora avtoceste za par ur dovolj veliko opozorilo, da začne nekdo razmišljati o tem problemu. In da je potrebno najti rešitve, kajti vsak dan več prometa bo na tej avtocesti … Mogoče pa bi šele takrat odgovorni opazili, da je treba namesto za študije o zadovoljstvo uporabnikov avtocest za 39.000 evrov investirati denar v kaj drugega – tudi to, da je Dars plačeval Bojanu Požarju “oglaševanje” spada v isto kategorijo.

Je protest res edina možnost, da se v Sloveniji karkoli spremeni?

Ko zastoji na cestah in cakanje v kolonah postanejo del nasega vsakdana
Ko zastoji na cestah in cakanje v kolonah postanejo del nasega vsakdana
  1. Protestirali bi sami proti sebi. Vsak sam v avtu, potem pa jok, kakšna gneča je. Rešitev bi bil dvig trošarin na gorivo in prepoved vožnje po prehitevalnem pasu voznikom, ki so sami v avtu.

    1. To lahko napiše samo bedak. Kaj ti koristi kakršnakoli prepoved če ni roke ki bi nadzirala spoštovanje prepovedi? Poleg tega je problem širši. dosti širši.

    2. hm. ne. protestirali bi proti tistim, ki so odgovorni za naso infrastrukturo … to je razlika. da oni upravljajo z denarjem in to ne delajo dobro …

    3. Kar nekaj nas je takšnih, ki druge možnosti, kot da smo sami v vozilu nimamo. Če delaš nekje v proizvodnji in imaš službo od 6 do 14 to gre. Če pa nikdar ne veš, kdaj boš zaključil, pa tvoj predlog ni rešitev ampak dodatni nož v naš hrbet.

      1. tega se ljudje ne zavedajo, da niso vec sluzbe od do … ampak da delas, dokler ne koncas dela. in tezko se je prilagajati :(

    4. Se strinjam z Vozačem. Tole ni vzdržno, kaj šele trajnostno. Vsem so olajšali dostop do Ljubljane s poceni gorivom, vračilom stroškov za prevoz, avtocesto itd. Sedaj pa problem. In šestpasovnica ni nobena rešitev – po svetu so si za vpadnice v velemesta zgradili 12-pasovnice in imajo vsakdanje prometne infarkte na 12 pasovih. Ljudje, služb je dandanes dovolj, spoštujte se in svoj prosti čas in si najdite zaboga zaposlitev bližje domu.

  2. Problem Štajerske in tudi kakše druge avtoceste ni samo v nas dnevnih migrantih in njihovi kulturi vožnje ampak predvsem v tranzitu. Rešitve za zastoje so precej enostavne in niti ne tako drage:

    1. v času prometnih konic bi prepovedal vožnjo kamionom. Kaj klinac ima en romun/bolgar/madžar za delat na AC točno ob 6:30? Zakaj ne ob 9:00? 10:00? Ko smo tisti, ki plačujemo AC na delu? In zakaj se taistim kamionarjem dovoljuje da pred sabo puščajo po 200-300 m praznega ker se jim ne ljubi speljevati? 10 takšnih kamionov pa imamo 3 km prazne ceste. Se to kdo kaj vpraša? Verjetno ne. Ampak pri nas se vlada boji tovornjakarjev kot hudič križa. Takoj ko bi začela zoreti takšna ideja bi se našel gospod Andrej Klobasa in vsevprek grozil z zaprtjem cele države.

    2. Section control: Ne podpiram počasne vožnje ampak, če bi poleg zapore za kamione zalčeli nekje na Vranskem s section controlom hitrost vožnje nižati na po moji oceni 60 km/h bi se temu ustrezno zmanjšal pritisk na Ljubljano in bi se tam bolj praznilo in posledično manj stalo. Oprema za section control ni zelo draga. In deluje. Po celi tujini. Samo pri nas ne.

    3. Širitev. Infrastruktura in novi trendi vožnje, kjer se odstavni pas ne potrebuje več omogoča izdelavo 3 pasu vsaj od Krtine dalje. Šlo bi. Vsi nadvozi imajo stebre dovolj stran. Res pa je, da pri nas bi imeli lahko 6 pasov, še vedno bi vsi tiščali na levega zato ta možnosto po mojem še najmanj poveča pretočnost ceste in je tudi najdražja.

    4. Samovoljno poseganje lokalnih šerifov v prometno ureditev. Odkar se je Opanković odločil, da zapre center Ljubljane oziroma Slovenske ulice je gnečo prestavil na Štajerko. Kdo mu je to dovolil? Kdo je na to pomislil? Odgovornim je verjetno vseeno ker tisti ki odločajo, kot kaže hodijo v center LJ v službo z biciklom.

    5. Še zadnje in najmanj mogoče je pa prometna kultura. Veliko ljudi na vsakem uvozu skače iz uvoza direktno na prehitevalni pas in to s kakimi 50km/h Ne bom izpostavljal da so tukaj vodile zvezde Domžalčani. Nihče ne pomisli da če pri 100 km/h nekdo v koloni zavre na 80 km/h bo peto vozilo z anjim moralo že ustaviti. To je velik problem in novodobne avtošole samo producirajo zombije namesto voznikov.

  3. ..ne kupim več vinjete, sem po stari “magistralki” prej v Lj.

  4. Poleg kamionov in dnevne migracije je velik problem EGO nekaterih voznikov, ki ne glede na to kaka gužva je na cesti, morajo točno tam it noter in ni važno, če mora voznik za njim dobesedno pohoditi zavoro. Lahko je za njim prazno in bi se lahko lepo vključil v promet, ampak ne on mora it tam noter in posledično še takoj na prehitevalnega.
    Potem so pa še tisti, ki skačejo iz enega na drug pas, ker mislijo, da bodo kaj pridobili. Mogoče pridobijo dva ali tri avte. Za seboj pa naredijo lep zastoj.
    Darsu bi priporočal, da naj naredi poseben ločen pas za tiste, ki je priključujejo na Krtini in vse do Šentjakoba, pa se bo vse lepo izšlo.
    Poleg tega bi pa tranzitni prevoz dal na vlake in bi se obremenitev celotnega AC omrežja zmanjšala za več kot polovico.

  5. Kaj ima pa tukaj veze center Ljubljane z štajersko avto cesto, Trojanom…pa kako si ti predstavljaš, da bodo poklicni šoferji, ki morajo do določene ure dostaviti robo drugače ne dobijo plačilo….

  6. Sicer se strinjam skoraj z vsem, samo da so vodilne zvezde Domžalčani pa je butasta izjava. Seveda je kultura na cesti na nizkem nivoju, ampak če kdo na štajerki zjutraj tišči v zadnji del vozila je v večini primerov zvezda iz onega konca trojan.

    1. Uh, vedno ko grem mimo Domžal se držim za glavo. Vsi hop hop iz vključeval ega pasa na prehitevalni, proti MB pa se teščijo na prehitevalnem, zadnjih 100 m pred izvozom pa čez trupla proti Domžalam. Res posebna kategorija voznikov. :)

  7. za par 100 eur več na računu pa se mora splačat kupovat drago pločevino in srat z izpuhi po Sloveniji vsakodnevno, predvsem pa po 3 ure na dan zabit namest da ste s svojimi družinami/otroki v Zasavju…

    1. Oprosti dragi KILGORE ker se dnovno vozim v Ljubljano na delo, da lahko normalno preživim družini. Te pa vabim da prideš delat v zasavje za minimalno plačo ali pa še manj.

Komentarji so zaprti.