Sem laik, ki se vsakodnevno vozi vsaj 100 kilometrov po naših avtocestah in ki opazuje težave, ki vsakodnevno nastajajo na naših avtocestah. Sem eden izmed mnogih, ki ob tem razmišlja kako rešiti problem zastojev na naših avtocestah. Vem, da so ideje že vse poznane našim cestnim strokovnjakom, vendar jih nihče ne udejanja.

Ponavadi pizdim nad Darsom, ki se loteva popravil avtocest v sezoni. Ponavadi pizdim v zastojih, ki nastanejo zaradi nesreče. Še večkrat pa pizdim nad vozniki na naših avtocestah, ki dejansko ne znajo voziti po njih. In nisem edini, ki opaža te stvari.

Verjetno ima vsak od vas še svoje rešitve in mogoče lahko tako pomagamo državi in Darsu, ker očitno niso dovolj dobro plačani, da bi sami našli rešitve. Obstaja še ena opcija – da so jim všeč zastoji. Sicer na slednje ne stavim ravno, ker so lahko tudi oni v zastoju, ki vsakodnevno nastajajo po Sloveniji.

In kakšni so moji predlogi za izboljšanje problematike zastojev na naših avtocestah:

  • prepoved prehitevanja za tovornjake 24/7 in zadostna varnostna razdalja med njimi (nič več vožnje v zavetrju celega konvoja tovornjakov)
  • namestitev naprav za merjenje varnostne razdalje za osebna in tovorna vozila na sistem za elektronsko cestninjenje (glede na to, da že obstaja infrastruktura in da je bilo dokazano, da je premajhna varnostna razdalja tudi eden izmed vzrokov za nastanek zastojev – elastika)
  • stalno patruljiranje policijskih vozil na avtocesti (večja prisotnost policije bi naredila že psihološki efekt)
  • hiter umik vozil ob nesrečah (Dars in vsi ostali bi morali poskrbeti za čim hitrejši umik poškodovanih vozil na odstavni pas in potem urejati dokumentacijo in zapisnike – če ne gre za težje nesreče)
  • hitrejše preusmerjanje prometa ob nesrečah na avtocesti na lokalne ceste (ko enkrat na avtocesti nastanejo zastoji, traja predolgo da se zopet vse skupaj sprosti. V takšnih primerih bi morala policija zapreti avtocestni odsek in poskrbeti za preusmeritev vozil)
  • večji poudarek na osveščanju voznikov kaj storiti ob nesreči (ali je vedno potrebno poklicati policijo, če se zgodi nesreča na avtocesti in ovirati promet dokler ne pridejo na kraj dogodka, čeprav gre samo za pločevino)
  • za voznike nad 65 let ponovno opravljanje CPP-ja (sicer bi uvedel obvezno vožnjo na poligonu na Vranskem za starejše nad 60 let vsakih 5 let, vendar je to prevelik strošek za marsikoga. Če bi država želela nekaj storiti na tem področju, potem bi imela svoj poligon varne vožnje, ki bi bil namenjen točno takšnim voznikom)
  • strožji nadzor nad uporabo mobilnih naprav v avtu (glede na to, da mobilne naprave povzročijo veliko distrakcijo, bi bilo smotrno najti naprave, ki bi prepoznale, da se voznik pogovarja po telefonu ali pa tipka med vožnjo – nameščeno na sistemu za elektronsko cestninjenje)

Zavedam se, da smo krivi vozniki za večino zastojev. No, za precej jih je kriv tudi Dars, ampak njih se ne da spremeniti. Se pa lahko spremenimo vozniki, predvsem pa bi lahko tudi država naredila nekaj v tej smeri, kajti sedanje stanje na naših cestah že precej meji na kaos.

Če ima kdo še kakšno idejo, naj jo zapiše v komentar. In upam, da bo kdo od pristojnih videl te predloge in mogoče samo za trenutek razmislil o njih.

Ko zastoji na cestah in cakanje v kolonah postanejo del nasega vsakdana
Ko zastoji na cestah in cakanje v kolonah postanejo del nasega vsakdana