Zakaj nastanejo zastoji na cestah ob prvih kapljicah dezja Zakaj nastanejo zastoji na cestah ob prvih kapljicah dezja

Vsako jutro zastoji na avtocesti proti Ljubljani / bi prepoved prometa za tovornjake v jutranji konici rešila to težavo

Že dolgo časa nisem “pizdil” nad jutranjimi zastoji na avtocesti proti Ljubljani, kljub temu da vsak dan izgubim vsaj 45 minut ko stojim v “fantomskih” zastojih – nikjer nobene nesreče ali dela na cesti, pa vendar celotna avtocesta od Lukovice do Ljubljane stoji. Bi prepoved prometa za tovornjake v jutranji konici lahko rešila to težavo, ali pa potrebujemo še dodatni pas na avtocestah, ki bo sicer povzročil zgolj to, da bo tudi ta pas bolj ali manj sameval, kajti vsi vozniki bodo na prehitevalnem pasu!

Ko tedensko zaradi zastojev na avtocesti proti Ljubljani izgubiš 5 ur in več in ko to preračunaš na leto in ugotoviš, da letno zaradi naših avtocest izgubiš preko 200 ur, potem je vrag odnesel šalo. Še posebej, če lahko svojo uro prodajaš po 40 evrov, je to ogromen izpad prihodka ali pa zgolj čas, ki bi ga lahko izkoristil povsem drugače.

Ne, ni odgovor, da se selim v Ljubljano – kajti imam stanovanje v Ljubljani, pa vendar zaradi cvetnega prahu v določenem obdobju ne morem biti v Ljubljani, če ne želim, da me duši. Prav tako hiša potrebuje nekoga, da ureja okolico in tako naprej. Torej, ni rešitev v tem, da se vsi vozniki preselimo v Ljubljano in s tem ne bo več zastojev na avtocestah – če bi imel vsaj urejen javni prevoz in ne bi dnevno zaradi tega izgubil več kot 4 ure bi bilo mogoče moje razmišljanje precej drugačno. Pa vendar ni in ne more biti, kajti konstante so jasne in znane.

Mogoče bi bil čas, da naši vrli pametni Darsovci začnejo razmišljati o rešitva, ki bi odpravile vsaj te “fantomske” zastoje, ki dnevno nastajajo in ki podrejo marsikateri plan in povzročijo zamude na sestanke in v službo. Mogoče bi bil čas, da potem ko so se odločili za odpoved prehitevanja tovornjakov, kar je precej spremenilo razmere na naših cestah in predvsem omogočilo hitrejši tranzit, da začnejo razmišljati o novih rešitvah, ki bodo na kratek rok prinesle rezultate in ne bo potrebnih miljardnih investicij.

Glede na to, da so se NSijevci, kateri so tudi v vodstvu Darsa hvalili o vseh infrastrukturnih projektih v Sloveniji, bi pričakoval, da bomo dobili vsaj idejo kako reševati jutranje zastoje na avtocestah. Ampak seveda se s tem niso ukvarjali, ker to pač njih ne briga.

Zjutraj, ko se vozim proti Ljubljani opažam, da je vozni pas poln tovornjakov, ki vozijo par metrov drug za drugim in s hitrostjo 92 km/h, kar onemogoča normalno vožnjo osebnim vozilom po voznem pasu, saj če prideš med dve tovorni vozili potem bo skoraj nemogoče priti na prehitevalni pas, ki je poln osebnih vozil, ki med seboj nimajo varnostne razdalje.

Že varnostna razdalja med tovornjaki in osebnimi vozili na prehitevalnem pasu bi marsikaj rešila. Če nekdo zavira, bi vse skupaj bilo bolj preprosto in manj stresno, predvsem pa bi promet tekel bolj tekoče. Ampak slovenska folklora je drugačna – “prilimat se za rit” in potem vozit par centimetrov za ritjo. In ko nekdo spredaj zavira, se celotna kolona ustavi.

Sicer sem pričakoval, da bo avtocestna policija opravljala to nalogo, ali pa bi policisti z nadvozov merili varnostno razdaljo in po potrebo ukrepali, ampak oni nimajo časa za to, oni se zaprmej ukvarjajo z bolj pomembnimi stvarmi – če voznik ni pripet, ali pa če vozi s telefonom v roki. To je za njih prioriteta očitno.

In na koncu še ideja, s katero se ne bodo strinjali vozniki tovornih vozil. Prepoved prometa za tovornjake v jutranji konici. Da se jim omeji čas med določenima urama, ko ne smejo voziti po avtocesti in tudi omejitev prometa na severni obvoznici v Ljubljani za tovorna vozila v jutranji konici. Ne vem, če bi bila to rešitev, ampak če bi poskusili, bi dobili rezultate in na podlagi njih bi se lahko odločali kasneje kako rešiti to situacijo, ki prinaša vsak dan veliko jeze in še več “pizdenja”.

  1. Mogoče je “mehkejša” metoda, da se v času jutranje konice, cestnina za tovornjake podvoji.
    Druga ideja pa je še, da bi se ob izvozih iz avtoceste naredilo neka parkirišča, mogoče za nek simboličen 1 evro parkirnine na dan in kjer bi se lahko ljudje pobirali in vozili skupaj saj je javni prevoz katastrofa pri nas.

    1. ta ideja o drazji cestnini je pa zakon … hvala ..

      parkirisca pa so itak potrebna, ker sicer ljudje parkirajo kjer le lahko – tudi na travniku in na pol na cesti …

  2. Mogoče se pa ne bi vsak peljal s svojim avtomobilom, a? Od 100 voznikov je 90 samih v avtu, torej vsak s sabo pelje še tono in pol pleha. Mislim, da je bencin se prepoceni, ljudje so pa razvajeni do konca. Če si hočeš bolj plastično predstavljati kaj pomeni 1l bencina/1,7 EUR, ga natankaj v prazen tank in ko ga zmanjka porivajo avto nazaj. Evo ti 1,7 EUR.

  3. Razlog za to da so vozni pasovi polni tovornjakov je ta da se nesmejo več prehitevati. Zaradi tega je prišlo tudi do več nesreč. Tist ki je napisal tale članek nima 5 pik in hoče sam hopa cupa use na hitr pa njemu na roko.

    1. lol. ce bi bilo dovoljeno prehitevanje, potem bi bil tudi prehitevalni pas poln tovornjakov. tole je pa kr ornk mimosunek bil … ampak nisem pricakoval cesa drugega ..

      nesrece, ker ne smejo tovornjaki prehitevati? a sloni tudi letijo?

Komentarji so zaprti.