Od 15. januarja naprej velja prepoved prehitevanja težkih tovornih vozil na avtocesti A1 med 6. in 18. uro. Prav tako pa je vlada sklenila, da “ustanovi” avtocestno policijo, ki bo delala “red” na avtocesti. Všeč mi je, da je vlada uresničila moji ideji, ki sem ju “promoviral” na blogu. Prepoved prehitevanja na avtocestah že od leta 2009 naprej, avtocestno policijo pa od leta 2016!
- Popolna prepoved prehitevanja za vsa tovorna vozila na avtocestah!
- Avtocestna policija / zakaj tega ni pri nas?
- Več policistov na naše avtoceste / policija, zakaj nimamo avtocestne policije?
- Tovorna vozila naj imajo 24/7 prepoved prehitevanja na avtocesti
- Trije predlogi za manj zastojev na naših avtocestah: varnostna razdalja, prepoved prehitevanja tovornih vozil in …
Lahko mi rečete kar “next level influensar”! Joke, šala, vic. Nič nimam s tem, razen, da bi se to moralo zgoti že pred mnogimi leti, pa vendar se ni. In ja, priznam, da mi je všeč, da je nekdo storil ta korak in bom dejansko videl kaj se bo zgodilo in če sem imel prav glede teh stvari o katerih sem skozi leta pisal in opozarjal na to.
Kako sem skozi čas zagovarjal ta dva predloga?
Prepoved prehitevanja tovornjakov:
- prepoved prehitevanja tovornih vozil 24/7. Prehitevanje dovoljeno zgolj tam, kjer imamo tripasovno cesto. Zakaj? Ker tovornjak prehiteva drugi tovornjak s hitrostjo 91 km/h in posledično povzroča kup pizdenja in gužvo na prehitevalnem pasu.
- v sezoni, ko na naših najbolj prometnih odsekih Slovenijo prečka preko 150.000 vozil dnevno, bi imeli malce večjo pretočnost. Na avtocesti bi dejansko ljudje lahko vozili z malce višjo hitrostjo po prehitevalnem pasu, saj ne bi bilo zaviranja, ki je sedaj vsak dan prisoten, ko tovornjak skoči iz voznega pasu na prehitevalnega.
- manj živčnih voznikov, ki sedaj pizdimo nad vozniki tovornih vozil, ki se obnašajo, kot da je velikost najbolj pomembna
- tovorna vozila precej bolj uničujejo ceste kot osebna – posledično bi imeli uničen en pas in ne “razfukano” celotno avtocesto!
- tovorna vozila bi porabila manj goriva, ker bi vozili v koloni – vendar bi morali upoštevati tudi varnostno razdaljo, ki jo sedaj ne upoštevajo
- zmanjšali bi število nesreč, predvsem pa bi ob nesrečah na avtocestah omogočili reševalnim vozilom, da pridejo mimo zamaškov – sedaj se tovorna vozila postavijo na vse tri pasove in tako onemogočijo vožnjo
- jutranja vožnja v službo bi bila precej manj stresna, kot je sedaj in posledično bi bili ljudje precej bolj sproščeni
Avtocestna policija:
- ker se vsak dan vozim po avtocesti, lahko povsem mirno trdim, da je naša policija premalo prisotna na naših avtocestah
- kljub temu, da imamo cel kup vozil opremljenih s Provida sistemi, pa jih na avtocestah ne srečam prav pogosto
- predvsem pa ne vidim vozil, ki jih prehiti Provida in prižge “usmerjevalno tablo” in jim ta vozila potem sledijo do izvoza iz avtoceste
- če bi imeli posebno enoto, ki bi skrbela za prekrškarje na avtocesti, bi posledično verjetno bilo manj nesreč na avtocestah
- manj nesreč pomeni manj zastojev (saj veste, par ur stanja na avtocesti), manj zastojev pomeni bolj tekoč promet
- bolj tekoč promet pomeni manj živčnih voznikov, kar pa pomeni manj nesreč
Pa vendar. Če bo avtocestna policija namenjena zgolj kaznovanju voznikov, ki vozijo s telefonom v roki, potem to ne bo dobra rešitev. Namreč, vlada mora pri teh dveh ukrepih vzpostaviti še najpomembnejšega in je nanj pozabila.
- Ali za voznike tovornjakov ne velja pravilo varnostne razdalje na naših avtocestah?
- Za avtoprevoznike ne veljajo enaka pravila kot za ostale smrtnike
Varnostna razdalja:
- zaradi neprimerne varnostne razdalje prihaja precej pogosto do nesreč pri nas – tudi nesreče tovornjakov v predorih, vendar na to nihče ne opozarja, kot se opozarja na previsoko hitrost in alkohol – kar nekateri izkoristijo za samopromocijo s solzami pred kamerami
- zelo visoke kazni za neupoštevanje varnostne razdalje tako za osebna vozila, kot tudi tovorna vozila
- večina voznikov po naših cestah vozi “pet centi za ritjo drugega vozila”
- to pomeni, da ko sprednje vozilo zavira, da za njim zavira tudi vozilo za njim, kar povzroži verižno reakcijo in vsi zavirajo.
- posledično se vozila začnejo ustavljati, vendar bi v primeru, da bi imela vozila dovolj veliko varnostno razdaljo bilo veliko manj zaviranja in posledično manj ustavljanja.
- prav tako bi bila potrebna obvezna varnostna razdalja tudi za tovorna vozila, saj se en “drugemu šlepajo” na par metrov in potem voznik nima niti možnosti, da se odstrani s prehitevalnega pasu na vozni pas
Kako bi to lahko rešili?
- v Sloveniji imajo tovornjaki elektronsko cestninjenje in na našem avtocestnem križu imamo precej “totemov”, kjer so nameščene kamere in senzorji, ki beležijo vožnjo tovornjakov in njihove elektronske naprave za elektronsko cestninjenje
- spiše se algoriem, ki bi preverjal razdaljo med dvema tovornjakoma, ki drug za drugim vozita mimo “totema”, ker je naprava za elektronsko cestninjenje vezana na vozilo in posledično bi lahko uredili avtomatsko izdajanje plačilnih nalogov ob premajhnih varnostni razdalji
- verjamem, da bi kmalu opazili spremembe in bi vozniki tovornih vozil malce bolj skrbeli za varnostno razdaljo med njimi – posledično bi to pomenilo lažje vključevanje na avtocesto za ostala vozila in tudi možnost, da po prehitevanju vozilo zapelje na vozni pas
Me zanima, če bodo upoštevali tudi to idejo! Seveda je brezplačna!
In potem zaradi nekaj kilometerke kolone tovornjakov ne bo mogoče uporabiti desni pas, niti zapustiti avtoceste.