Vožnja po levem pasu, tudi ko vozni ni zaseden, zmanjšuje pretočnost in predstavlja prekršek. Kljub temu je skorajda vsakodnevni prizor na naših avtocestah. Začenja se akcija, ko bodo policisti podrobneje nadzirali vožnjo voznikov po avtocestah.
- Zakaj Zasavci protestno ne zapremo avtoceste proti Ljubljani za par ur?
- Vozim se po cestah in razmišljam / kako rešiti problem zastojev na naših avtocestah
- Ideja / čas izgubljen v zastojih na naših avtocestah bi nam lahko šteli v pokojninsko dobo
To je tvit Darsovcev, ki so odločili, da naredijo red na naših avtocestah – odpravijo zastoje, ki so zgolj in samo posledica tega, da nekateri vozijo po levem pasu. Očitno se ne vozijo prav veliko po naših avtocestah, sicer bi jim bilo jasno, da je nemogoče voziti po voznem pasu, kajti večino časa je poln tovornjakov, med katerimi ni varnostne razdalje dveh sekund. Z drugimi besedami – tovornjaki vozijo v zavetrju en drugega in tako privarčujejo pri gorivu. Posledično je vsaka misel, da bi se po prehitevanju vrnil nazaj na vozni pas enaka misiji samomora.
Posledično to pomeni, da nimamo voznega pasu, ampak imamo pas za tovornjake. Prehitevalni pas pa postane vozni pas. Med vikendi se sicer vse skupaj malce spremeni – ko Dars zapira odseke avtocest, ker opravljajo dela na njih – cestninsko postajo Kompolje podirajo že več kot tri mesece in zaradi zožitve nastajajo dolgi zastoji in posledično se prometna pretočnost povsem ustavi.
Ideja, da vozni pas namenjen za vožnjo je super in da je prehitevalni namenjem prehitevanju je še boljša. Ampak praksa je nekaj drugega. Tako kot fantomski zastoji, ki so krivci za zastoje na naših avtocestah. No, v bistvu gre za to, da nimajo Darsovci verjetno nobene vizije, sicer bi bili pripravljeni na to, da bo na naših cestah vsako leto več in več vozil. Ampak oni so to očitno odkrili šele letos, ko je vsak vikend pol Slovenije na avtocestah ohromelo.
Razumem, da je lažje kriviti vozniki, kot pa poiskati prave vzroke za zastoje na naših cestah. In da ne bo pomote – podpiram to akcijo, vendar če pri tej akciji ne bo nobenih sankcij, potem se ne bo nič spremenilo. To bi bilo lahko jasno vsakomur. Če ne bo policistov na avtocestah je to zgolj še en poziv, ki ne bo imel nobenega učinka.
Ker sem že pred časom predlagal par svojih idej za izboljšanje pretočnosti na naših avtocestah in tudi dobil odgovore, jih spodaj podajam še enkrat:
Odgovori v delu, ki se nanašajo na pristojnost DARS
- prepoved prehitevanja za tovornjake 24/7 in zadostna varnostna razdalja med njimi (nič več vožnje v zavetrju celega konvoja tovornjakov),
Na avtocestah in hitrih cestah (AC/HC) je prepoved prehitevanja določena s prometnim znakom (in tam velja ves čas, oz. če je dopolnilna tabla, v urah, ki so navedene). Stalna omejitev (24 ur/vse dni v tednu) velja na območjih, kjer so predori, viadukti, čelne cestninske postaje (trenutno se rušijo).
V tem trenutku na Darsu ne razmišljamo v smeri, da bi bilo potrebno popolnoma prepovedati prehitevanje za težka tovorna vozila (TTV), res pa je, da bo (če bo promet še močno naraščal), potrebno okrepiti nadzor (policija) in morda podaljšati obdobja, ko prepoved prehitevanja za njih velja. Menimo pa, da v nočnem času to ni potrebno.
- namestitev naprav za merjenje varnostne razdalje za osebna in tovorna vozila na sistem za elektronsko cestninjenje (glede na to, da že obstaja infrastruktura in da je bilo dokazano, da je premajhna varnostna razdalja tudi eden izmed vzrokov za nastanek zastojev – elastika),
Ker Dars nima pooblastil za izrekanje glob v primeru kršitev, žal ne moremo izvajati takšnih meritev.
- hiter umik vozil ob nesrečah (Dars in vsi ostali bi morali poskrbeti za čim hitrejši umik poškodovanih vozil na odstavni pas in potem urejati dokumentacijo in zapisnike – če ne gre za težje nesreče),
Tega načela se držimo tudi pri nas, vendar je reševanje v primeru prometne nesreče težka situacija in svoja dela izvaja več institucij, zato je težko komentirati posamezne primere. Prizadevamo pa si, da prometnih nesreč več ne bi bilo.
- hitrejše preusmerjanje prometa ob nesrečah na avtocesti na lokalne ceste (ko enkrat na avtocesti nastanejo zastoji, traja predolgo da se zopet vse skupaj sprosti. V takšnih primerih bi morala policija zapreti avtocestni odsek in poskrbeti za preusmeritev vozil).
Na Darsu smo zagovorniki rešitve v predpisu, ko bi v primeru nastanka prometne nesreče na vzporedne ceste lahko preusmerili le osebna vozila in avtobuse, tovorna vozila pa bi morala ostali na AC/HC. To bi pomenilo, da bi na ostalih cestah lažje potekal promet. Sedaj se dogaja, da sta zastoja na obeh cestah (tako na AC in tudi na vzporedni cesti, ker so tovorna vozila počasnejša in povzročijo zastoje tudi na drugi prometnici, ki poteka skozi naselja).
Odgovori v delu, ki se nanašajo na pristojnost AVP
- za voznike nad 65 let ponovno opravljanje CPP-ja (sicer bi uvedel obvezno vožnjo na poligonu na Vranskem za starejše nad 60 let vsakih 5 let, vendar je to prevelik strošek za marsikoga. Če bi država želela nekaj storiti na tem področju, potem bi imela svoj poligon varne vožnje, ki bi bil namenjen točno takšnim voznikom)
Z namenom, da bi se starejši vozniki in voznice na naših cestah čim dlje počutili varne in da bi čim dlje ostali mobilni, na Agenciji za varnost prometa v sodelovanju z Generalno policijsko upravo, DARS-om, Zvezo društev upokojencev Slovenije, Rdečim križem Slovenije in drugimi, od leta 2015 izvajamo projekt »SOŽITJE ZA VEČJO VARNOST V CESTNEM PROMETU«, s katerim izvajamo celovite preventivne dogodke oz. usposabljanja za seniorje in upokojence po celi Sloveniji.
Program zajema osvežitev prometnih pravil, osvežitev prve pomoči, varnost na avtocestah ter praktična vožnja ob zaključku programa. Tako si v Sožitju prizadevamo spodbujati njihov razvoj in jih vključevati v medgeneracijsko sodelovanje, vseživljensko učenje s posebnimi programi usposabljanja, rednimi kontrolnimi pregledi nad 70 let, kar bo starejšim voznikom omogočilo lažjo integracijo v sodobni promet ter hkrati izboljšalo prometno varnost te populacije.
- strožji nadzor nad uporabo mobilnih naprav v avtu (glede na to, da mobilne naprave povzročijo veliko distrakcijo, bi bilo smotrno najti naprave, ki bi prepoznale, da se voznik pogovarja po telefonu ali pa tipka med vožnjo – nameščeno na sistemu za elektronsko cestninjenje)
Vsi se zavedamo nevarnosti uporabe telefona med vožnjo, vemo, da ni prav, vendar ga vsi uporabljajo. In na to Agencija za varnost prometa že dalj časa opozarja, zato smo tudi predlagali spremembo zakona v tem delu, tako da se uporaba telefona med vožnjo opredeli kot hujši prekršek, za katero bi kršitelj poleg denarne kazni v višini 250 evrov dobil tudi 3 kazenske točke. Ministrstvo za infrastrukturo je predlog Agencije upoštevalo v noveli ZPrCP, ki je trenutno v medresorskem usklajevanju.
Dodatno pojasnilo glede predlagane točke:
- večji poudarek na osveščanju voznikov kaj storiti ob nesreči (ali je vedno potrebno poklicati policijo, če se zgodi nesreča na avtocesti in ovirati promet dokler ne pridejo na kraj dogodka, čeprav gre samo za pločevino)
Pri osveščanju glede ravnanja ob takšnih dogodkih na AC opravlja pomembno vlogo in poslanstvo tudi @resevalnipas.
Če mi znajo z DARSA ali pa kdo drug povedati, kako lahko v eno litrsko posodo vliješ 2 litra vode, potam se strinjam, da se lahko z raznimi “neumnimi” ukrepi uredi tudi zastoje na slovenskih avtocestah. Morda se to da tako, da vlivaš po kaplicah z dovolj veliki presledki? Ali pa tako, da vzameš dve po pol litra in v vsako vlivaš po kaplicah?
Domnevam, da ga ni genija, ki bi odgovoril na zgornje vprašanje, zato pozivam vse, da naj nehajo zapravljati denar za “neumnosti” in naj čimprej začnejo graditi dodatne vozne pasove. Pa ne samo na avtocestah, tudi v glavnih mestih. Aja, pa pred širitvijo bo seveda potrebno podreti pravkar postevljene protihrupne ograje.
Dober dan, butalci!